Met heel veel verdriet heb ik na slecht 39uur onze kleine jongen moeten laten gaan.
Vrijdag avond rond 11uur is onze merrie bevallen van een geweldig mooi hengst veulen, alles ging zo goed.. alles ging zo vlot! en alles leek goed..
Aangezien ik niet bij stal woon ben ik na een uur naar huis gegaan, de staleigenaar zou de kleine in de nacht af en toe in de gaten houden..
Zaterdag ochtend bleek het toch niet zo goed te zijn met onze kleine jonge, hij was nog zwak, kon moeilijk staan en kreeg dus niet genoeg melk binnen...
Meteen begonnen met melk van de moeder geven met een flesje veel beter werd het niet... slechter ook neit...
De dierenarts kwam kijken wat er met je aan de hand was en constateerde dat je bij de geboorte zuurstofgebrek gehad moest hebben... daardoor had je hersenledsel en was je te zwak...
Hij heeft je een infuus gegeven en ik moest je elk half uur glucose spuiten en melk laten drinken met de fles... na het infuus knapte je op... je hebt even op eigen benen gestaan en je dronk goed....
jammer genoeg mochten deze zonnige momenten niet lang duren.. en halverwege de zaterdag avond kreeg je het weer moeilijker...
je had het benauwd en wilde nauwlijks meer drinken.. weer kwam de dierenart om je een infuus te geven.. hij voorspelde niet veel goeds over je en zou het een wonder vinden als je het zo halen...
je lichaamstempratuur was nog maar 35,8 en het leek afgelopen te zijn..
de hele nacht ben ik bij je geweest... en hebben we alles geprobeerd om je weer op een betere weg te krijgen... even ging het weer beter.. je tempratuur was goed en je dronk weer aardig... maar ook nu mocht het niet lang duren... de hele nacht hebben we gevochten... net als zondag morgen.... tot het tegen de middag nauwlijks meer ging.. drinken deed je niet meer ademen werd steeds moeilijker.... tot je rond 2uur in de middag.. met je hoofdje op m'n schoot het ademhaalde staakte...
het was over... het vechten was voorbij.. je was verlost van het vechten en had nu rust..
het is een zwaar weekend geweest.. na die uren intensief bezig zijn met zo'n kleine doet het pijn dat hij toch is gegaan...
ik weet het is beter zo al was hij er ooit boven op gekomen... hersenledsel zou m'n kleine blijven houden..
samen hebben we bijde volgehouden tot het eind.. maar het mocht niet helpen..
hier een filmpje ter afscheid http://www.youtube.com/watch?v=duVqHuKd5LY
Laatst bijgewerkt door Leo op 21-05-07 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Goede link toegevoegd.