[IM] zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:14

zijn jullie niet bang hoe wanneer waar jullie pony / aard gaat sterven
het lijkt mij echt eng
wat gebeuert er na ?
hoe verwerk je het
hoe ben je met hem bezig de laatste dag ?

_Bonte_

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:45

is niemand hier bang voor ??
ik wel hoor ik denk er vaak aan wat teodoen heo te reageren ...........

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:48

ik zit daar ook wel eens over te denken.
ik denk dat ik dan ook dood zal willen.
ik kan niet zonder Chico en ik zal haar ook nooit verkopen.
maar aan dat soort dingen moet je cht gewoon niet denken.
gewoon veel fun hebben zolang het nog duurt!

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:06

Jh Idd,, Geniet ervan zolang het nog kan,,
Gelukkig denk ik er maar nooit over naar ,, Ik zou niet weten wat ik zou willen na zijn dood,,
Mischien na een tijd een neiuwe ofzo..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:11

Ik ben jaren geleden mijn twee haflingers verloren, moeder en dochter allebei aan st jacobskruiskruid.Eerst het veulen Happy,het was verschrikkelijk om mee te maken,ze was nog zo jong,zo'n rotziekte.Ik hield me groot omdat ik haar moeder nog had,die herrinerde me aan haar, maar nog geen paar maanden later overleed ook zij.Heel de nacht bij haar geweest,met haar verzorgstertje,bij haar gelegen in de wei met een deken over haar heen.Ze kwam er niet meer bovenop dus is ingeslapen.Ik weet en zie het nog voor me als de dag van gister.Vergeten doe je het nooit.Ik zie er erg tegenop om ooit weer zoiets mee te moeten maken en ik moet er niet aan denken dat mijn timo mij verlaat.Dus geniet van je paardje,iedere seconde want het kan zo snel voor bij zijn.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:13

Ja best wel, mijn paard is 25 en ik ben er best wel mee bezig ja.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:44

ja best wel. want ik mis hem al als ik een dag niet naar hem toe kan komen. ik moet al huilen als die pijn heeft.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:22

ben er wel mee bezig mijn pony is 29.
zit er wel eens aan te denken. heb nu ook een 2 de paard erbij misschien dat de schok dan iets minder is want kan op hem terug vallen en bij hem toost zoeken. ook denk k eraan of k der laat ophalen of cremeren. dat soort dinen zet je toch aaan het denken maar ik w8 gewoonn tot de dag komt. mijn hond had ik ook heel anders willen zien doodgaan en op een hele andere manie rmee om willen gaan maa op dat moent doe je wat het beste lijkt.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:45

als ik er aan denk ga ik janken
me eigen kleine beauty weg?
ik denk dat ik echt weg ben dan..

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:48

Ja, ik weet echt niet wat ik zonder Bailey moet.
K moet er niet aan denken Huilen
Dan word ik gek.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:50

Ik denk er heel veel aan. Mijn paardje is 29. Ik heb vandaag nog tegen 'm gezegd dat ik hoop dat hij nog heel lang bij mij blijft, maar als hij moet gaan dan laat ik hem gaan. Hij is zo lang zo lief voor me geweest en zo trouw. We hebben 'm 20 jaar. Ik hou zielsveel van hem, maar ben me er bewust van dat hij er op een dag niet meer is. Daarom kan ik extra veel van hem genieten. Ik hoop altijd dat hij uit zichzelf zal sterven, gewoon van ouderdom.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:36

[quote="ikke20"]
ben er wel mee bezig mijn pony is 29.
zit er wel eens aan te denken. heb nu ook een 2 de paard erbij misschien dat de schok dan iets minder is want kan op hem terug vallen en bij hem toost zoeken.
[quote]

Ik heb dus ook pasgeleden een tweede gekocht om deze reden, mijn paard is nu 25.

