Ik reed op een gegeven moment een Draver; Doortje..Hij was super lief.. Maar die eigenaar kon het door omstandigheden niet meer betalen.. dus eerst zou ik hem byrijden voor 100 p/m.
Maar mijn ouders vonden dat te veel.. omdat ik hem eerder altijd gratis reed..
Dus had ze iemand anders gevonden, en ik reed die pony nog maar iets van 1 of 2 keer per week.. verder verzorgde ik hem wel. de nieuwe bijrijder was heel dik.. en dat zeg ik niety om iemand te kwetsen maar die pony die was best wel dun en zo dus het was zo zielig gezicht.. ik had zo'mn medelijden met dat arme beest.. Op een dag kwamen ze terug vn ergens waar ze heen gingen, maar de eigenaaresse die had ook nog een shetlander., En zij was ook niet erg slank,, maar ja shetjes kunnen dat wel aan maar ze kon echt mee lopen.. En ze hadden keihard hgecrost in het bos en zo.. en toen kwamen ze terug en ik was op stal.. en toen vroegen ze aan mij of ik nog even rijden wou, dat wou ik wel maar die pony was zo bezweet.. dus ik kon eigenlijk alleen maar stappen inmidels stapte ik al iets van een half uur of zo toen kon ik eindelijk Draven.. Maar hij liep iets mank.
Ze hadden ondertussen het alin de zin om doortje en de Shet te verkopen..Dus ikk kwam een dag later en die sghetlander was al verkocht aan iemand..iemand daar waar ze al stonden. En ze hadden van de dierenarts te horen gekregen dat de arme pony hoefbevangen was

Maar ze probeerden hem toch te verkopen en ik weet het niet zeker meer maar ze hadden kijkers en ze lieten de kijkerser gewoon op rijden volgens mij.. en dat terwijl ze een ernstige vorm van hoefbevangen heid had..(

Dus ik had al zoiets van is ze nou verkocht!? Dus ik was al helemaal verdrietig maar ik had zoiets misschien krijgt ze het wel beter.. Maar tot dat het nmoment kwam dat de nieuwe eigenaar van die shet mij vertelde dat Doortje naar de slager gegaan is..
Ik mocht later die shet verzorgen en ryden .........
Maar het gaat me nog steeds zo erg aan het hart dat die arme pony nu dood is terwijl die nog een heeel leven voor zich had want ze was nog maar 6 jaar..
Ik mis haar nog wel heel erg.. Dus Rust zacht Lieve doortje

Ik wou graag weten of er mensen zijn die ook zoiets overkomen is??/
Danielle!!