[IM] meer paarden aan een hartstilstand overleden ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iSaBeLL

meer paarden aan een hartstilstand overleden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 17:47

hallo,

ik ben dus 3 maanden geleden nu al weer mijn lieve haflinger brenda verloren . sommige mensen hebben het hier wel gelezen ook mensen die me hier hebben gesteunt . maar ze was dus overleden aan een hartstilstand toen ik er op . we waren aan het rijden in de wei , nog even aan het uitstappen . toen kwam (gelukkig) mijn vader eraan om te vragen hoe het ging het rijden . verder was er niemand thuis . en toen opeens maakte brenda een rare sprong omdat ze soort een schok kreeg omdat haar hart er mee stopte . dus ze viel neer en ik bleef er maar naast zitten en zeggen tegen haar dat ze het zal redden dat ze niet weg mocht gaan . maar dat mocht allemaal niet zo zijn , ze gaf nog 1 hinikje dat het hier goed was geweest en dat ik alleen verder moest gaan . in een tijd van 5 minuten ben je nog lekker aan het rijden met je grote liefde en binnen een paar seconde is je leven opeens helemaal omgedraait . Verdrietig

maar ik had nu een vraagje zijn er meer mensen die hun paard aan een hartstilstand zijn overleden ?

en wat gebeurde er toen ? heb je het gezien ?

gr. janise

Froemel

Re: meer paarden aan een hartstilstand overleden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:46

Hoihoi,
wel erg voor je dat je zo je paard moest verliezen. Een paard van de manege, waar je echt alles mee kon doen en laten, mijn moeder had haar bijna gekocht maar dat ging niet door omdat we niet genoeg plaats hadden. Maar dat was niet erg, ze kon nog altijd op haar rijden op de manege.
's Morgens had dat paard Libandi nog les, daarna werd ze lekker de wei op gezet samen met de rest van de manegepaarden, natuurlijk moesten ze lekker dol gaan galopperen. Maar opeens viel Libandi neer, de eigenares van de manege zag en riep mensen erbij. Libandi was nog wat aan her reflexen ofzo.. Precies weet ik het niet, of nog wat naschokken en binnen een paar seconden (gelukkig) was ze weg, dus lang heeft ze niet hoeven te lijden. Ik ben er gelukkig zelf niet bijgeweest. Maar het was een prachtpaard, je kon er alles mee! Echt een braaf paard, alleen mijn moeder is er zo kapot van..
Maargoed dat het niet in de les was gebeurt met een beginners kindje, die houdt er dan ook een trauma aan over denk ik zo..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:16

Wat erg..

Wij (denken) of weten het bijna zeker dat Ons paard ook aan hartstilstand is overleden

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 10:00

@ Michellkuh ooh dat is ook erg zeg sterkte ! ja mijn pony had ik ook nog wat schokken en reflexen maar daarna was het gelijk af gelopen

karoliefje_ jij ook nog sterkte !

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:38

Bij ons op de manege al een tijdje geleden..
paardje in de beginnersles...
heb het gelukkig niet gezien..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:43

Toeter heeft ook een hartstilstand gehad

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:03

Wij hadden een Friese merrie, die als veulen al een complexe achterbeen-breuk overleefd had, dit tegen alle verwachtingen in. Ze heeft ons 13 prachtige veulens gegeven, en was drachtig van de 14e, super in conditie, galopeerde donderdags nog door de wei.
Zaterdagochtend, 21 december 2003 kwam ik in de stal, deed het licht aan, en zei: "Goedemorgen dames" zoals elke ochtend.
Geen gezellig gebrom uit haar box, dus ik zeg nog:"Kom op meiske, opstaan, etenstijd!"
Geen reaktie................ toen ik over de rand van haar zag ben ik kompleet overstuur naar huis gerend; emotioneel kun je het nog helemaal niet bevatten maar je weet dat het waar is.................. Zo ze stond is ze omgevallen, hartstilstand; maar geen pijn, geen strijd, en dat is dan je enige troost.
Toen nog een verrassing van Rendac; "Wordt na de Kerst mevrouw, dit had u voor 04.00 uur moeten melden."
Maar ik wist toch niet dat ze dood zou gaan? Wie loopt er nou 's nachts voor 4 uur door de stal om te zien of z'n paarden nog leven? Je kunt je dode paard toch niet 5 dagen op je erf laten liggen? Nou, het zal Rendac een zorg zijn hoor!
(Gelukkig hadden we kennissen met een vervoersbedrijf die ook voor Rendac reden, die gebeld, die hebben zelf ook paarden; ze is toen dezelfde dag nog opgehaald.)
We missen haar nog dagelijks...........................

