[IM] dood geboren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

git

dood geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 10:12

Onze merrie was drachtig. We hebben haar nog niet zo lang, en wisten niet wanneer ze zou moeten bevallen en wat voor hengst erbij geweest was.
Vanmorgen is ze bevallen, terwijl de uier nog niet volledig strak stond, en er geen kegeltjes of zo geweest zijn.
We hadden het dus nog niet verwacht, en zodoende nog niet in de stal gewaakt, maar wel meer gaan kijken als anders.
Vanmorgen is het dan toch geboren, maar helaas het veulentje is dood.
Het is een heel mooi donkergrijs hengstje met 4 witte voetjes en een doorbroken blesje.
Het was wel een heel groot veulen, als het had kunnen staan, was het al halverwege de buik van moeder gekomen.
Goh, dit doet toch wel pijn zeg. Zo zielig om moedertje tegen het levenloze lichaampje van haar veulentje te zien duwen, zonder reactie. Ze is nu in haar stal met het veulentje, zodat ze afscheid kan nemen.
Het heeft zo helaas niet mogen zijn.
Het veulen zou de naam calipso gekregen hebben. Hij zou voor mijn dochter zijn.
Rust zacht calipso,

Maar10e

Re: dood geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:14

wat zielig,
bij ons op stal is er vorig jaar ook een veulen dood gegaan. dat is echt het ergste wat je kan overkomen.
veel sterkte Ach gut

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:15

wat vervelend, sterkte ermee
kijk je uit naar veulentje en gebeurd dit. Enig idee wat de oorzaak is?
Laat moeder maar goed afscheid nemen, geeft zelf aan als ze er klaar voor is dat veulen wegkan

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:15

dat is wel erg kl*te zeg...heel veel sterkte ermee!!

git

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 10:17

Vanmiddag komt de dierenarts om moeder goed na te kijken, misschien kan hij vertellen wat er mis is gegaan. Ze is begonnen, net nadat wij zijn weg gegaan, en toen we terug kwamen was het te laat.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:55

heel veel sterkte!!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:12

En ik leef helemaal mee.
Ik vind het echt heel erg.
Sterkte.. Rust zacht Calipso.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:14

heel veel sterkte Ach gut

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:11

heel veel sterkte.
echt zonde.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:13

He jeetje wat sneu allemaal;(.
Heel erg veel sterkte.
Gaan jullie het nu wel weer bewust proberen om er een leuk veulen uit te halen voor je dochter?
Of wachten jullie nog mee.

git

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 17:22

Ik heb in september de pony gekocht voor mijn dochter( die dus gisteren het veulen gehad heeft). Die bleek dus achteraf zwanger. In januari heb ik een grote pony voor mezelf gekocht, een halve fries, die heb ik gisteren toen de dierenarts er was ook op laten voelen, omdat ik het gevoel had dat die ook zwanger zou kunnen zijn. Ze komt overigens van een totaal ander adres.
En inderdaad blijkt ook mijn merrie zwanger.
Ze is gelukkig nog lang niet zover, maar ook nu weten we niet wat voor hengst er geweest is, en wanneer de datum is.
Ik zie deze bevalling met angst en beven tegemoet, en kan alleen maar hopen dat het goed gaat.
Mijn dochter heeft dus toch nog uitzicht op een lief veulentje, maar het is toch anders nu het niet van haar pony komt. Ze had zo uitgekeken om het diertje van alles te leren, en wandelen en knuffelen. Naam was al bedacht, halstertje al gekocht enz enz.
Het heeft helaas niet zo mogen zijn.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:25

Nee idd.
Erg sneu allemaal de wereld is echt keihard;(.
Ik hoop dat alles met het paard wat nog moet goed gaat komen!.
Ik wens jullie nogmaals erg veel sterkte.
En hou ons op de hoogte van je eigen paard Haha!.
Komt vast allemaal goed!

Liefs

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:15

Ik weet helaas hoe je je voelt Verdrietig vreselijk dit.
Heel veel sterkte, krijg er weer helemaal kippenvel van...
Goed dat je de merrie op d'r gemak afscheid laat nemen. Hartverscheurend om dat te zien. Mijn merrie hinnikte steeds zachtjes naar d'r.. Huilen

git

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:32

Om dan de merrie het veulentje te zien bijten en met haar hoef er tegenaan tikken om te kijken of ze het echt niet kan laten opstaan, zo triest. Gelukkig lijkt ze het vandaag erg goed te maken, en is ze de hele dag samen geweest met mijn andere paarden, waarvan ze er een heeft uitgepikt waar ze de hele tijd bij staat.

mazzel_meid, jouw verhaal heb ik ook gelezen, dat is helemaal triest. Hoe gaat het nu met jouw, wat jij doormaakte was nog veel erger, wij hebben in elk geval de moeder nog.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:38

git schreef:
Om dan de merrie het veulentje te zien bijten en met haar hoef er tegenaan tikken om te kijken of ze het echt niet kan laten opstaan, zo triest. Gelukkig lijkt ze het vandaag erg goed te maken, en is ze de hele dag samen geweest met mijn andere paarden, waarvan ze er een heeft uitgepikt waar ze de hele tijd bij staat.

mazzel_meid, jouw verhaal heb ik ook gelezen, dat is helemaal triest. Hoe gaat het nu met jouw, wat jij doormaakte was nog veel erger, wij hebben in elk geval de moeder nog.

lief dat je dat vraagt. Hier gaat het wel redelijk. Op sommige momenten is het nog steeds erg onwerkelijk. Ik heb er veel verdriet van, maar ik weet ook dat het de juiste beslissing was het lijden te stoppen. En het klinkt vreemd, maar het is op een bepaalde manier ook wel 'fijn' dat ze samen zijn.. mijn merrie en haar veulen.

