Vandaag is mijn lieve tinker merrie Shirley overleden.
ze wilde gisteren avond ineens niet meer eten.
Ik nog lekkere warme slobber gemaakt en dat ging er een beetje in.
Ik heb haar temperatuur opgemeten en ze had flink koorts.
De dierenarts is geweest en haar ingespoten., ´s nachts ben ik nog een paar keer bij haar geweest en leek het een stuk beter te gaan.
Vanmorgen lag ze in haar stal met flinke koliek aanval. dierenarts weer geweest, en ingespoten. ze knapte weer iets op tot ik haar tegen de box wand hoorde stampen.
Ben gaan kijken en dit was dus geen stampen maar zo hard kwam ze met haar hoofd tegen de stal.
weer erge koliek. Dierenarets kwam weer en voelde haar op,,,.
Er zat een knoop in de darm en ze moest naar de kliniek om te kijken wat er aan te doen was. Ze heeft de kliniek helaas nooit mogen halen.
toen we haar omhoog wilde halen om in te laden trilde ze enorm en liet ze zich vallen tot een paar keer toe.
Ze was uitgeput. Haar ogen draaide weg en ze bleef nu plat liggen. Met haar hoofd op schoot heeft ze nog een paar keer diep geademd en toen was het gebeurd.............
het was echt zo´n lief dier en ze was weer helemaal gaan opleven sinds ze bij ons woonde.
na verde onderzoek bleek dat ze erg slechte nieren had en een lekkende hartklep. Verder had ze een aantal kwaadaardige tumoren in de blaas zitten.
Ze was drachtig.
Morgen wordt ze opgehaald, mijn meisje...........
Shirley was de moeder van de ggk hengst Celtic mist. ( van noortjeput)
Zij is met haar vriend en kennis hier de hele avond geweest om te helpen met shirley te verplaatsen.
Gelukkig is mijn andere merrie drachtig van celtic en krijgen we toch nog een klein beetje shirley terug in de zomer.
anne