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:39

gelukkig heb ik er zelf nooit mee te maken gehad, maar het paard van een kennis wel helaas... die viel vanaf het weiland aan de slootkant zo de sloot in en ging kopje onder, ze dachten natuurlijk in eerste instantie dat ie erin gevallen was en verdronk etc, dus helemaal blinde paniek.... achteraf bleek dat dat paard een hartaanval heeft gehad en daardoor de sloot inviel en toen al dood was

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:22

Een goede vriendin van mij d'r pony had dat ook !! Was amper 9 jaar oud...

Gewoon hartstilstand en dood,...nix meer aan te doen, ze hoorde plots een harde bons in de stallen, gingen kijken en ze lag gewoon dood in de stal...zo snel gaat dat nu eenmaal Nagelbijten / Gniffelen de dagen ervoor had ze nog heel gewoon gelopen...had nooit eerder ook maar iets gehad.

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:11

Salina op 24-jarige leeftijd...In de stal...
En Waldo..op 10(!!!)-jarige leeftijd (ong)..In de wei

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:09

Ja ook mijn lieve ventje stierf na een hartstilstand op het strand...

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:28

hoi,

ik ben dit jaar ook me verzorg paardje veloren ook aan een hartstilstand dat was tijdens het longeren. we waren lekker bezig.
en we gingen van hand veranderen en plotseling wou ie niet meer. ik ging naar hem toe en opeens liep ie achteruit wat ie nooit deed en ik zag hem zo door zijn achterbenen zakken. ik wist zelf niet wat ik moest doen heb hem geprobeerd om hem overeind te hallen maar een paard van 600 kilo lukt natuurlijk niet.
het ging erg snel. hij spartelde met zijn benen en ik naar de stal eigenaar rennen tot ik terug kwam had ie zijn voor been vast. 2 dagen geleden waren we samen gevallen.
en had een klein wondje op zijn been dus ik dacht dat het daar aan lag dat ie daar last van had. maar tijdens het longeren wou ie al niet galopperen. maar toen ie zijn been vast had trok ik hem af van zijn been hij hield zijn mond open. de stal eigenaar zei hij is al weg dit zijn na schrokken. als verzorgster schrik je nog erger ik dacht hoe moet ik het tegen de eigenaar zeggen. ik had ondertussen haar gebeld na een paar keer bellen nam ze op en ze wist niet wat er aan de hand was ze was zo snel mogelijk naar stal gekomen. ze zei iedergeval dat het niet mijn schuld was. en dat ik niet moet denken had ik dit of dat maar beter gedaan. zo gevoel had ik wel een beetje maar dat heeft iedereen.
ik deed hem een half jaar en in die half jaar hadden we een erge sterke band gekregen ik kon meer met hem dan de eigenaar. galoperen met buitenritten kon niet zei de eigenaar maar ik kon dat wel en racen tegen een ander paard kon ik en als ik wou stoppen stopte die want hij had vroeger draverijen gedaan.
hij vetrouwde mij en ik in hem kon met ze 2e op hem een buitenrit doen.

mijn verzorg paardje is 11 jaar geworden.

de eigenaar wou wel als ze een nieuw paard nam mij als weer vezorgster:)

maar dit liefste paardje zal ik nooit vergeten.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:43

Ja,ook van mij is een pony gestorven aan een acuute hartstilstand.tenmiste dat is bijna wel zeker.
Het diertje was nog net geen 3 jaar oud.hoe kan t zou je zeggen..
valentijnsdag 2007 savonds rond 7 uur binnen gezet.Niks aan het handje,en begon gelijk lekker te eten.
savonds rond 8en kreeg mijn broer telefoon van stalgenootje.er was iets met shera.vlug er heen.daar aangekomen zat stalgenootje erbij en was bezig met hartmassage,tegen beter weten in.ze was al weg namelijk.aan de positie waarin ze lag is goed te zien dat ze prompt is omgevallen bovenop haar hooi.ze was lekker brokjes aan het eten en heeft een hartstilstand gehad.niets aan te doen,dat is de natuur.
terwijl ze met verschillende mensen bezig zijn geweest haar uit de stal te halen ben ik naar binnen gegaan.Vraagt de boer mij:wat ga je nu met het dier doen,ga je er mee naar de slager??tja oude boertjes he..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:31

Aangezien dit een topic uit 2006 is hier een slotje.