Je was van de manege waar ons paard stond.
Shawny heeft op jouw leren rijden en lievere en eerlijkere pony was er niet. Moeilijk uit de wei te halen niet voor ons je kwam zelfs naar ons toe lopen.Samen met hans en Elstar het bos in en als Elstar ergens bang voor was ging pony voorop en dan ging grote 'dappere'Elstar gewoon achter je aan.Nooit heb je een stap verkeerd gedaan en had je eindeloos geduld met onze kleine meid.
Toen je na een springles terwijl je toch al wel tegen de 30 jaar was kreupel ging lopen moest je weg.Wij hebben je toen genomen want de slacht verdiende je niet niet jij.
We hebben je vijf jaar mogen verzorgen en je was en bleef een dame niet zomaar iedereen mocht bij je staan maar je had wel je vaste vriendjes.
Was je weer een schone mooie schimmel zocht je de eerste beste modderplas op en ging daar heerlijk in leggen rollen.Je vond je slobbertje zo heerlijk je stond er echt op te wachten. Als je me zag was daar altijd die lieve hinnik om te zeggen he ben je daar weer waar is de slobber.
Gisteren vond ik je liggend in de stal en wist meteen dat het mis was, je had koliek.Na wel drie doktersbezoeken heb ik het hele moeilijk besluit moeten nemen maar die pijn en benauwdheid wilde ik niet meer voor je het zou niet meer goed komen.
Je ging zoals je naam al zegt vechtend de dierenartsen hebben niet in kunnen schatten dat je zo ziek was als je was je ging door maar je hoefde niet meer.
Die vragende oogjes en dan niets kunnen doen is het meest verschrikkelijke wat er is.
Nu heb je rust je bent nu bij oma en die gaat voor je zorgen, en jij zorgt voor oma.
we zullen je vreselijk missen Phoenix en Elstar ook niet meer pony voorop en niet meer de dame die de twee grote even op hun nummer zette.Het zal zo moeilijk zijn om weer naar stal te gaan om je lege box te zien, je vriendje te zien die vandaag naar je aan het roepen was.
Lieve innieninnie dag snuit bedankt voor alles ik zal je zo missen.