[IM] Dit Is niet Eerlijk gegaan.. :( mis je ouwe makker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

Dit Is niet Eerlijk gegaan.. :( mis je ouwe makker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 17:52

hallo,,

pfoe ik moet even me tranen + me hart luchten want ik hou het echt niet meer.. goed 3 jaar lang heb ik de zorg van een oude lieve pony op me genomen en zag het als mijn eigen pony.. ik mocht er alles mee.. nu dit.. de mensen van wie hij was wouden hem naar kennissen van hem brengen waar hij beter af zou zijn volgens hun.. nou moet ik erbij vertellen.. deze pony was 18 en had een scheve heup waardoor hij kreupel liep.. ZONDER PIJN!!! dus we hadden hem als gezelschaps paard voor andere paarden.. vooral voor mijn paard die 2 waren dol op elkaar.. nu ruim 2 maanden geleden heeft de eigenaar gezegd dat ze hem op zouden komen halen en dat hij naar een nieuw huisje zou gaan.. ik wist dat hij die dag weg zou gaan.. maar hij werd al om 7 uur smorgens opgehaald.. en nietnaar zijn nieuwe huisje maar naar de slager gebracht.. :'( nu heb ik hier niets op tegen maar had het tegen mij gezegd misschien had ik hem kunnen houden als er evt finacielle problemen waren.. goed nu ruim 2 maanden later.. ik kwam vanmiddag te kantine bij ons op stal binnen en we kwamen op het onder werp "Revanche" ( de pony ) ik was van plan om even bij de nieuwe eigenaren te kijken.. de mensen van stal keken me zo raar aan en vroegen of ik dan niet wist dat hij naar de slacht was gegaan.. ik barste in tranen uit.. dit is zo oneerlijk gegaan ik mis hem zo mega erg.. Boos!

Afbeelding wat een lekkerding

Pollewoppy

Re: Dit Is niet Eerlijk gegaan.. :( mis je ouwe makker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:53

wat vervelend dat het op die manier gegaan is. Sterkte

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:55

gggggrrrrr sommige mensen,wat erg voor je zeg.Wel een banketstaaf streek hoor.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:58

Bloos! Oh meid, wat ontzettend naar dat het op deze manier gegaan is. Wat moet dat een enorme schok zijn geweest toen je achter de waarheid kwam. Heel veel sterkte Ach gut

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:01

ja dat was het ook zeker.. ik stond echt met een open mond.. het is eigenlijk niet te bevatten dat mensen zoiets kunnen doen.. heb 3 jaar lang zo goed me best gedaan om die pony te verzorge enzo.. maarja andere kant.. zouden ze het me niet durfen vertellen? en waarom dan wel niet? tsja dat is ook wel weer stom eigenlijk ik weet het even niet meer.. ik dacht dathet niet zo erg zou zijn, de dood van een paard.. maar het raakt me toch wel .. heel heel diep

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:07

Dat hoor je wel vaker, dat een paard of pony zogenaamd naar een kinderboerderij zou gaan en uiteindelijk toch bij de slager beland is.

Onthoud een ding: een paard dat kreupel loopt heeft pijn. Ze kunnen zich groot houden en dat doen ze meestal ook om dat het tonen van pijn in een kudde paarden de reden is dat ze verstoten worden. Zwakkere paarden zijn namelijk een gevaar voor de kudde, en het mikpunt voor aanvallen van roofdieren. Dus zullen ze pas laten blijken dat ze pijn hebben als ze heel ver heen zijn.

Ik hoop dat je dit een plekje kunt geven, hem overnemen was toch geen optie geweest, paarden kosten geld, veel geld. Wat had je willen doen met een paard die niet meer te genezen was geweest?

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:11

Naar zeg dat je het op deze manier moet horen.. Ach gut
Gelukkig heeft het paardje nu geen pijn meer , en merkt die er zelf weinig van wat er met hem gebeurd Ach gut
Sterkte !

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:30

Je zit nog met veel vragen, is het misschien een idee om bij die mensen langs te gaan en er met ze over te praten? Zodat ze kunnen vertellen wat de reden is dat ze het op deze manier gedaan hebben? Misschien dat de antwoorden je wat meer duidelijkheid geven, ik hoop het voor je!

Nogmaals heel veel sterkte, dit is niet niks!

summer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:33

Nou sterkte meid, wat een rotstreek!

