[IM] Nog steeds kapot van verdriet...........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Nog steeds kapot van verdriet...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 13:18

Ik was benieuwd of er nog maar bokkers zijn die heel erg moeilijk over de (onverwachte) dood van hun paard kunnen komen.
Zit nu alweer te huilen. Doet mij gewoon zoveel pijn. Huilen
Ik zal even kort omschrijven wat er bij mij gebeurd is:
Vorig jaar heeft mijn paard haar been gebroken op de weide door een botsing in volle rengalop met mijn andere paard.
Ik moest de keus maken tussen afmaken of eventueel een operatie met heel weinig slagingskans.
Voor mijn paard was de beste keus in laten slapen na veel overleg met verzekering en DA.
Haar stal heb ik direct leeggemaakt zodat Joris daar kon staan om het contact met mijn pony te verbeteren, deze twee waren altijd water en vuur, de pony maakte echt de dienst uit.
Maar nu heb ik elke keer als ik in de stallen ben of in de zadelkamer het gemis van haar.
Ik ga er echt aan onderdoor. Verdrietig
Gisteren voor het eerste een buitenrit gemaakt en toen kwam ik dus op een paar paden waar ik vroeger met Roos trainde, nou het huilen stond mij nader bij dan het lachen.
Ook als ik op de tv wat zie of ik lees hier op bokt iets schiet ik weer helemaal vol.
Slijt dit ooit?
Het is nu ondertussen alweer 7 maand geleden en mijn ouders zeggen ook dat ik het positieve eruit moet halen, gewoon aan de leuke dingen denken.
Ik heb haar wel 6,5 jaar gehad.
Hoe gaan jullie om met jullie verdriet?

Heleen_B

Re: Nog steeds kapot van verdriet...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:21

Ach gut
Bij mij is het ondertussen alweer ruim 4 jaar geleden. En nog steeds, elke keer als ik aan haar denk, springen de tranen me in de ogen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 13:22

Ja, ik word er ondertussen echt een beetje gek van.
Gelkukkig ben ik niet de enigste....

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:23

Nee je bent zeker niet de enigste. Die pony waar ik het over heb was mijn verzorgpony. Omdat het echt niet meer ging, elke keer dat ik er kwam, heb ik besloten om er weg te gaan. Ik was er echt helemaal kapot van. Voor deze pony had ik zoveel pech gehad. En het leek eindelijk weer goed te gaan, dankzij haar kon ik weer lachen, tot die dag....... Verdrietig

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 13:29

Ja heftig zeg..
En het komt altijd onverwachts.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:30

Ik heb het ook nogsteeds hoelang het ook geleden is. Ongeveer 5 jaar geleden heb ik een merrie gekregen van mijn ouders. Het was een welsh pony die op het eerste gezond gezond leek (Mienna heette ze). Totdat we met haar naar de dierenarts gingen voor controle. Ze bleek koliek te hebben en al ruim 4 aanvallen te hebben gehad voordat we haar kochten. De vorige eigenaar heeft ons dit nooit verteld en we konden hem niet meer bereiken na de koop van Mienna. Ze is na 5 maanden overleden. En nog steeds heb ik het gevoel dat ik het nog niet heb verwerkt en omdat ik haar zo kort heb gehad wordt het voor mij nog moeilijker om de positieve dingen eruit te halen Huilen

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:31

Bugsje is vorige maand heel plotseling overleden......
Ik heb er nog zo'n last van, mijn cijvers op school waren allemaal 8'en nu zijn het 5'en en 6'en. Ik heb gewoon even geen zin meer om echt moeite te doen voor school......

Het gong net zo goed ze had al een jaar geen last meer van haar pees, we gingen 3 springwedstrijdjes doen en we waren meteen geselecteerd voor de gelderse...
Een paar dagen voor de gelderse was ze er niet meer.....
Die ochtend had ik nog heerlijk op de ponyclub gereden, echt het ging zo ongelooflijk goed....

Ik schrijf heel veel over haar, zeker nog elke dag, bang om iets van haar te vergeten....

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:33

Oohh dat van jou So0p_ had ik toen gehoord, want ik mocht ook naar de GK, echt zóóó erg Ach gut Verdrietig Verdrietig

Ik heb ook veel opgeschreven Ja

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 13:34

Jemig dat is ook heftig!
Wat jammer zeg en wat gemeen eigenlijk van die vorige eigenaren..
Dan hadden jullie beter op Mienna kunnen passen omdat je dan weet dat ze het heeft......

@SoOp_ sterkte

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:36

kaatje77 schreef:
Jemig dat is ook heftig!
Wat jammer zeg en wat gemeen eigenlijk van die vorige eigenaren..
Dan hadden jullie beter op Mienna kunnen passen omdat je dan weet dat ze het heeft......

