Maar later op de dag bleek het dat het wel de dag van hel was.
Ik was aan het rijden op mijn pony. En ik zag onze friese merrie Eefje steeds gaan liggen en weer staan. "Sh!t" dacht ik Koliek snel me vader geroepen en maar gelopen, gelopen en gelopen zodat ze niet kan gaan liggen of rollen. haar veulentje snapte er niks van. Maar het ging zo snel.. dus snel de veearts gebeld. Het bleek een zware koliek aanval..dus snel al de medicijnen gegeven en maar weer lopen. en het ging weer goed! maar later bleek het zo snel weer mis te gaan. En haar veulen die maar wil drinken maar niet kan. we hebben weer de veearts gebeld. hij schrok zo hoe verslechterd ze was. Hij deed een andere test en het bleek dat het geen koliek kon zijn maar BUIKVLIESONTSTEKING.. er was maar één optie: opereren. we hebben er lang over nagedacht want zo'n operatie is super duur. Maar omdat ze een veulen heeft die nog maar 2 maanden was. Hebben we besloten te opereren. Dus s'avonds rond 23.00uur naar de kliniek en ze werd klaar gemaakt voor de operatie. ze had niet eens door dat haar veulen niet mee was. We gingen weer naar huis en werden opgebeld door de kliniek, ze was in elkaar gezakt (nog voor de operatie) en kon niet meer opstaan. Het eerlijkst was om haar in te laten slapen tegen de pijn.
Haar veulen snapte er niks van en de hele nacht heeft hij lopen te hinniken. We hebben haar moeten voeren met kunstmelk. maar hij wilde niks alleen maar water. Drie dagen wilde hij geen melk. toen hebben we het met koemelk geprobeert en dat vond hij heeerlijk als snel wilde hij de kunstmelk maar ook hooi en biks. zo gelukkig waren we! na twee weken ging hij naar buiten met mijn pony hij zag haar als mijn pleegmoeder. Nu is het veulen verkocht aan 2 mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, en graag dit veulen een kans willen geven. Daar heeft hij ook heel veel vriendjes.
ze zag hier er super slecht uit.
dit is in mei 06'