Ik ging vandaag naar de baasjes van Mary waar ik al heel lang kwam , sinds ik 7 ongeveer was.
Ik ging vragen of mijn pony die ik zou krijgen bij Mary mocht staan , het was dichtbij , ik kon altijd naar Mary en ook nog naar mijn pony toegaan wanneer ik maar wilde.
Ja, ik zit nu met de tranen in mijn ogen...
Ik ging erheen , en vroeg of ik mijn pony dus kon stallen , nee was het antwoord , dus ik vroeg waarom.
De reden was dat ze de stal af gingen breken omdat ze geen pony's meer hadden en er dan schapen neer zouden zetten..
HO , STOP EENS...
Hoe bedoel je geen pony meer ?
Dus zeiden ze dood normaal : Ja , gisteren toen jij net een half uur weg was lag ze dood in de wei, zomaar opeens....
Dat was het dan ....
Ben ik op mijn knieën gevallen , en toen begon ik maar te huilen en huilen en huilen....
Zal ik jullie eens wat vertellen over Mary en mij .. ?
nou dan :
Toen ik een jaar of 7 was , was ik al een echte dierengek, en niet zo'n beetje.
Zo was ik ook een kwebbeltante, en ook niet zo'n beetje.
Zo kwam ik bij iemand uit in de straat die een soort dierenopvang had voor mishandelde of ongewilde dieren.
Daar begon ik dan maar.
Elke dag de konijntjes voeren , drinken verversen, verschonen , en spelen.
Dat leerde ik daar allemaal en meer!
Ook hadden ze daar chinchilla's , cavia's , honden , katten en veel vogels , en noem maar op.
Het was gewoon bij iemand thuis , en zo groot dat het daar was , ik was in de hemel.
Daarna kwamen daar nog eens 2 geiten en 2 pony's bij.
2 shetlanders.
Zo gek als ik op dieren was moest ik ook een dierenhobby hebben , paardrijden.
Je had 1 grote shet die gezond sterk , en eigenwijs was.
Iedereen schoppen en bijten ,maar zo klein als ik was kroop ik er op zonder problemen .
Ik denk dat ze gewoon de pest had aan grotere mensen, dat ze bang was voor hun.
Zo deed ik rijden op haar zonder iets van een zadel , of nog maar een halstertouw..
Ze was wel al eens gereden , teminste, ze reageerde wel op mijn stem als ik klikte..
Sja , beter wist ik natuurlijk niet he.
Zij was zeg maar als een moeder voor me die voorzichtig met me was en me leerde rijden.
Wat hield ik van haar zeg!
Dat was Nora....
Daarna kwam een paar weken derna de tweede pony , mishandelt en ongewilt.
Ze had door mishandeling (dachten wij) een handicap aan haar been gekregen , en dat terwijl ze zelf maar 69 cm hoog was , werd ze nog kleiner omdat ze die been niet kon gebruiken.
Andere benen waren helemaal misvormt...
Zo ging ik een keer bij haar zitten , ze probeerde weg te lopen , maar ik hield haar tegen.
Toen keek ze me zó lief aan....
Dat was het moment dat wij onze klik kregen.
Ze was zó klein , ze paste zo bij mij op schoot , bijten deed ze nooit , en altijd bleef ze zitten als je iets bij haar deed.
Zoveel leuke dingen heb ik met haar gedaan.
Geknuffeld , getoileteerd , en al die kleine leuke dingetjes die ik nooit vergeten zal!
Toen werd ze héél ziek , een paar jaar geleden en moest ze alleen staan.
Nja niet helemaal alleen , ik kwam élke dag naar haar toe!
Gelukkig kwam ze er na een lange tijd bovenop.
Daarna ging ik met haar trainen , voor haar benen.
Niemand geloofde erin , niemand geloofde in ons , niet in mij en vooral niet in haar.
In haar niet omdat ze gehandicapt klein shetje was die volgends hun niks kon.
En mij , omdat ik altijd al gepest werd voor het een of andere , omdat ik me niks aantrok van de trends of van wat iemand anders van me vond.
En toch , hebben Mary en ik elkaar geholpen met onze zwakkere delen.
En wonder boven wonder , ze kon weer goed lopen , niet perfect , maar zonder de regelmatige pijn , en ze liep gewoon ook beter!
En nu, nu wacht ze daarboven op mij , het ging me allemaal te snel , ik wil van haar kunnen genieten.
Gedichtje/Liedje :
Where did you go ?
Can you see my cry ?
Can you feel my tears ?
Why did you fly to the sky?
And i miss you , yeh
And i feel youre love
In my heart for ever
i dont want you to go
I miss you so
I won't forget you my friend
I feel youre heart with mine