Als mij dit twee maanden geleden verteld werd zou ik diegene hard uitgelachen, helaas is het toch echt gebeurt..
Noefy zat al een tijdje niet zo lekker meer in haar vel, haar paardenvriendinnetje was verhuist en het werd erg druk op stal.
Ik zag het weer zonnig in nadat we naar een andere stal verhuisde waar ze haar oude dag kon slijten samen met
een lieve tinker genaamd murpfy.
Ze leek beter te worden todat..
Noef had op haar oude stal een "trap"gehad van een andere paard. ze had een dikke vochtbult op haar buik.
Nadat ze verhuist was leek het minder te worden, helaas begon het wel weer wat gevoeliger te worden maar dat vond ik niet vreemd het was nou eenmaal een dikke bloeduitstorting. Op zaterdagavond 20 novermber werd ik gebeld door de staleigenaar, noefy lag, noefy ligt nooit dus dat was een beetje verontrustend.
Op stal aangekomen was het inderdaad goed mis, noefy had koliek en ook haar buik was gigantisch opgezwollen. Dierenarts haar pijnstillers gekregen en snachts was ze weer rustig.
De dagen daarna kwamen er meerdere dierenartsen kijken naar haar opgezwollebuik, allen hadden zij dezelfde conclusie haar buikwand stond op knappen.
Noefy lijden al een tijd aan de ziekte van cushing, eigelijk ging het buiten haar gekrulde vacht en vele drinken aardig ok, maar nu was de ziekte echt overal in haar lichaam gaan zitten, hij had ervoor gezorgt dat noefy`s gehele buikwand slap werd.
Ik heb toen met veel pijn in me hard de conclusie getrokken, noefy mocht gaan ze was klaar op deze wereld.
Jarenlang heeft ze zich uitgeslooft voor mij, nu moet ik haar de kans geven om te gaan... en die kreeg ze ook.
Gisteren middag was het zover, ik wist het al een week en heb haar heerlijk verwend met fruit voer en knuffels.
De dag was heerlijk, ben de hele dag in haar stal geweest en om drie uur kwam de dierenarts, noefy hinnekte haar te gemoet, net of ze het wist.
Ze heeft tot het eind van haar leven mogen genieten van het leven en tot van kort hebben we nog heerlijke ritjes gemaakt.
Ik wil haar ook echt bedanken voor de mooie 10 jaren die zij mij heeft gegeven.
Ik kijk nu elke avond even naar boven, naar die heldere ster die er altijd staat want ik zweer je dat dat mijn noefy is...
Doeg lieve schat..... ik zal je verschrikkelijk missen.

Mijn prachtige new forest pony heeft de mooie leeftijd van 29 behaalt..