[IM] Dag mijn mooie rooie Dublin/Sibillo/Sebillo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Dag mijn mooie rooie Dublin/Sibillo/Sebillo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 22:18

Op 12 mei ws het zo ver. Mijn eerste eigen paard kwam aan op stal. Zijn naar was Sibillo maar was al snel opgedoopt tot Dublin. Hij was vermagerd toen hij kwam zoals op de onderstaande foto's is te zien maar had besloten hem een tweede kans op een nieuw leven te geven. DIt ging allemaal goed tot we besloten echt met hem te gaan rijden. Al snel werd hij kreupel en werd de dierenarts erbij gehaald. Op zijn achterbeen was vocht komen te zitten en dit was volgens de dierenarts op dat moment het gevolg van overbelasting.

Ik heb hem dus meteen twee weken op rust gezet en elke dag een half uur met hem aan de hand gestapt. Daar door hebben we binnen een korte tijd een heel goede band opgebouwd. Na twee weken konden we weet beginnen met rijden en dit ging erg goed. Hij werd al lekker soepel en ontspannen en we hebben een paar heerlijke bosritten gemaakt. Ook was hij inmiddels lekker een paar kilootjes aangekomen en zijn vacht begon weer lekker te glanzen. Bloos Haha!

Alles ging pefect tot die 12de augustus. Ik was op een verjaardag en kreeg het telefoontje dat je nooit wil hebben. Dublin stond met een gebroken been in de weide en ben als een gek naar stal gereden. Daar stond hij (heel rustig en zonder stess) in de weide met een duidelijke breuk in zijn linkervoorbeen. Het was ene heel raar gezicht en hij stond me ook echt aan te kijken met een blik van "mijn been is stuk, wat nu?" Eigenlijk wist ik meteen toen ik hem zag dat dit het einde zou gaan betekenen voor mijn lieve schat. De veearts was er binnen een half uur en hebben toen besloten hem rustig in te laten slapen in de weide. We zijn tot het einde bij hem gebleven en is met zijn hoofd op mijn schoot weg gegeleden. Een heel verschikkelijk maar vredig en intiem moment.

Ik was uiteraard helemaal de weg kwijt. Z'on moment komt als een geweldige schok en je valt heel erg hard van een roze wolk af. Huilen Maar ik kan gelukkig zeggen dat hij nog drie geweldige maanden heft gehad en dat er geen rustiger en respectvoller einde voor een paard kan zijn dan zoals Dublin die heeft gehad. Het klinkt raar maar hierdoor is de verwerking een heel klein beetje minder zwaar. De dierenarts heeft nog gekeken naar het been toen het voorbij was en het vermoeden is er dat Dublin artrose heeft gehad en in combinatie met slijtage uit het verleden is het allemaal te veel geworden. Voor de duidelijkheid hij had geen wonden of trapplekken op zijn been of op zijn lijf. Het was dus een kwestie van wachten tot het zou gebeuren. Maar ja dat is achteraf.

Ik had in eerste instantie geen IM topic aangemaakt maar ben via bokt oude verzorgers van Dublin tegengekomen en omdat ik in veel topics al speculaties zag en mensen om info en foto's vroegen heb ik toch maar mijn en Dublin's verhaal gedaan zodat iedereen de juiste waarheid tot zijn/haar beschikking heeft.

Hier een paar foto's van Dublin op volgorde van aankomst tot de laatste weken. Alleen de eertse foto's is bij aankomst in zijn magere tijd. De andere foto's zijn van begin augusus.

Afbeelding
Bij aankomst dus de eerste dag dat hij bij mij was.

Afbeelding
Foto bij de vorige eigenaren en mijn eerste kennismaking met mijn schatje

http://i215.photobucket.com/albums/cc28 ... 000272.jpg
Alweer een stuk gezonder en solliciteerd naar Barbiepaard Haha!

http://i215.photobucket.com/albums/cc28 ... 000275.jpg

http://i215.photobucket.com/albums/cc28 ... 000276.jpg

Ondanks alle pech met Dublin heb ik er echt noooooit spijt van gehad dat ik hem gekocht heb in die tijd. Het was een geweldig paard met een geweldig karakter en een echte vriend die ik gelukkig nog een hele fijne tijd heb kunnen geven. Helaas is het veeeeeel te kort geweest.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 07-10-07 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet. Maximaal 2 ter illustratie.

Charly1989

Re: Dag mijn mooie rooie Dublin/Sibillo/Sebillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:23

Goh wat een verhaal!! Huilen
Zit hier egt met tranen in mijn ogen.
Vooral omdat we pas een 2 jarige hengst in heb moeten laten slapen omdat hij ataxie had.. ook omgevallen in de weide en kon niet meer opstaan. Het was beter zo en hij heeft nog een paar fijne maanden gehad maar tog.. het blijft gewoon Klote!! Verdrietig

Heel veel sterkte!! Ach gut

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 22:29

Het blijft inderdaad klote, want zonder die breuk was alles prima met hem. Als je een echt ziek paard moet laten inslapen geeft dat weer een heel ander gevoel (ook zwaar kl*te maar anders) Dublin had ook niet echt pijn en was verder heel rustig en liet zich lekker knuffelen en stond nog lekker appels eten tot de DA kwam (hij mocht er op dat moment zo veel als hij wilde Haha!) Hij wist duidelijk zelf ook op dat moment niet wat hij er mee aanmoest maar stond ook nog "gewoon" op drie benen

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:30

Wat een sneu verhaal zeg, jeetje, dat is echt niet leuk!

onwijs veel sterkte Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:43

wat een triest verhaal,gelukkig heeft hij het wel heel goed gehad bij jou,hij zag er mooi uit,jammergenoeg veel te kort.....heel veel sterkte....

