[IM] mijn wereld is ingestort

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yaleesa_Emir

mijn wereld is ingestort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:30

Vrijdag avond is het gebeurd, is had les zoals altijd maar dit keer gingen we springen. Ik spring niet met Emir voor omdat meneer al een keer eerder een peesblessure gehad had, en dressuurde dus lekker om de hindernissen heen. Alles ging goed, hij is altijd al een mafkees geweest en kan ineens ontploffen, bokken rennen steigeren. En wat niemand had gedacht gebeurde, ik zat in een verzamelde galpo bij A en hij nam een spurt, rende bokkend en steigerd op eeen staander af, en toen hij deze op het aller laatste moment wilde ontwijken, was het te laat, hij sprong op zij, en verstapte zich, ik was er binnen een fractie van een seconde af, en kon alleen nog maar gillen, hij stond niet meer op zijn rechtervoorbeen.Ik wist niet meer waar ik het zoeken moest het was zijn pees waar zijn oudere peesblessure zat. Ik was over mijn toeren, gelukkig zaten 2 vriendinnen van mij op de bakrand, en hebben mijn allerliefste naar stal gebracht ik werd naar de kantine gesleurd voor een glas water, Emir deed er een kwartier over van de bak naar zij stal, (dat is normaal nog geen 2 minuten) Delta werd gebeld en zou zou snel mogelijk komen, Ik ging terug naar stal, en mijn allerlaatste hoop vervloog, hij stond met een coolpack om zijn rechtervoorbeen, en stond nog steeds op 3 benen, ik kon niet meer stoppen met huilen, was totaal ingestort..
Een half uurtje na het ongeval, ( wat echt 4 uur leek te duren) was de vee-arts gearriveerd,Hanneke heette ze, Hanneke Blokkamp. Een lief vrouwtje,ze liep met me mee naar Emir, haalde de coolpack eraf, voelde een paar keer, en zei meteen dat hij een peesklap had gehad, ik ging door de grond,en vertelde dat hij al eerder een peesblessure had gehad, waarvoor ik naar van Schie ben geweest in wassenaar, en 1 jaar en negen maanden mee heb gestapt.
Ze hoorde mijn verhaal aan, gaf me metacam en hem een verdoving direct in zijn bloedbaan, en maakte een afspraak of maandag terig te komen. 3 dagen absolute boksrust.
3 Dagen niet gegeten, 3 nachten niet geslapen, al mijn vriendinnen kroelen iedereen was er voor me, en toen was het maandag.
Iedereen die ik lief heb was erbij, iedereen stond er voor me maandag half 12 de zo bevreesde scan. Huilen

12 uur was ze er, ik vloog naar buiten, en we liepen naar mijn boks, ik vertelde hoe het gegaan was, ik had hem op zaagsel gezet, zodat hij neit door het stro hoefde te ploegen, hij was erin gaan rollen, en stond met zijn verkeerde been op, hij had zelfs nog met zijn verkeerde been staan schrapen door zijn nieuwe zaagsel. Het leek allemaal wat positiever te worden, iedereen begon zelfs te denken dat het misschien helemaal niet zo ergnstig was, het zou allemaal wel meevallen, alleen ik wist het al, het was te laat, mijn gevoel zei het me al vanaf vrijdag op het moment dat hij daar zo zielig stond. Huilen

Ik moest hem een paar stappen uit zijn boks laten doen, moeizaam en op 3 benen kwam hij achter mij aan. Hij stond voor zijn stal, en ze knipte het verband eraf. Ik vrioeg direct zie je iets verbetering/verslechtering. Het enige wat ze zei was, ''Het valt me tegen dat hij nog zoveel pijn heeft' Huilen
Hij moest terug naar stal, ze ging de scan maken, het duurde 10 minuten, 10 minuten van afgrijselijke stilte, 20 man voor 1 boks, en niemand die iets zei. Ze stond op zette de scan weg, en vertelde me dat hij meest oppervlakkige pees, bijna afgescheurd was, en de rest er ook niet best uitzag. Mijn wereld stortte in, ik wist niet meer was ik deed, gillen, hyperventileren, huilen krijsen, het leek of alle lucht in een keer uiit mijn longen gezogen werd, ik werd weggetrokken, kreeg een sigaret in mijn handen geduwt en werd meegetrokken naar achter naar de trailers. Mijn moeder stond, er me allerbeste vriendinnetje niets hielp, ik was ingestort in 1 klap werd het aller belangrijkste uit mijn leven van me afgenomen, het was te laat, er was niets meer aan te doen. Ik liep terug naar de vee-arts, ik vroeg hoeveel procent kans er was dat het goed kwam, minder dan 5 %, er viel ook niet te opereren.
De veearts ging weg, liet me achter met metacam, en het bericht dat ze vrijdag a.s terug komt of te kijken od er echt geen verbetering in zit.

