Hidonja lag gisteren dood in de wei

Ik had eerst met Bidonja en Hayco wat geoefend met het op de trailer gaan, en dat wilden we dus met Cilda en Hilda ook doen. We gingen naar die wei, Ines zou Cilda halen en ik zou Hilda al halen, stond opzij in een groepje met Hildar, Anja, Eïtske en nog wat veulens en Hidonja lag te slapen. Dacht ik...
Eerst gaf ik iedereen een aai zoals altijd en toen schrok ik me rot, daar lag die kleine lieve meid... met haar ogen ijzig koud open en ze ademde niet meer

Ik helemaal in paniek Ines geroepen. Beide niet weten wat te doen, heb ik Dries gebeld, die is zsm gekomen en dan hebben hij en Ines haar weggedragen. Daar is ze blijven liggen tot vandaag, vanmorgen was Louis weer terug uit Noorwegen en die doet haar weg.
We weten de oorzaak dus ook niet, uiterlijk hebben we niks aan haar gezien, ze was een lief en vrolijk veulen... Louis was er ook niet goed van, dan net nog een Herman veulen, en van Hidonja was hij wel erg benieuwd hoe ze zou uitgroeien.
Anja stond vanmiddag op het plekje waar we Hidonja hebben gevonden, en verder loopt ze wat te roepen, maar ze eet goed en ik denk dat ze ook wel veel aan Eïtske heeft, daar staat ze nu toch vaak mee samen.
Ik ben helemaal geschokt en al tig zakdoeken volgesnotterd

R.I.P meissie... we zullen je nooit vergeten