Ik vind je nieuwe paardje erg mooi,en nog erg jong.Heb zelf een jonge merrie die in januarie 4 word.Heb zelf ook mijn paard een half jaar geleden verloren.ook ik ben soms bang voor herhaling en wil zoiets nooit meer meemaken.
Ik ben nooit iemand geweest die overdreven voorzichtig was,wel in de opbouw en de training van mijn paarden.Larengco was 13 toen hij stierf,verkalking van de kogel rechtsachter in vergevordert stadium.Alleen hij liep nooit een pas kreupel wedstrijden meegereden Noord Hollandse kampioenschappen dressuuur,buitenritten.Tot dat de kogel zomaar dik werd afentoe en hij er soms eens doorheenzakte.Nu heb ik Whyommie IdocusxFlemming trouwens en ben haar zelf aan het inrijden.
Het gaat goed,maar ik ben voorzichtig geef haar de tijd om te groeien en te ontwikkelen.Natuurlijk zit de angst er goed in ik geef veel les aan jonge paarden en hun ruiters let op elke pas die ze zetten en hoop ze een goede basis meetegeven voor een sterke oude dag.
Ik vind het spijtig dat je dit hebt meegemaakt en ik hoop dat je veel geniet van je nieuwe paardje.
Ga niet te hard neem de tijd voor je basis.Volgend jaar springen daar zou ik toch wat voorzichtiger mee zijn.Een lekkere buitenrit is voor het sterk maken van de achterhand misschien een fijne afwisseling.
veel plezier samen.