Hoe is het met jou? Kun je het een beetje een plekje geven? Want het is niet niks..

melis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:43

jeetjee dat is moeilijk
als je een veulen dood ziet

sterkte

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:47

vanmorgen is bij ons ook een veulentje dood gegaan,
echt super sneu, hij was 2e pinksterdag geboren, maar kreeg een dubbele longontsteking,
vanacht is hij dood gegaan....

git

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 12:55

Ach esSther, wat sneu. Sterkte met het verwerken van deze ellende.
Ik denk dat het bij ons misschien wat makkelijker is omdat het diertje niet geleeft heeft. Je hebt je nog niet zo kunnen hechten aan een dier. Het is natuurlijk nog verschrikkelijk hoor. Er moet bij ons nog een merrie, en ik zie het met angst en beven tegemoet. Had je veulen een naam ?

Mazzel-meid. Met ons, en gelukkig ook mijn dochter gaat alles goed. Ze is gewoon heel erg blij dat de merrie zelf oke is. Ze hangt daar zo aan. Was ook het eerste wat ze vroeg, hoe is mijn Jody. Ik kan me zo voorstellen als je beide af moet geven het helemaal een drama is. Jouw andere paard heeft ook een veulentje, klopt dat ? moest dat toen nog geboren worden, of was er dat toen al ? Niet dat dat het minder erg zou kunnen maken hoor, maar die ongerustheid dat er nog eentje moet. pff. Ik kan me daar finaal gek op draaien.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:58

jeetje..wat vervelend. heel veel sterkte met het verwerken ervan.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:52

git schreef:
Mazzel-meid. Met ons, en gelukkig ook mijn dochter gaat alles goed. Ze is gewoon heel erg blij dat de merrie zelf oke is. Ze hangt daar zo aan. Was ook het eerste wat ze vroeg, hoe is mijn Jody. Ik kan me zo voorstellen als je beide af moet geven het helemaal een drama is. Jouw andere paard heeft ook een veulentje, klopt dat ? moest dat toen nog geboren worden, of was er dat toen al ? Niet dat dat het minder erg zou kunnen maken hoor, maar die ongerustheid dat er nog eentje moet. pff. Ik kan me daar finaal gek op draaien.

gelukkig was het andere veulen er toen al. Die merrie is helemaal opgebloeit, en we hebben besloten haar weer te laten dekken. Vind het allemaal behoorlijk eng wel, maar deze merrie veulent heel makkelijk, hoewel er absoluut een birth alarm om gaat, en wat mij betreft ook nog een camera er bovenop. Niet dat je dan verzekerd bent van een gezond veulen, maar toch..

Het is allemaal nog wel erg vers, en het veulen was hier eindelijk een merrietje (na 2 hengsten). en preciés getekend zoals we gehoopt hadden. Zul je net zien dat het dan zo mis gaat. Het ergste vond ik dat m'n merrie zo heeft moeten lijden, als ik daaraan denk, doet dat nog steeds heel veel pijn. En steeds maar die vragen 'wat als..' herken je dat?

Wel fijn dat het wel oke gaat met je dochter, en gelukkig is de merrie oke en kunnen jullie het een plekje geven Ach gut

git

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 20:20

inderdaad, wat als ik wat eerder terug gegaan was naar de stal, maar mijn stal staat 5 km verderop, en ik heb ook twee kinderen die smorgens naar school moeten.
Ik weet dat ik hier niets aan had kunnen doen, ik heb mijn best gedaan, ze heeft ons gewoon verrast.
Het is voor mij moeilijk, maar ik mag mezelf niet op mijn donder blijven slaan ( figuurlijk dan)
Jij hebt ook gedaan wat je kon, en zeker dat gevecht van je merrie na het veulenen. Je moest toch wel even afkijken of er geen verbetering in kwam, je wilt jezelf achteraf ook niet afvragen of je haar misschien te snel heb laten inslapen.
Ik heb je topic toen op de voet gevolgt, en heb toen ook al met je mee gehuild. Wat een ellende.

Paarden hebben is o zo leuk, maar er komt ook regelmatig wat minder leuks bij kijken.

Wij hadden dat ook met ons veulentje. Potverdrie. zo mooi. Wie heeft er nu ooit een muisgrijs veulen gezien ? met 4 witte onderbeentjes. Mijn zoon zei nog tegen me. Goh, heb je eindelijk 4 witte beentjes( vind ik heel erg mooi), krijg je dat.
Gelukkig kunnen ze er goed mee omgaan.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:06

Ik vind het heel erg sneu voor jullie. Zolang wachten op een veulentje en dan word hij dood geboren. Ik wens jullie veel sterkte.

Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:24

Aahh wat erg
Heel erg veel sterkte
Xx

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 01:51

Heel veel sterte met dit verlies