[IM] Schuldgevoel???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draver_oscar

Schuldgevoel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 23:00

In september is mijn paardje overleden.
Nu is er 3 weken terug een paardje op stal gekomen die ik leuk vind en elke dag als ik op stal kom geef ik haar een knuffel en praat ik er wat tegen. Nu lijkt het erop dat het mijn nieuwe paardje wordt, alleen ik heb elke keer als ik haar een knuffel geef of erbij in de box ga zitten krijg ik een schuldgevoel tegenover mijn andere paardje.

Kent iemand dit???

SplashIsLief

Re: Schuldgevoel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:09

Dit ken ik heel goed. Ik had al een paard toen mijn pony overleed, maar de eerste dagen/weken elke keer als ik met haar bezig was, kreeg ik een schuld gevoel. Dat is langzaam aan minder geworden, maar soms heb ik het nog wel Bloos

Probeer je te realiseren dat je overleden paardje ook wil dat je verder gaat met leven

deesiR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:50

ik herken je verhaal helemaal maar je moet toch verder en dat snapt je oude paard ook wel jullie zien elkaar ooit toch wel weeer terug..Knipoog

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:04

ik snap je verhaal ook, alleen dan bij mijn konijntje...
je overleden paardje zou het alleen maar fijn vinden,
hij zou je nooit alleen willen laten, dus vind ie het noujuist fijn dat je een ander paardje hebt, maar nog steeds evenveel van hem houd

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:05

In de natuur is alles cyclisch. De ene cyclus rondt zich af, de andere begint. Vervangen kun je je oude liefde nooit, maar je kunt wel opvolging vinden, en schuldgevoel daarbij is, gezien onze cultuur (ERG gebaseerd op schuld en zonde) heel logisch, maar totaal onnodig.

Ben wel benieuwd of je het paardje gekocht hebt. Ik denk dat het niet voor niets is dat juist dat paard nu op stal kwam, en dat jij hem leuk vindt. Je leven gaat verder, je verliest dingen, en dat maakt leegte, maar die leegte is ook weer ruimte om gevuld te worden door iets nieuws.
Wat mij hielp is praten tegen mijn oude pony terwijl ik met mijn nieuwe paard bezig was. Als ik rijtechnisch iets tegenkwam en ik kreeg het opgelost, dan zei ik "Dank je Jola, dat heb ik van jou geleerd!" en zo was ze er altijd bij, ook al leefde ze niet meer. Nu twee jaar later is dat minder geworden, al praat ik op cruciale momenten nog steeds tegen haar. Je hoeft je niet schuldig te voelen, ik vind het in ieder geval alleen maar heel mooi voor je dat je nu alweer een paardje gevonden hebt dat je leuk vindt. Ik hoop dat je hem inderdaad gekregen hebt en er veel plezier mee beleeft!

Groetjes
Licorne

Frank1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:38

Misschien niet eens een schuldgevoel, maar een gevoel van gemis?

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:07

Ja ik,
Ik ben heel vaak boos geweest op Wytske,
En een paar dagen voordat ze wegging, had ik ruzie met haar.
De dag erna weer goed gemaakt,
die dag daarna was ze weg.

Gipsy_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:44

Jaa ik ken het ook ,mijn pony werd te oud
en ging weer naar mijn tante en ik kreeg
een andere en heb soms dat ik denk van
laat ik haar niet in de steek ..