@SoOp_ sterkte

Idd het was ook een enorme schok toen we te horen kregen dat er eigenlijk niets meer aan kon worden gedaan. De week waarin ze overleed hadden we al zoiets dat ze beter kon worden ingeslapen, maar daar waren we te laat mee. Verdrietig

Jij ook sterkte he trouwens met het verlies..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 18:05

Heftig hoor
En dank je wel.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:49

je bent niet de enige meis Huilen mijn merrie is 23 november overleden en ik mis haar ook elke dag en huil nog vaak om haar

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:54

Afgelopen december is een verzorgpaard van mij naar een stal gegaan waar ze verkocht zou worden. Sinds ze weg is, heb ik haar altijd al gemist. Afgelopen week zou ze verkocht worden, ik had gehoord dat ze nog een beetje in de buurt zou blijven. Tot ze gekeurd werd. Ze bleek OCD te hebben, en nu gaat ze naar een handelaar of ze wordt geslacht. Ookal blijft ze leven, voor mijn gevoel is ze toch helemaal weg.
Ik vind het best raar dat ik haar zo mis, ik heb haar dan 2 jaar gekend, maar ik heb haar nooit echt intensief verzorgd.Maar toch heeft ze echt een heel speciaal plekje in m'n hart.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 08:40

Vandaag is het een jaar geleden dan mijn prachtpony, mijn vriendin, mijn dierbaarste, mijn alles ingeslapen moest worden.

Ik zit ook met tranen. Vandaag tentamens.. ben er totaal niet bij met m'n gedachtes.
Ik draag een klein fotolijstje met foto bij me.

Verder komt er eigenlijk ook weer even weinig uit me Verdrietig

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 08:49

Als ik alleen al denk aan het idee dat ik m'n pony of een dierbare zal verliezen kan ik al huilen. Ik wens iedereen erg veel sterkte met deze vreselijke verliezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:02

Ik ben mijn prachtige merrie Cayenne inmiddels 8 jaar geleden kwijtgeraakt, maar het voelt nog steeds als de dag van gister. Dit kwam ook volledig onverwacht en door een ongeluk, en ik heb er nog steeds moeite mee. Het verlies kan ik wel steeds beter dragen, maar wennen doet het nooit

sterkte!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 10:11

Weet je dat als ik dit lees weer heel erg veel tranen in mijn ogen krijg....
Het zijn hele lieve woorden van iedereen.
Ben ik er nu zo gevoelig voor geworden??
Las gister in het topic van linda en lekuri dat ze het niet gehaald heeft, lekuri werd geopereerd na een koliekaanval en aanvankelijk leek het goed te gaan, maar de darmen wouden niet op gang komen.
De kliniek belde haar en op weg ernaartoe werd ze weer gebeld dat ze lekuri in moesten laten slapen, hij had teveel pijn. Ze heeft nog wel een uur geknuffeld met haar paardje....
Ik ben in mijn geval heel erg blij geweest dat roos min mijn armen in is geslapen.....

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:01

Het is inmiddels ruim 5 jaar terug. Ook mijn paard had een gebroken been. Nog steeds kan ik intens verdrietig zijn. Mijn kanjer, zomaar weg, voor altijd.

Toch slijt wel de ergste pijn en kan ik vooral denken aan de mooie momenten die we samen hebben gehad.

Waar ik heel veel moeite mee heb gehad is het beeld van Black te zien als Black voor zijn gebroken been. Het is zo'n naar gezicht geweest en zo'n nare dag.... Ik heb nog steeds nachtmerries... Paard schuimend van het zweet op stal, meerdere dekens al tot druppens toe opgehad. Een veearts die roept, ga maar naar de kliniek, hij heeft iets met zijn knie.
Black op de trailer getakeld (en met recht getakeld)..... Het blijft me bij, terwijl ik eigenlijk wil denken aan de Black die door de wei aan kwam racen al hinnikend. De Black waar ik mee opgegroeid ben...

Ja met periodes zit daar nog wel verdriet, maar ook de dankbaarheid dat ik evengoed zolang van hem heb kunnen genieten

