[IM] Ammi RIP..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BiancUgo

Ammi RIP..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 14:20

Ik weet het nog als de dag van gisteren, mijn oma had een pony gezien met een hele mooie kleur en 19 jaar geleden was dat in nederland nog niet een kleur die je alledaags zag en zei tegen mijn ouders zo'n kleur pony wil ik graag hebben.

Nou mijn ouders het hele land afgezocht waar ze Palomino's verkochten en in Nieuwolda in Friesland stond ze dan ons twee jarige (Hamrik's Annisette) Amourette, nou we waren opslag verliefd en hebben haar gekocht. Met drie jaar zijn we haar gaan aanrijden en dat ging allemaal super ze pakte het allemaal lekker aan en toen ze vier jaar was hebben we haar laten dekken omdat we graag een aplomino veulen uit haar wouden hebben maar helaas werd April (merrie) geboren een rood vos met een Palomino velk onder haar buik maar niet meer dan dat. Toen ze zes jaar was liep ze ZI en met haar achtste hebben we haar nog keer laten dekken in de hoop van een palomoni veulen maar helaas ook dit was een vos met alleen een palomino vlek genaamd Shaza (hengst).
Inmiddels was ze Keur Prestatie merrie geworden.

Daarna hebben we nog geprobeert haar te laten dekken maar we kregen haar niet meer drachtig en hebben een rust pauze ingelast en zijn verder gegaan in de dressuur. Toen ze dus 7 was was ze Z2 maar aangezien het hier om een pony ging van 1.47.5 die bij de paarden starten waren we na het Z2 klaar met haar omdat we niet verder konden zoals dat met de paarden wel kan. We hebben de punten uitgereden en zijn ons toen maar weer gaan verdiepen op het fokken, helaas is er tot 4 jaar geleden het ons niet gelukt om haar nog drachtig te krijgen en gaven we het op.Mijn ouders hadden inmiddels een hengst erbij gekocht om het via de natuur zijn werk te laten doen, maar ook dit mocht niet baten.

Totdat ze 2 jaar geleden ineens een gekanteld hoefbeen had en hier mee op speciaal beslag kwam te staan om het been weer terug te kantelen, dit ging erg goed tot begin van dit jaar toen kreeg ze weer problemen ermee en kwam ze onder medicijne te staan die haar er dan wel door heen hielpen.

Maar sinds gisteren heeft mijn moeder besloten om haar in te laten slapen, ze kwam in het land om te voeren en Amourette lag in de wei en kwam niet meer omhoog en je zag dat ze heel veel pijn had om omhoog te komen maar probeerde het toch na ruim 1.5 uur stond ze eindelijk maar ze kon bijna niet lopen en dat heeft bij mijn moeder de knop om doen draaien om haar maar vredig in te laten slapen.

Ze hebben die dierenarts in lienden gebeld of het gisteren gedaan kon worden ivm het geval ze mischien helemaal niet meer kan lopen in de loop van de week en me ouders het niet wouden hebben dat ze dan ruim 1 week langs de weg ligt voor ze opgehaald zou worden.

Mijn vader en me broertje hebben haar naar Lienden gebracht en ze is daar in een box gezet en me vader en me broertje hebben afscheid genomen en de dierenarts heeft haar een spuitje geven.

Ze is 17 jaar in ons leven geweest en we hebben absoluut heel veel van haar geleerd en met haar meegemaakt.

Amourette het gaat je goed meid en je zal altijd in ons hart en in onze gedachten zijn.

Je bent nu in goede handen en wees vriendjes voor mijn UGO die daar ook is... Huilen

Afbeelding
Amourette op de eerste twee foto's was ze 4 en op de andere foto is ze 6

Afbeelding
En dit is de laaste foto die ik van haar heb (vorig jaar augustus)

Daf

Re: Ammi RIP..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:29

Pfff Bianc, zit gewoon met tranen in mijn ogen..... Sterkte meis!!

Dikke knuf

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:34

Sterkte!! Vriendjes zijn?

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:34

heel veel sterkte! wat eeen superr mooi paardje! sterkte!
x sharona

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:40

ontzettend naar voor je..na zoveel jaren afscheid moeten nemen van je maatje waar je van alles mee bereikt en gedeeld hebt is heel moeilijk..been there done that..het gaat ook nooit meer weg. lig nog iedere dag in bed aan ons rapje te denken..heel veel sterkte ermee.. Verdrietig

Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:23

Heel erg veel sterkte
Xx

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 10:10

Dank jullie wel...steeds als ik naar haar foto kijkt springen de tranen in me ogen.. het verwerken is zo makkelijk nog niet!

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:12

Sterkte meis..
Met dit groot vrlies ..

xxx

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:27

Ik hoorde het van mijn moeder eergisteren en schrok er echt van....
Kan me heel goed voorstellen dat jullie er helemaal kapot van zijn. Amourette was een fantastisch dier met een door haar kleur en uitstaling een erg aparte verschijning. Ik weet nog wel hoe trots ik was toen ik haar had mogen rijden. Van de zomer was ik schrijfster op de Hippiade en toen verscheen Shaza in de ring. Moest toen ook meteen aan Amourette denken, vond het zo leuk dat haar zoon het zo goed deed.
Heel veel sterkte, ook voor je moeder en de rest van de familie.

Gaby

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:09

ahh bianc heel veel sterkte ze was prachtigg.. wel een klap naa ugo he....nu zijn ze samen misschien een troost..veel sterkte

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:28

Sterkte ermee! Ik weet hoe je je voelt. Heb vrijdag mijn paard ook in laten slapen.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:31

Een hele mooie merrie, Sterkte met het verdriet

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 13:34

Dank jullie wel allemaal voor jullie steun...

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:11

Sterkte ! Verdrietig Huilen
Het was een mooi paard! Ach gut
Je moet maar denken ik heb haar een fijn leven bezorgd! Ach gut