Mijn wereld is compleet ingestort ik was over de rooie tegen mijn moeder aan het gillen dat we geen foto's hadden gemaakt in de sneeuw, toen alles nog zo mooi was. gelukkig kwam er meteen iemand naar me toe die zei dat ik me op moest knappen me paardje moest poetsen hij zou thuis zijn spiegelreflex wel halen, met meer dan 10 megepixels.
Dat is gelukkig gebeurt, de foto's zijn prachtig zo echt, ik huilend, me alles zoenend, ze zijn echt prachtig. ik l;aat er zoiezo 10 van uitvergroten.

En nu, het is nu woensdag, ga zo naar Emir ben er dan weer tot zoiezo 10 uur, en het enige wat ik nog kan, is poetsen kroelen en huilen, en kan geen afscheid nemen. Vrijdag hoor ik de beslissende woorden. terwijl hij nu nog zo vrolijk opp stal staat, ik kan het niet geloven, het besef is er nog nietm het doet te veel zeer. ik heb Emir vanaf mijn 6e hij was 7 ik word nu bijna 18 en meneer zou 10 maart 2008 19 worden. het is een ramp, maar ik mag niet egoitisch zijn. Huilen

Afbeelding

de foto is gemaakt vorige zomer, door een goede vriend van me.

Afbeelding

mijn allermooiste kanjer.

http://85.17.151.162/68200001-68250000/ ... _Gr3R.jpeg

nog nooit zoveel van iemand kunnen houden. Voor altijd Yaleesa & Emir

Ik hoop vanavond de laatst recente foto's er op te kunnen zetten. Die op oud jaars dag dus.

Liefs Yaleesa Huilen
Huilen
Laatst bijgewerkt door Leo op 11-01-08 12:33, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: 3e foto --> link

JessicaD88

Re: mijn wereld is ingestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:34

Wat erg!! Huilen Heel veel sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:36

Wat een verhaal.. dat het allemaal in 1 klap zo kan veranderen.. dat verwacht je gewoon niet.
Heel veel sterkte meis ! Ach gut

Yaleesa_Emir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:38

Dankjewel, het besef is er bij mij gewoon nog niet. Zeker nu niet als ik er zo ben, dat hij hinnekt als hij em ziet, en die lieve neus tegen me aan duwt.

FloveC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:40

ooh wat erg!
Ik leef met je mee!
Heel, heel, heel veel sterkte meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:41

Dat snap ik heel goed.. Praat er iig veel over dat helpt wel een beetje. En huilen mag hè, ookal huil je de hele dag ! Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:42

jeetje wat vreselijk erg veel sterkte en toch hopen dat er misschien een klein beetje vooruitgang in kan gaan zitten.

kaatje77

Jemig wat een verhaal zeg. Huilen
Ik hoop dat je vrijdag goed bericht krijgt en anders maak een keuze voor je allerliefste hoe moeilijk het ook is.................
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, je mag me altijd pb-en

kekaro

vreselijk meid ! houd je taai
probeer nog zoveel mogelijk van hem te genieten...
en laten we duimen en hopen dat het toch wonderbaarlijk goed gaat ineens!

sterkte!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:43

jeetje, wat een rot verhaal zeg.
heel veel sterkte wijfie

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:44

jeetje, wat erg.. dat opeens alles kan veranderen Huilen Veel sterkte de komende dagen! Ach gut

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:44

Pff, heel veel sterkte meisje! Wat verschikkelijk!