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:15

''mijn'' pony is bijna dood geweest in December
haar darmen waren afgeknelt en het was ook nog eens op een dag die heel erg sneeuwde!
ze heeft ook van die schokken gehad
het was echt de ergste dag van mijn leven!
egt,als je het zag,der ogen draaide ze weg(wit),der nek draaide ze om,ze begon te kreunen
nou..! echt over de 10 mensen hadden geholpen en daar ben ik nog blij mee
2 dagen heeft ze in utrecht gestaan met de vraag...overleeft ze het of haalt ze het niet?
het was dus 2 dagen 50 50
daarna in die 8 dagen is ze helemaal opgeknapt en kon ze je were aanvallen en heeft ze een prachtveulen gekregen! (die op dit moment super irrietant is Tong uitsteken )
en natuurlijk ben ik super bang
want waarschijnlijk als ze nog ene keer koliek krijg overleeft ze het niet want het zat zo:
een paar kan 1 derde deel darmen kwijt maar bij Tamar(slachttoffer Tong uitsteken )was alles beschadigd
dus hebben ze het uit een knopp gehaald en waarschijnlijk kan ze het niet meer aan voor als het nog een keer gebeurt
maar ze heeft iig bewezen dat ze een sterke mooie moeder is!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:08

Ben er als de dood voor... Heb mijn vorige paardje zien vertrekken naar de 'eeuwige weide' en heb de ogen uit men lijf gehuild... Toch wist ik dat het voor haar het beste was, ze had steeds pijn dus het verzachte het verdriet voor mij...

Nu heb ik een ander paard Amore, heb ze al een jaartje en wil der echt niet meer kwijt, toch weet ik dat die dag ooit gaat komen...

Manonnetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:19

ik zit eigenlijk heel vaak met de vraag; "is dit nog wel een paardwaardig bestaan?" ze is namelijk heel veel kreupel (op dit moment ook) en ik wil niet dat ze onnodig pijnlijd omdat ik haar niet wil laten gaan.

manonnetjj

Nadjaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:27

ik ben er ook erg mee bezig aangezien mijn (aanstaande) pony 34 is en mijn andere 20. zou me god niet weten wat ik zonder ze moet! wat gebeurd er trouwens als ze dan dood zijn en opgehaald worden??

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:09

Zover ik weet worden ze dan 'vernietigd'. Je kan je paard op laten halen door een grote vrachtwagen die overal dode dieren ophaalt of individueel, dan komen ze met een trailer en dan is er meer tijd voor afscheid. Dat laatste kost dan ook flink veel meer, maar ik kies daar wel voor.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:11

Op de site van Rendac:
'AANGEPASTE SERVICE VOOR PAARDEN
Het doodgaan van een paard is een emotionele gebeurtenis. Het idee leeft dat dode paarden in het veevoedercircuit terecht komen. Dat is voor veel eigenaren een onaantrekkelijke gedachte.

In Nederland is de situatie echter dat dode dieren niet worden hergebruikt als veevoedergrondstof.

Dode paarden kunt u melden bij Rendac. Het paard wordt dan de eerstvolgende werkdag bij u opgehaald door een van onze kadaverwagens. Het tarief is in dit geval gelijk aan het op dat moment geldende wettelijke vastgestelde tarief voor het ophalen van paarden.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid om het paard apart te laten ophalen. Als u voor deze mogelijkheid kiest, wordt het kadaver door Rendac met speciaal vervoer opgehaald. Speciale zorg en mogelijkheid om voorafgaand aan het vervoer op een door u gewenste manier afscheid te nemen staan daarbij centraal. Rendac rekent voor deze dienstverlening een bedrag van € 419,75 (excl. BTW) per paard.'

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:34

ik zou het verschrikkelijk vinden
en vooral al denk je er aan hoe fijn het was

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:36

Ja ben iedere keer bang dat het afgelopen is. Mijn vzpaard is dan ook al 23 jaar maar hij heeft weinig lichamelijke problemen en psychisch is het nog een jonge hengst. gelukkig...

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:51

Mijn vorige pony is vorig jaar ook overleden. Ik heb haar 6 jaar gehad. Ik werd te groot voor haar, maar wou haar niet verkopen. Toen ik haar kocht was ze al heel oud, de exacte leeftijd is niet bekend, maar ze was rond de 25. Ik heb toen 4 jaar op haar gereden, wedstrijden en al, op het eind werd ze wel minder, maar kon het nog wel aan....
Ik had ondertussen een plekje voor haar gevonden, waar ze kon staan tot dat ze zou overleiden. Ook heb ik ondertussen een E pony gekregen....
Na 2 jaar te hebben genieten van de rust, heb ik moeten beslissen dat ze niet meer verder kon, en heb haar moeten laten inslapen.
Ik mis haar nog steeds wel heel erg, want ze heeft altijd voor mij gewerkt, en altijd was het mijn beste maatje, in alles wat we samen deden. Samen wandelen, knuffelen... gewoon alles.
En deze super tijd zal ik ook nooit vergeten! Het verdriet was ondanks dat ik een andere pony had, nog heel erg groot... bij mij heeft het dus niet veel uitgemaakt, maar het was natuurlijk wel fijn dat ik nog wel een pony had....
Ik zal haar ook nooit vergeten! Ze is waarschijnlijk, over de 30 jaar geworden... Maar dat weten we niet zeker, wel weten we dat ze heel oud geworden is.
Ook bij haar heb ik er de eerste 4 jaar helemaal niet over nagedacht, ik reed volop wedstrijden en deed vanalles... de laatste 2 jaar heb ik er af en toe wel wat vaker aan gedacht, dat het zomaar in eens gebeurt kon zijn, maar als ik bij haar was, was die gedachte gelijk weg,en had ik gewoon nog lol met haar.. poetsen, wandelen en dat soort dingen. Ik dacht op die momenten, de tijden die ik nog met haar heb, die ga ik met veel lol doorbrengen, en dat is ook gelukt! Ik heb een super tijd gehad met die pony!!

