Mijn verzorgpaard die drachtig was van de tuigpaard hengst Saffraan. Kreeg op 20 april 2004 een mooi voskleurig veulentje! Ik was zo blij dat haar veulen, Zevenster wel leefde. Omdat er in dat hele jaar van de 9 á 10 merries 4 veulens in leven waren gebleven, inc. Zevenster. Ik was zo trots! Ik ging elke dag met haar bezig, knuffelen, vertroetelen, halstertje omdoen, poetsen, voetjes geven, aan halstertje lopen etc. we bouwden een echt band met elkaar op. Maar na ongeveer 4 maandjes werd ze heel erg ziek, zware longontsteking, wat veulentjes meestal niet overleven. Meteen DA erbij, ze kreeg toen een spuitje en moest onder controle blijven en kreeg er nog wat voor, en mocht geen hooi/kuil meer hebben maar vers gras vanwege de longetjes. Dus ik elke ochtend voor school en elke avond gras plukken voor haar. Het ging een tijdje heel erg slecht met haar.. Maar uiteindelijk is ze er weer boven opgekomen en is ze weer sterk geworden. ik ben toen ze beter was weer lekker met der aan de gang gegaan. in oktober 2004 gingen de paarden die de eigenaar nog wou houden bij de manege weg omdat de manege in november over genomen zou worden. Zevenster is toen mee gegaan naar zijn huis. Die lente die volgde ging ze met nog wat paarden het weiland op in duitsland. Waar ze tot eind september bleven en dan terug naar stal kwamen. Daar ging ik weer wat poetsen enzo. alleen het was naar vele best een kreng geworden. Slaan met der voorbenen enzo. Die lente erna ging ze weer het weiland in. September 2006, ik kreeg op die ochtend een telefoontje, maar kon niet opnemen.. Want was aan het rijden.. Toen ik thuis kwam, kwam mijn vriend op msn, hij zei tegen me: Ik heb erg slecht nieuws voor je, Bart heeft me gebeld en er is wat met Zevenster.. Ze is dood.. Ik wist niet wat me op dat moment over kwam.. Waarom zij ook? Waarom..? ik was zo blij dat ze dat jaar in leven was gebleven.. En nu als nog zij er ook achter aan.. Ik was zo kwaad, verdrietig, kapot.. Ik wist he even niet meer.. Ik ben meteen naar de eigenaar gegaan en wou naar Duitsland toe waar ze op het weiland stond.. Alleen die vertelde me dat ze er al niet meer was.. Dus afscheid nemen kon ook nog eens niet.. Ze is waarschijnlijk door een hartstilstand overleden op 2,5 jarige leeftijd.. Nu ik dit verhaal weer schrijf zit ik weer met tranen in mijn ogen.. Een paardje waar ik zo trots op was, ze is in leven gebleven bij der geboorte, na haar longontsteking, we hadden een hele sterke band opgebouwd.. En nu dit
Zevenster R.I.P 20-04-2004 * 14-09-2006
Site met meer over Zevenster: http://www.freewebs.com/zevenster/