[IM] iedere keereen nieuw paardje en toch gaat het weer fout

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

troelala

iedere keereen nieuw paardje en toch gaat het weer fout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 18:28

Verdrietig hallo ,ik heb ondertussen in 1,5 jaar tijd twee paarden kwijt geraakt en heb nu mijn 3de beestje.De eerste was Sharona een 5 jarige merrie van flemmingh,ik zag der en was gelijk verliefd,was de zelfde week nog gekeurd(klinisch en rontgelogisch)en alles was goed bijna allemaal eentjes en een tweetje na 2 maanden ging het al fout,na een jaar gedokterd te hebben hebben we en ze het opgegeven,hoefkatrolontsteking.daarnaast had ze ook heel vaak koliek,ze heeft 1x in utrecht gestaan en ook bij de dierenarts die haar behandelde...was wel blij dat ik der uit de lijden kon verlossen.
Daarna kreeg ik een westfaler uit duitsland een 9 jarige ruin van 1.85 maar wel mooi compact.ook weer gekeurd,na 4 maanden had hij een kwaadaardige cyste in het straalbeen,kon niets meer aangedaan worden....na alng overwegen toch weer een derde paardje genomen een 3-jarige ruin van nu 1.73 ...heb mijn handen vol aan hem,erg dominant maar ook erg lief en heb hem nu 5 maanden en klap al 5maanden in mijn handen,ik waardeer echt iedere dag dat mijn paardje gezond is...

whissie

Re: iedere keereen nieuw paardje en toch gaat het weer fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:30

Jeetje, dan zit het je zeker niet mee! Ik hoop dat het bij je 3 jarige allemaal goed zit!
1 ding is zeker, jij zal je paardje super waarderen!

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:32

dat is idd niet fijn al het telkens zo loopt.
hoop voor je dat je nog lekker lang van je nieuwe paardje kan genieten

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 18:14

Ja ben echt blij met mijn 3de paardje en we houden gewoon vol,het is niet leuk als het je overkomt,maar is niet anders

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:36

Wat vreselijk om in zo'n korte tijd 2 paarden te verliezen.
Hopelijk is 3x scheepsrecht en wordt dit paard tenminste 25 jaar.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:24

Dat is niet niks twee paarden verliezen in zo'n korte tijd! Verdrietig Ik hoop voor je dat dit paardje het lang volhoudt! Ja

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 02:42

op dit moment gaat het super met hem en heb me startkaart aangevraagd Knipoog we gaan het gewoon doen en zien wel waar het schip strand.. Pling

whyommie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 04:13

Ik vind je nieuwe paardje erg mooi,en nog erg jong.Heb zelf een jonge merrie die in januarie 4 word.Heb zelf ook mijn paard een half jaar geleden verloren.ook ik ben soms bang voor herhaling en wil zoiets nooit meer meemaken.
Ik ben nooit iemand geweest die overdreven voorzichtig was,wel in de opbouw en de training van mijn paarden.Larengco was 13 toen hij stierf,verkalking van de kogel rechtsachter in vergevordert stadium.Alleen hij liep nooit een pas kreupel wedstrijden meegereden Noord Hollandse kampioenschappen dressuuur,buitenritten.Tot dat de kogel zomaar dik werd afentoe en hij er soms eens doorheenzakte.Nu heb ik Whyommie IdocusxFlemming trouwens en ben haar zelf aan het inrijden.
Het gaat goed,maar ik ben voorzichtig geef haar de tijd om te groeien en te ontwikkelen.Natuurlijk zit de angst er goed in ik geef veel les aan jonge paarden en hun ruiters let op elke pas die ze zetten en hoop ze een goede basis meetegeven voor een sterke oude dag.
Ik vind het spijtig dat je dit hebt meegemaakt en ik hoop dat je veel geniet van je nieuwe paardje.
Ga niet te hard neem de tijd voor je basis.Volgend jaar springen daar zou ik toch wat voorzichtiger mee zijn.Een lekkere buitenrit is voor het sterk maken van de achterhand misschien een fijne afwisseling.

veel plezier samen.

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 13:14

Haha! hoi ,ja ik weet mijn paard is ook nog erg jong,we doen het ook best rustig aan al zeg ik het zelf,3x rijden in de week iszijn max..en het springen voor volgend jaar is meer het beginsel van balkjes lopen en een kruisje oid,en is ook echt volgend jaar eind november..
ook erg vervelend voor je dat je zelf ook een paardje bent kwijtgeraakt,het valt heel zwaar als het je overkomt,en vooral als je het eigenlijk ook niet echt in de gaten heb,omdat ze nooit kreupel lopen totdat het wel gebeurt en het ook gelijk klaar is...
succes allemaal verder.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:22

Jeetje zeg, maar ik wil niet heel banketstaaf voor je doen hoor, maar hoefkatrolontsteking kan je eruit rijden, moet je maar eens kijken bij Anoine de Bodt..
Mijn paard had ook hoefkatrol, na een paar lessen van ADB is het er helemaal uit, hoeft ze geen speciale ijzers meer. Knipoog

Turt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:43

Soo... Dat is niet niks 2 paarden verliezen ...Boos!
Fijn dat dit paard gezond is !! ik hoop dat hij
een heel fijn en Lang Leven krijgt !