Op het moment ben ik er eigenlijk niet echt mee bezig dat de pony overleiden kan. Ik heb gewoon heel veel lol, en denk er niet veel bij na....

(heel verhaal geworden...sorry)

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:10

Owja,sorry dat ik weer reageer.Maar toch wil ik dit even kwijt.. Vriendjes zijn?
Ik had een verzorgpaard (er is hier ook een topic over geweest) en die is dus precies 15 geworden en op zijn verjaardag overleden.Hij kwam aan als een mager paard.Na 2 weken dat de eigenaren hem hadden,vroegen ze aan me of ik hem op Maandag en Zaterdag kon verzorgen.Ik natuurlijk blij.Maar ondertussen leerde ik wel allerlei veeartsen!Heel vaak kwam de eigenaar ook niet meer en heb ik hem al die dagen (elke dag wel zo'n uhm..paar weken lang mx. 2 maanden)heb ik hem gedaan.Het voelde alsof het mijn paard was.Heb ook wel dingen meegemaakt met hem.Het was een lieve,fijne,mooie,betrouwebare Snooker Lachen
volgens mij vertrouwde hij me ook.Want als ik hem in de bak losgooide en ik ging lopen liep hij me achterna.En dat gelde ook als ik ging rennen in de bak Pling .En als ik hem riep keek hij meestal al gelijk.Heb helaas geen goed afscheid kunnen nemen.Hij werd verkocht en ik moest naar huis van m'n moeder.Maar ik ben zo dom geweest,als ik had gezegt dat hij verkocht werd mocht ik nog blijven Frusty Hamer .Maar helaas,hij was trouwens wel dikker geworden in die tijd.Volgens mij istie ook nog van Mieke (of hoe ze hier ook heet Bloos )geweest en daarna van karina (snookerrr op bokt.)
op een ochtend belde leonie (luwaniej1 @ bokt) me over snooker en stuurde me een link ervan.
Was natuurlijk een grote schok en vooral omdat je niet wist waar het over ging en wat er was enz. en wat er in die tijd allemaal was gebeurt.
Arme Snooker,ik krijg nog steeds tranen in mn ogen als ik er aan denk.

Rust zacht m'n lekkere ventje,ookal was je niet van mij Vriendjes zijn? Verdrietig

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:01

Echt bang niet. Maar ik weet dat als het eenmaal gebeurt dat het opeens zo snel te gaan, opeens alles weg.. je maatje waar je mee samen was.. zomaar weg..

Ik heb het nooit echt kunnen beseffen en nu eigelijk nog steeds niet..

Ik moet er ook niet aan denken dat mijn 2 paardjes nu dood zouden gaan..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:05

Ja, ik ben er wel bang voor.
Daarom heb ik persoonlijk "het einde" van mijn paarden al vaststaan... klinkt raar, maar ik ben al vele dierbaren verloren in mijn (nog vrij jonge, 22 jr) leven en ik weet uit ervaring dat het heel fijn is als je dat soort dingen op je eigen manier kunt doen.
En aangezien ik voor mijn dieren zal moeten beslissen: ik laat mijn paarden toch een spuitje geven en daarna cremeren.
Jaja, ik weet dat het veel geld kost (zo'n 1500,- euro) maar dat heb ik er voor over en dat geld heb ik al lang apart gezet.
Verder vind ik het wel zo'n fijn idee dat ze niet meer in de voedselketen terecht komen.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:33

Hey, ik heb alweer een tijdje geleden achter cremeren van paarden aangezeten. Toen kon dat nergens in Nederland. Nu wel???