[IM] R.I.P Lady meisje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowDicky

R.I.P Lady meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 20:00

Hallo,
Ongeveer 2 a 3 maanden geleden is een pony van een meisje van onze vereniging [De voorruiters - Voorhout] overleden.
De pony was van Lisa vd Ploeg genaamt lady was pas 4 jaar oud.. en Lisa zelf was een meisje van 11 die apentrots was met haar eigen pony.
Ze waren 1x in de 4 maanden dat ze haar pony had in de B gestart en waren samen 1ste geworden.
Tot die dag dat Meneer Jansze (eigenaar van Stal Jansze ook in Voorhout) de paarden in het land wou gaan zetten.. hij kwam het stallencomplex in en keek de box van Lady in.. omdat haar hoofd niet boven de stal deur uitkwam.
Daar lag ze.. met een levenloos lichaam en de ogen dicht.. en bloed uit de mond
Meneer Jansze heeft toen zo snel mogelijk de veearts gebeld.. En ook familie Vd Ploeg..
Maar Lisa durfde niet meer naar haar pony te kijken..
De Veearts ondekte de oorzaak.. Lady haar aorta was gesprongen..
Lisa was helemaal verdrietig.. een meisje van 11 dat zo apentrots was op haar pony.. een pony van 4jaar die de dag ervoor nog vrolijk in de wei stond..
Ze hebben een moeilijke tijd gehad.. niet meer elke dag naar haar pony toe.. niet meer naar de lessen van hun apentrotse dochtertje kijken op de vereniging.. nee niets was er meer bij..
Na 4maanden heeft Lisa inmiddels een nieuwe pony.. Venetie..
Ze zijn pas gestart en ook 1ste geworden..
Na 4 zware maanden.. knapt het vrolijke meisje weer op..
Maar Lady vergeten zal zij nooit.. haar eerste pony.. die na 4jaar al van het leven berooft werd..
Ja ook dierenlevens zijn oneerlijk soms..
Ik hoop dat Lisa nog ver komt met haar nieuwe pony.. dat heeft ze verdient!
R.I.P Lieve Lady.. Vergeten zullen we je nooit...!

bassa

Re: R.I.P Lady meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:07

erg allebei heel veel stekte

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:09

Jeetje echt onverwacht is zoiets! iig erg veel sterkte

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:13

das vervelend
veel stekte en ik hoop dat ze lang plezier heeft met haar nieuwe pony

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:22

Als ik dit lees, krijg ik koude rillingen.

Ook ik heb een dochtertje van bijna 11 jaar. Ook zij heeft haar eerste pony (waar ze zo ontzettend veel van hield) vorig jaar moeten afgeven. Toen dachten we dat we het wel gehad hadden. Zij kreeg immers na enkele weken zoeken een nieuwe pony van 4 jaar. Totdat in april en mei van dit jaar haar pony tweemaal op een maand tijd geopereerd werd van koliek. Weer die angstige momenten, weer dat verdrietige snoetje, verschillende malen die vraag 'mama, papa het kan toch niet dat ik ook deze pony ga moeten afgeven?'. Maar gelukkig is voor haar de zon terug gaan schijnen, want na vier maanden revalidatie, is ze over enkele weken terug terug met haar pony mogen beginnen.
Dus ik begrijp heel goed wat het meisje heeft meegemaakt en wil haar dan ook veel sterkte wensen!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:02

Heel erg veel sterkte!

Gelukkig heeft ze een nieuwe pony waar ze hoop ik net zo gelukkig is, maar langer van kan genieten Ja

Rianneke18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:36

heel veel sterkte ermee!!!