ik weet niet of dit hier moet staan omdat bokt zo erg veranderd is een tijd geleden weet ik niet wat waar moet
maar ik wou dit even met jullie delen
ik heb een paar verzorg paardjes waaronder een fries van 17. het gaat niet goed met hem, hij heeft constant bloed neuzen we zijn 2 keer naar wolvenga geweest naar de kliniek maar er was niks uit gekomen zijn glans is uit zijn ogen verdwenen en hij kijkt niet fit meer uit zijn ogen. we hadden de veearts gevraagd hoe dit verder moest. de veearts zei dat we hem beter af konden laten kuren zo dat ie naar de slacht gaat omdat hij binnen kort of dood op land ligt of dat hij dood neer valt als we hem voor de kar hebben of als we aan het rijden zijn en dat wouden we niet laten gebeuren. volgende week word hij opgehaald ik zit er best mee gelukkig kan ik troost bij de andere paarden zoeken tis is misschien het beste zo
ik wou dit even kwijt sorry als dit hier niet hoort.
een paard hoeft niet perse naar de slacht als het een verzekeringskwestie is, jullie kunnen hem terug overnemen van de verzekering, dat houdt in dat de dagwaarde, de slachtprijs ingehouden wordt door de verzekering op het uit te betalen verzekeringsbedrag. De slachtprijs zal zijn een kleine 500,00 euro, dus stel jullie hebben hem verzekerd voor 5000,- euro, krijgen jullie de slachtprijs eraf gehouden en jullie kunnen het paard houden en evt. in laten slapen. Bij iedere serieuze en betere verzekering is dit mogelijk. Een spuitje is niet duur en het laten ophalen door rendac is misschien ook maar 60,00 euro. Succes
ik wilde me er ook verder niet mee bemoeien, ik wilde je alleen uitleggen dat paarden die afgekeurd worden niet naar de slacht MOETEN. Wat heeft de dierenarts dan voor een diagnose gesteld? het is natuurlijk vlug gezegd, paard is beter af als hij geslacht is!!
er is geen diagnose hij is 2 keer naar wolvenga geweest hebben ze niks gevonden en hij bloed zo veel dat de veearts denkt dat hij binnen kort dood bloed hij heeft 2 a 3 keer in de week een bloedneus
Ik vind het heel jammer voor je dat het paardje weg moet, maar ik denk dat het wel het beste is zo..Heel erg veel sterkte de komende periode!
Ik denk niet dat ikepris veel invloed heeft op slacht of niet aangezien het haar verzorgpaard is, maargoed, wel handig dat jullie de opties even uitleggen..
oh is dat niet moeilijk om he dan klaar tezetten voor de dood(beetje erg hard uitgedrukt) maar kijk je hebt de juiste beslissing genomen en ik hoop dat je hier weer overeen komd en veel sterkte en veel plezier met je andere paardjes
dit vind ik erg sneu voor je echt heel veeel sterkte
als wij hem niet gaan knippen hoe jij het zegt klaar zetten voor de dood dan kan die nog verhandeld worden en als alles er af is kan dat niet meer en de verzekeraar zegt het zelfde dat we zelf het beste dat kunnen doen
jah oke maar kijk zet ej hem ok op de plaats waar die ovelijd zeg maar ?? jah ik heb wel is gehoord van mensen die dat deden ok met de staart dat is wel ene goeie dan wete je zeker dat ie gaat .!! ik zou er nu nog niet ana kunnen denken dat isa (isa is mij paardje) moet gaan i ik dnek dat ji dit zelfde gevoel zal ehbben als mij jij nu ook veel verdriet!!
we brengen hem wel naar de plek waar hij afgemaakt word zeg maar maar gaan daarna wel weg we zien het niet gebeuren ik kan er nu nog makkelijk over praten omdat het volgende week pas gebeurd het dringt niet echt tot me door nu
Is het niet een idee om met Utrecht te bellen en te vragen of zij weten waar het vandaan zou kunnen komen? Zou toch jammer zijn als hij naar de slacht gaat, terwijl dit voorkomen had kunnen worden.
alles is gedaan ze kunnen nergens meer foto's van maken alles staat op de foto hij heeft slangen in zen mond in zen neus alles gehad longspoeling medicijnen noem maar op er is geen andere mogelijk heid meer
hey oke bedankty vooe het andwoord gelukkig kan je er nu nog over praten word denk ik nog wel moeilijker
Is het niet een idee om met Utrecht te bellen en te vragen of zij weten waar het vandaan zou kunnen komen? Zou toch jammer zijn als hij naar de slacht gaat, terwijl dit voorkomen had kunnen worden.
jah dat si ook een goeie mijn paard is dara ook geweestmet haar ooigje daar ehbben ze ene operatie gedaan die nog maar 1 keertje is uitgevoerd en dat was uitgevord bij een hond en dit was de eerste keer met een paard en het si alemala goed gekomen en daar ehbben ze wat eer verstand van dieren (paarden dus) dan meschien wel ene gewone vee arts ze hebben dara ook speciaale stallen voor paarden als je paard er staat en tenminste toen ze net egopereet was zag ze er ene beetje verwaardeloost uit !! meschien si dat idd een optie. ik hoop dat ej heir ook nog iets mee kund en anders wens ik ej ok nog veel sterkte met het velies van je paardje en je zal hem snel vergeten dan (klinkt hard maar het si zo) ji hebt tog nog meer paardjes wara je heen akn gaan errste wken is moeilijk amard an gaat hetw e were goed
nou ik stop amar het si wel een erg lang verhaal
heeel heeeell veeel sterkte !!! en geniet nog ff !!! dikke kuz anne let niet op al die snelheids fouten