Ik herinner me de dag nog als gisteren toen ik jou voor het eerst zag. We hadden gelijk een klik samen en ik begon jou te verzorgen. Na een aantal jaren heb ik je gekocht en weggehaald bij je vorige eigenaar. We zijn naar een leuke en gezellige pensionstalling gegaan waar jij het vooral erg naar je zin had. Je was van de hel in een paradijs gekomen en dat verdiende jij ook.
Na 7 jaar daar te hebben gestaan gingen we verhuizen naar Borssele en jij ging mee. Ook hier hadden we een fantastisch plekje voor je gevonden, maar kort na de verhuizing begonnen de problemen. Je kreeg constant bloedneuzen waardoor we 2 jaar lang kliniek in en uit hebben gelopen. Ze hebben nooit de oorzaak kunnen vinden, dus gingen we door en de bloedneuzen hoorden er gewoon bij.
Afgelopen april begon je ineens onregelmatig te lopen en we dachten in eerste instantie dat je je eigen verstapt had, maar het tegendeel bleek waar. Er moesten foto's gemaakt worden van je benen en daaruit kwam dat je hko, gradatie 3 had

Lieve Diablo, we hebben er samen voor geknokt om het leefbaar te maken voor jou, maar niks hielp langdurig. Allerlei soorten beslag, supplementen en fysiotherapie hebben we geprobeerd, maar het mocht allemaal niet baten.
De laatste week heb je ook weer op de pijnstillers gestaan en toen nog konden we zien dat het niet goed met je ging. Ik heb toen de moeilijkste beslissing van mijn leven moeten maken, maar voor jou de beste.
Lieve Diablo,
Mijn maatje, mijn alles
En dat voor 14 jaar lang
Je was een kanjer
Ook dat bleek vandaag weer
Je hield je zo goed en liet alles over je heenkomen
Er was geen angst te bespeuren
Je bent vredig gegaan zoals ik het had gewild
Ik heb je hoofd in m'n armen genomen en zo ben je gegaan
Lieve Diablo, Rust Zacht
Ren maar lekker over de groene weides waar je geen pijn meer hebt
Vanochtend hebben we nog lekker gekeuteld tot het moment dat....
Ik zal je vreselijk gaan missen en de leegte die jij achterlaat is met geen pen te beschrijven

Dag kanjer van me, we zien elkaar later weer.

http://img122.imageshack.us/img122/9081/0033qm2.jpg
Liefs van je vrouwtje Pamela