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:06

31 Januari, koliek, operatie en toen bleek dat Maus geen kans had te overleven dus we hebben hem tijdens de narcose laten inslapen.
De pijn is nog steeds vlijmscherp, ik jank mij nog dagelijks de ogen uit de kop en heb het gevoel dat dit nooit meer over gaat. Ik weet wel beter, het gaat wel over maar het duurt zo ontzettend lang. Mijn eerste paard heb ik jaren geleden moeten laten gaan, dit doet ook nog steeds pijn maar daar zijn de scherpe randjes vanaf, aan hem kan ik nu terugdenken met een hele grote glimlach op mijn gezicht. De dood van Maus maakt nu wel tijdelijk dat ik ook niet meer zonder te janken aan mijn eerste paard kan terug denken, evenals terug denken aan alle andere dieren en niet te vergeten mensen die gegaan zijn. Oude wonden gaan ineens weer open maar tijd heelt alle wonden en dat is waar. Tot die tijd zal ik janken als ik janken wil, schreeuwen als ik daar behoefte aan heb en vooral schrijven, veel schrijven, dat lucht ook wat op.
Ik hoop dat de mensen hier wel afscheid hebben kunnen nemen van hun dier, ik heb van Maus geen afscheid kunnen nemen en het gevoel, de pijn die ik daardoor voel.....ik weet niet of dat wel overgaat of minder scherp wordt. Hij was gewoon ineens weg en via de telefoon moest ik beslissen over zijn leven, nee dat nooit meer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:09

mijn allereerste eigen paard is nu alweer 8 jaar dood,maar nog steeds denk ik heel vaak aan haar.

is toch normaal hoor, zo'n dier is een stukje van je hart,van je leven en daar mag je best heel lang verdrietig over zijn Ach gut

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:21

summertime is alweer ruim 12 jaar dood
gestorven met 21 maanden oud, (haar moeder heb ik nog steeds)
en nog blijft het `achtervolgen`
als ik op de kliniek kom waar ze ingeslapen is kijk ik nog altijd naar de boxdeur
waar ze stond en krijg dan een brok in mijn keel
ook zijn er echt nog wel momenten dat ik rustig een potje kan bleren als ik er aan terug denk
haar halster hangt in de huiskamer aan een kastdeur
waarom..............kan het niet opruimen maar een passend plaatsje weet ik eigenlijk ook niet tevinden
heb het idee zo lang het rond `slingerd` hoef ik ook niets afteronden
gelukkig ben ik de fase van dat het mijn leven beheerst wel al een tijd voorbij
maar wennen.................zal het nooit

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:18

kaatje77 schreef:
Las gister in het topic van linda en lekuri .....
De kliniek belde haar en op weg ernaartoe werd ze weer gebeld dat ze lekuri in moesten laten slapen, hij had teveel pijn. Ze heeft nog wel een uur geknuffeld met haar paardje....
Ik ben in mijn geval heel erg blij geweest dat roos min mijn armen in is geslapen.....

Hier ben ik dus (Linda van Lekuri)..... toen ik dit las, begon ik echt te brullen!
Het besef inderdaad, dat ik m'n meisje in de steek heb gelaten. Dat ze in een vreemde omgeving, bij vreemde mensen (kliniek) in is geslapen. Dat ik niet bij haar kon zijn! Huilen Ik wilde haar niet laten lijden en heb door de telefoon moeten horen dat ze haar moesten laten inslapen! Ik had zo graag op dat moment bij haar willen zijn! maar aan de andere kant denk ik dat het zo heeft moeten zijn, ik weet niet of ik dat wel had kunnen en willen zien.....
Toch is het inderdaad heel erg raar en voelt het 'fout' dat ik er niet bij was.... Huilen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:27

Ben je nou helemaal gek meis, je hebt haar helemaal niet in de steek gelaten! Je bent juist dichterbij dan ooit geweest door met al je liefde haar te laten ook al was het misschien wel het moeilijkste wat je ooit hebt moeten doen. Je hebt gedaan wat het allerbeste voor haar was en dat is absoluut niet in de steek laten!

Heel veel sterkte Ach gut

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:31

Linda ik weet precies wat je voelt. Dat bedoelde ik dus ook in mijn eerdere post, ik heb ook over het leven van Maus moeten beslissen door de telefoon, heb geen afscheid kunnen nemen en heb ook het gevoel dat ik hem in de steek heb gelaten. Ik had bij hem willen zijn maar dat was onmogelijk en het ging ook allemaal zo snel. Ik heb hem smiddags thuis in zijn stal achter gelaten en heb hem daarna gewoon nooit meer gezien. Mijn vriend heeft hem naar de kliniek gebracht en hij was onderweg en kreeg toen al het telefoontje dat Maus niet meer te redden was. Ze hebben gewacht tot Hans thuis was zodat ik ook nog telefonisch contact met de kliniek kon hebben (ik hoorde alle apparaten op de achtergrond, daar lag mijn manneke dus aan, dat hield hem op dat moment in leven) en toen Hans thuis was hebben we de knoop doorgehakt.

Je gevoel zegt je nu dat je haar in de steek hebt gelaten maar dat is niet zo, je hebt de juiste beslissing genomen.
Heel veel sterkte meis!

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:08

Ik vind het lief dat de mensen hier ook met mij meeleven, maar dit is eigenlijk het topic van Kaatje77 Bloos