Yaleesa_Emir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:45

ik hoop het echt, het algemeen bekende fimpje van de rainbowbridge houd me een beetje rustig, veel huilen doet goed. het enige waarom ik kan bedenkenn dat hij nu ineens van mne afgenomen word, is dat ze in de paarden hemel een engel nodig hadden, daarom moet Emir gaan. Huilen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:48

Jeetje zeg.. van het ene op het andere moment slaat je leven dan helemaal om.. Heel veel sterkte ermee en koester de mooie herinneringen. Denk niet teveel aan de manier waarop het mis is gegaan, je moet juist aan de fijne tijden denken die je met hem hebt gehad. Zoek een mooi plekje aan de muur voor je foto's, ze zijn prachtig namelijk. Lachen

Ik hoop heel hard dat het allemaal weer goed komt met zijn been, maar we moeten wel reëel blijven: 5% is niet veel en geef jezelf geen valse hoop. Door nu alvast aan het idee te wennen dat hij er over een tijdje misschien niet meer is kan heel veel schelen dan wanneer je er nu bikkelhard vanuit gaat dat hij weer gezond wordt. Ondanks dat hoop ik wel dat er een wonder gebeurd, ik zou het jou en Emir in ieder geval gunnen met heel m'n hart... Maak er nog even een mooie tijd van met hem en lekker uithuilen hoor, dat werkt het beste. Ach gut

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:48

Jeetje zeg wat erg!!
Heel veel sterkte meid Ach gut

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:49

Jeetje wat een verhaal. Huilen
Heel veel sterkte en ik denk dat iedereen met een 'paardenhart' met je meeleeft.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:49

Houdt vast aan alle leuke dingen die je met hem hebt gedaan en put daar kracht uit om door te gaan.

Yaleesa_Emir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:51

vind het heel erg fijn dat is zoveel reacties krijg, ik heb het een beetje van me afgeschreven.. dankjewel Verdrietig

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:52

ach meid heel veel sterkte hoe kan zo iets zo snel afgelopen zijn nou ik hoop heel erg voor je dat je vrijdag positief bericht krijgt ik duim voor je meid.... Ach gut en zorg dat alle foto een mooi plekje krijgen zoals je er naar kijkt er mooie herineringen aan heb en zoals ik al zij sterkte en ik hoop en duim voor een positief bericht van de DA Ach gut

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:54

Meid, heel veel sterkte! Ik weet hoe het is om een paardje te verliezen..
Denk aan alle leuke en mooie dingen die jullie gehad hebben... Denk terug aan alle mooie tijden. Wees blij en dankbaar dat je hem hebt kunnen hebben, dat hij zo lang je vriendje heeft kunnen zijn.. Geniet van de laatste dagen.. Ga naar hem toe, zit in zijn stal gewoon even naar hem kijken...
Wat de uitslag ook is, het komt wel goed Ach gut

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:56

Hey sterkte meid, zo onverwachts als je paard op deze manier zo geblesseerd raakt, echt zonde.. Ben mijn liefste schat ook heel plots kwijtgeraakt (elke minuut die ze naar haar accute breuk leefde was er een teveel)..

Ik wens je veel wijsheid en kracht toe en voor jezelf en je dier: Probeer je toch nog even sterk te houden, hoor, pas goed op jezelf! En jouw dier heeft waarschijnlijk een superleven bij je gehad tot nu toe, en dat is heel veel waard!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:56

wat een moedig verhaal! sterkte Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:58

heel veel sterkte, en ook ik hoop dat je vrijdag een goed bericht krijgt. sterkte.

Yaleesa_Emir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 13:01

Ja, het zijn nu al moeilijke tijden, ik blijf reeel 5 procent kans is niets, minder dan 5 nog minder dan niets, ik heb zoveel mooie dingen met hem gedaan, gestart, hij heeft 2 keer ZII gelopen, toenn hij al in mijn bezit was, alleen ik was nog te jong, ik ben met hem naar het strand geweest, ben 4 keer naar het trainingskamp in ermelo geweest, zelfs daar 1 keer dag kampioen geworden, ik het M, naar het bos, springen, crossen, eventing, het is en blijft de liefde van mijn leven.
Maar hij is zich zelf geweest met zijn gekke sprongen en bokken tot het aller laatste eind, en ik ben overtuigd dat ik hem ooit weer terug zie, en dat alles zo is als het was. Huilen

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:02

jemig, het kwam zo onverwachts!
Heel veel sterkte, en al helemaal met de keuzes die je moet maken. Probeer te blijven denken, al lijkt me dat erg moeilijk in jouw situatie! SUCCES!
hopelijk komt er verbetering!