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:45

Wat een rotmanier om er zo achter te komen....

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:51

hey tnx allemaal.. dit doet me echt ff goed dat ik het zo allemaal kwijt kan.. en dan nog van die lekkere muziek op.. Knipoog zo red ik me wel de avond.. super

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:00

Oh god, dit is echt op een vreselijke manier gegaan, maar ik denk dat de mensen waarvan hij was het misschien op deze manier gedaan hebben om jouw veel pijn te besparen? Het is een verkeerd besluit geweest, ze hadden het je eerlijk moeten vertellen. Sterkte!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:03

Dat is echt niet netjes hoor Veel sterkte meid, het is echt k.ut om het zo te horen.

Ik weet nog, dat ik zo verdrietig was, toen ik hoorde dat m'n hond niet natuurlijk was dood gegaan, maar met een spuitje. (drie jaar later kwam ik het te weten..)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:06

Wat gemeen van die eigenaren zeg.. Echt heel oneerlijk van die mensen.
Het paard had nog een fijn leven kunnen hebben als ik het zo lees.. Dat je er zo achter moet komen.. Echt erg. Sterkte !

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 12:14

tsja.. en nu durf ik ook niet echt met de eigenaren te praten... dat lijt me echt stom.. kom je daarzo van eh ja ik heb gehoord dat rev helemaal niet daar is aangekomen maar naar de slacht is gegaan *slik* :S dat lijkt me egt creepy enne dara heb ik het lef ook niet voor

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:16

Eigenlijk vind ik niet dat ze dat kunnen maken hoor, jij hebt je er zolang over ontfermd en dan flikken ze je gewoon zo een rotstreek!..
Laat je ouders anders even met ze praten

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:18

Aaaah wat zielig zeg. Ik vind dit echt heel naar wat ze tegen jou hebben gezegd. Maar ik denk ook dat ze het aan de ene kant niet hebben gezegd om je geen pijn te doen? Kan toch ook?

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 12:26

ja het schijnt dat ze het daarom ook niet gezegt hebben omdat ik zo gek op hem was.. maarja ik heb ook geen eens afscheid kunnen nemen ofzo.. gewoon als was het maar een uurtje ff knuffelen en borstelen enzo.. misschien had ik er dan veel meer vrede mee gehad.. tuurlijk heb ik dan wel het gevoel van oliebol moet dat nou.. dit wil ik helemaal niet.. maar goed in het belang van het dier.. hij was oud.. maar wel mijn grote schat en me eigen pony was er ook helemaal dol op.. hij kon met alle paarden gewoon samen.. naja en dat mis ik gewoon wel een beetje.. Knipoog stom is dat eigenlijk maar goed Knipoog

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:28

he bah! wat naar! niet echt netjes van die mensen om dit voor jou te verzwijgen! misschien gewoon onnadenkendheid geweest, dat ze dachten dat t voor jou op deze manier minder erg zou zijn (wat natuurlijk neit zo is..) of dat ze het er zelf zo moeilijk mee hadden dat ze niet de moed hadden om met jou in discussie te gaan hierover..
maar wat een klap moet het geweest zijn! heel veel sterkte!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:33

schop erop! doe je dat nou? desnoods verkoop hem!!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:29

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies, wat een nare manier om erachter te komen dat hij naar de slager is gegaan. Jammer dat de eigenaar het niet tegen je gezegt heeft zodat je eventueel een regeling had kunnen treffen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:57

vreselijk ik haat het als mensen liegen ik vind het zo laag.

Het ergste is nogwel dat hij niet eens echt moeite heeft gedaan om een goed huis te kunnen vinden voor de pony, er zijn aardig wat mensen die de pony wel hadden kunnen helpen.

Veel sterkte met je verdriet

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 13:00

ja misschien lekker bij andere paarden op het landd. maar goed vroeg of laat moet het toch een keer dat weet ik ook wel.. ik ben gewoon het meest boos over HOE het gegaan is..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:01

Wat naar dat je dat op deze manier moet horen. Gemeen ook van de eigenaren dat ze tegen jou zeggen dat ie naar een nieuw huis gaat en dat ze hem dan toch naar de slager doen.

Sterkte!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:41

Om een topic op In Memoriam te plaatsen moet je zelf eigenaar zijn van de pony, of duidelijke toestemming hebben van de eigenaar. Dit om misverstanden te voorkomen.

Vandaar hier een slotje.