Tegen zijn vriendjes in de wei was hij ook altijd heel lief..Hij heb heel lang als enige paard bij een wei vol met merries mogen staan. Toen heeft hij een keer een trap gekregen en is hij gehecht en toen na een paar weken was het weer over..Toen hij bij een andere stal kwam te staan was er een shetlander die altijd op hem sprong maar hij deed nooit wat terug zo’n lief beestje..mis hem echt.. *
Ik kreeg hem toen ik 7 was..We gingen altijd samen rijden..Door het bos..Over de weg..In de bak..In de wei overal we deden niks liever..Hem mooi poetsen..Schoon wassen alles..Elkaar altijd steunen..We waren er altijd voor elkaar..
Ik zal heel het verhaal over hem even vertellen..Hij stond toen ik hem kreeg (ik was 7 hij 18) op de nieuwe drenck..het was daar heel erg leuk hij vond het ook heel leuk..maar hun mochten niet meer zoveel paarden houden dus moesten de paarden daar weg en hebben we hem gelijk dichter bij huis gezet.. hij ging naar een stalling waar ik de naam niet van noem..het was daar heel fijn altijd lachen..maar plotseling was heel zijn penis dik en opgezet..hij kon hem niet meer intrekken..hij moest naar de veearts..hij heeft daar een week gestaan met een soort luier aan met ijsblokjes erin zodat het misschien zou slinken..maar als dat niet zou gebeuren zouden ze er een vrouwtje van moeten maken (dan moest zijn penis geamputeerd worden) en toen had mijn moeder gezegt als het niet slinkt en dat moet gebeuren laten we hem inslapen omdat dat teveel pijn zou doen voor hem..en hij al een goed leven achter de rug had..ik heb toen heel de week in spanning gezeten alleen maar gehuild en alles wat ik maar kon doen..in de hoop dat het over ging..en toen na een week ging het over hij mocht mee naar huis..dat was echt het beste nieuws wat ik op dat moment kon horen..en toen hij terug kwam hebben we besloten om niet meer op hem te rijden en hem van zijn leven te laten genieten op een natuurgebied..en dan een nieuw paardje voor mij te kopen waar ik wel op kon rijden..hij ging naar een wei met 2 nog oudere paarden een van 35 en een van 29..hij had het daar heel erg naar zijn zin..maar die 2 paarden moesten ingeslapen worden niet gelijk na elkaar maar wel bijna..dus hij ging naar een andere wei 10 minuten van mijn huis vandaan..en hij kreeg in een keer geen eten meer..hij was sterk aan het vermageren en ze lieten de hoefsmid ook niet meer komen..na een tijdje dat hij nog sterker aan het vermageren was hebben we besloten om hem naar een vriendin van mij te doen (hij was nog wel van ons) en hem daar op hun wei, hun hebben heel veel grond, van zijn oude dag te laten genieten..het paard van mijn vriendin haar vader en mijn ventje konden het heel goed met elkaar vinden en ze werden onafscheidelijk..hij heeft hier al die jaren zonder problemen gestaan de veearts had gezegd als hij op de oude stallen nog langer had gestaan had hij een maand later overleden..! na een paar jaar kreeg hij problemen met zijn huid maar die gingen weer over..en toen op 18 mei is de dierenarts geweest want hij was weer zo mager aan het worden..en toen zei de dierenarts dat hij niet meer kon eten..en dat we hem beter konden laten inslapen omdat hij waarschijnlijk heel veel pijn zou krijgen..dus toen had mijn vader en moeder dat beslist en toen ik het hoorde was ik helemaal over de toeren..ik heb bij de dierenarts afscheid van hem nog genomen..en toen hij overleden was ook nog..mijn verdriet is te groot voor mijn hart maar we redden het samen wel..! ik heb promiss nog die steunt mij ook heel erg mijn lieve meisje..maar dat is toch anders dan hem..maar hij kijkt vanuit de hemel op mij en hij zal me altijd helpen met elke beslissing die ik neem dat voel ik gewoon..
Sgat voor altijd bij mij nooit meer alleen!!
Twee grote bruine ogen keken mij voor het laatst aan,
Net alsof ze wilden zeggen laat mij nu maar gaan,
Verlos me van de pijn,
Maar vergeet niet dat ik in je hart voor altijd bij je zal zijn.

ik wou ook nog even vragen of iemand mooie gedichten heb die nog niet op de site staan..
01-01-1979 18-05-2006 rust zacht liefste..