Vandaag(woensdag 28-11-07) kreeg ik een telefoontje van mijn zus. Ze vertelde mij dat nirvano dood is. Nirvano heeft een acute koliekaanval waar bij de darmen en andere organen omgedraaid zijn gehad. Rond een uur of elf hebben ze de dierenarts gebeld en heeft hij medicijnen gekregen en een verdovend middel tegen de pijn.. Nirvano moest veel in beweging blijven dus veel longeren. Ze zijn de hele nacht bezig geweest. Nirvano ging van de pijn steeds weer liggen en rolde zich vast tegen de bakrand aan. Bram en mijn vader moesten hem toen weer omhoog trekken. Later tegen een uur of 4 half 5 kon nirvano niet meer hij stond maar hij liet zijn kop hangen tegen de bodem. Nirvano was op en gaf het op, hij had zo gevochten om het te overleven. Maar het lukte niet. Toen hebben ze besloten om de dierenarts te bellen en hebben ze overlegd en besloten ze om hem te laten inslapen. Hij moest verlost worden van zijn pijn! Dit kon niet langer zo helaas... tegen half 6, 6 uur is nirvano overleden..
Dit komt echt zo onverwachts, de dierenarts had s'avond al gezegd dat hij de dierenkliniek in Utrecht niet meer zou halen. Hij zou onrustig zijn in de trailer omdat ze willen gaan liggen. En de operatie zou heel veel geld kosten met maar 30 % overlevingskans.
Wat ik het ergste van alles vindt is dat dat lieve dier zo geleden heeft zoveel pijn heeft gehad! Dat vind ik verschrikkelijk. Nirvano was altijd superbraaf mankeerde nooit iets. Echt niet normaal dat het zo afloopt. Hij stond wel te koop maar zo'n afscheid wilden we niet. En hij zou alleen maar naar een goed adres gaan..
Mijn zus Leoni is er echt helemaal kapot van.. Ze zei vanavond nog het is zo onverwachts en hij liep de laatste tijd zo braaf. Mijn zus hoopte stiekem dat het nog wel even zou duren voordat hij verkocht zou worden.
Ze vertelde ook dat ze een kaarsje voor hem aanhad. . die laiverd.
1 ding is zeker, Nirvano heeft een goed leven gehad en hij heeft nu geen pijn meer. Nirvano kan nu uitrusten en verder gaan in de hemel voor paarden..
Dikke kus voor Nirvano, mijn zus Leoni en Pap..
Heel veel sterkte
Nirvano rust zacht