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:11

heel veel sterkte Ach gut

ik vind het echt heel erg, heb sebillo ook nog gekend in dezelfde tijd als kaily (red_savage).
Het was een heel lief en leuk paard, ik ben blij dat hij het de laatste maanden bij jou nog zo goed heeft gehad...

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 17:13

Daarom heb ik ook juist dit topic ook geopend. Uiteraard om Dublin hier op deze site ook een mooi plekje te geven maar ook omdat ik via Kaily gelukkig meer over zijn verleden te weten ben gekomen en omdat veel mensen hem bleken te kennen en graag wilde weten wat er gebeurd was.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:14

ja, ik vind het best wel ongelooflijk eigenlijk dat hem dit is overkomen...

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 17:19

Tja met een carriere tot 2004 op de baan en een tijd flink veel bereden op een verhuurbedrijf en daarbij artrose is niet de beste combinatie voor een paardenbeen is gebleken. Heb een tijdje met de dierenarts staan praten erna en die wist hoe mager hij was. Daar door kan het ook dat hij een tijdje te weinig aan vitamine, calcium en mineralen heeft binnen gekregen. Dit maakt zijn gestel ook weer minder. Zij zag z'on breuk vaker bij paarden met een zwak bottengestel. Helaas kom je daar pas echt achter als het te laat is.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:21

ja dat is ook zo, maar het maakt het er jammer genoeg niet beter op...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:21

Heel veel sterkte met het verlies van zo'n mooi paard Boos!
Ik vond hem prachtig (ook al in het filmpje van Red_Savage).

Groetjes en dus heel veel sterkte nog Kusje

ps. Gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinst Haha! Mooie draver is het Lachen

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 17:24

Dank je wel. Orangiste is echt super en we gaan hoop ik een hele lange gelukkige tijd tegemoed. Maar toch blijft er maar 1 mijn eerste eigen paardje. Bloos

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:27

Oh meid wat erg!
Wel fijn dat jij hem drie mooie maanden hebt weten te bezorgen; jullie kennismaking is niet voor niets geweest!
Moest wel "lachen" om die appels; zag het al voor me.
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering!
Veel sterkte met het verdriet om je eerste paardje en veel geluk met je nieuwe paardje!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:29

wat erg, wees dankbaar dat hij zijn laatste tijd bij jouw heeft doorgebracht, dat was goed, hoe naar het ook is. Heel veel sterkte !

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:04

Sebillo... Verdrietig Ik mis hem... Verdrietig Huilen
Heel veel sterkte iig. Huilen

mikado_36

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:24

Heel veel sterkte, hij/zij is veel opgeknapt bij je!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:38

Gelukkig heeft hij niet lang geleden, en heeft hij een mooie laatste tijd gehad.
Heel veel sterkte de komende tijd, zal je wel hard nodig hebben.. Verdrietig

MissSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:00

Zo wat verschrikkelijk erg zeg! Het was zo een mooi paardje!! En heeft het waarschijnllijk al flink zwaar gehad voordat die bij jou kwam, heel mooi dat je jou paardje nog een paar fijne laatste maanden hebt kunnen geven.
Het was veels te vroeg voor hem om al te gaan, echt verschrikkelijk zoals ik al zei, 5 jaar, wat had hij nog een mooi leventje kunnen hebben, vol plezier en geluk.

Sterkte met dit ontzettend moeilijke verlies. Zoo oneerlijk zoiets, zo jong..

Groetjes Linda

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 10:30

Dublin was 11 jaar. Mijn nieuwe paard is 5 jaar. Ze lijken wel wat op elkaar dus begrijp de verwarring. Dat Dublin 11 is geworden is nog veel te jong maar toch al wel iets ouder.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 09:39

Heb net je verhaal gelezen en herken er wel wat in.Niet de reden waarom, maar het zo kort hebben van je paard.
Mijn eerste paardje heb ik maar een half jaar mogen hebben eze is maar 6 jaar oud gworden.Het laatste half jaar heeft ze het echt geweldig gehad en dat was mijn troost, dat had ze ook wel verdient.
Veel sterkte nog en geniet samen met je nieuwe paardje

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:17

Wat jammer dat je maar zo kort van je eigen paardje hebt mogen genieten.
Hij heeft zo te lezen nog een paar mooie maanden bij jou gehad.
Veel sterkte met dit grote verlies Vriendjes zijn?

Gipsy_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:30

aaah wat een erg verhaal !
Ik vind het echt heel erg voor je
Heeeel veel sterkte

orion92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:03

jeetje wat een verhaal zeg!!
heel erg veel sterkte Ach gut
maar hij heeft mooie maanden bij jou gehad Ach gut nogmaals sterkte