[IM] Gaat die pijn ooit over?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassia

Gaat die pijn ooit over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 22:40

Hoi,

Wij hebben 1 van onze 3 paarden 3 maand geleden moeten laten inslapen.
Ik had er eigenlijk geen hechte band mee, me moeder wel, die heeft haar 20 jaar gehad en veel mee meegemaakt, gelukkig heeft ze veel veulens gehad en hbben wij er nu ééntje van... Zo zie je haar 'voort'leven.
Maar zoals ik al zei had ik niets speciaals met dat paard, ik heb er wel mijn kleine kinderjaren mee rondgehobbeld enzo maar voor de rest niks.

Nu huil ik nog steeds bij het minste dat over 'dood' gaat, zelfs over een pennystrip Verdrietig

Weet er iemand of dit nog verminderd?

Daarjuist was ik nog in iemands profiel aan het kijken en kwam ik een gedicht tegen over egoistisch zijn (ik denk dat de meeste het wel kennen)... Ik ben gewoon in een mega harde huilbui gevallen... 'k mis ze zo... Verdrietig

Ik moet er niet aan denken hoe het is als Cas sterft... Maar jah dat moet ooit ook gebeuren Boos!
Dus probeer ik nu iedere minuut dat ik bij haar ban van haar te genieten!

Wie heeft dit nog voor?

Ik weet het, het is raar verwoord, maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen!

Olympia

Re: Gaat die pijn ooit over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:46

misschien heb je wat aan dit topic, gaat ook over het verwerken van de dood van je paard viewtopic.php?f=151&t=590906

Verder.. DE pijn gaat volgens mij nooit helemaal weg, maar wordt wel verzacht. Althans zo voel ik het. De ene dag is de pijn, het gemis, verdiet enz erger dan de andere dag. Het ligt er maar net aan waarmee je die dag wordt geconfronteerd.

Je zegt wel dat je niet echt iets met het paard had, maar je kan toch van het paard gehouden hebben. En zo te lezen hoorden het dier gewoon bij je leven, omdat je moeder haar al zo lang had. Je bent opgegroeid met dat paard! dat is toch iets wat bij je hoort en vandaar dat je er toch misschien mee zit. Probeer er over te praten met je moeder, denk dat het wel gaat helpen en je zo een beetje over haar dood kan zetten.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:48

hey ik heb vorige week op een verschrikkelijke manier afscheid moeten nemen van mijn pony, t ergste wat ik ooit heb mee moeten maken. of de pijn ooit weg zal gaan kan ik me niet voorstellen. het zal alleen minder worden het missen blijft voor altijd het is voor altijd mijn kissie en mijn beste vriend! ik kan je alleen 1 ding zeggen maar dat zeg jezelf al.... geniet onwijs veel van je paardje want elk moment, iedere seconde kan de laatste zijn geloof me......

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:23

Het slijt vanzelf, alleen duurt dat bij de één langer dan bij de ander.
Stop je verdriet alleen niet weg!

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:24

Het is heel moeilijk, geloof me, en misschien had je toch meer een band met dat paard dan je zelf dacht. Uiteindelijk gaat dat echte verdriet over, maar missen en er veel aan denken blijft. Succes ermee

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:42

Ik heb anderhalf jaar geleden afscheid genomen van mijn lieve vriend. En ondanks dat ik er vrede mee heb dat hij er niet meer is (hij had niet meer pijnvrij kunnen leven) heb ik nog steeds erg veel verdriet en mis ik hem echt enorm.
Het slijt iets, de tranen worden iets minder, maar het gaat wel tergend langzaam......

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:46

Het slijt wel iets, tis moeilijk. En het gaat zo langzaam. Het lijkt alsof het nooit overgaat. Alsof je altijd die pijn blijft voelen. Het is alleen maar goed als je huilt. Dat helpt. Ga het dus niet opkroppen, dan maak je het zó moeilijk voor jezelf.
Sterkte dermee! Kusje

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:16

ik weet het ook niet, ze zeggen dat het slijt met de tijd, maar bij mij heb ik er nog niks van gemerkt Huilen sterkte ermee

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:24

De pijn gaat nooit over, na een tijdje zal je er mee leren leven en het zal slijten. Maar ik heb nu ruim en jaar na de dood van m'n paard nog steeds tranen in m'n ogen als ik iets over doodgaan lees of zie ( bijv. bij een film )
Veel sterkte

Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:29

Precies.
Je houdt het verdriet, maar je leert er mee omgaan.
Tuurlijk doet het pijn als je er weer over nadenkt, maar dat is helemaal niet raar.
Na een tijdje zal het minder worden met huilbuien, geloof mij.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:08

Ik heb mijn pony moeten laten afmaken. Destijds deed het me niet zoveel, in die zin, dat ik niet kon huilen. Ik geloof dat ik s' middags al weer een ander aan het rijden was. Na een paar weken begonnen de nachtmerries van het schieten. Ik was daar niet bij en droomde dan dat de ze niet geschoten was, maar nog ergens rondhobbelde. (ik weet zeker dat ze dood is, mijn vader was erbij) Soms heb ik het nog wel eens, vooral in september dat was de maand dat t gebeurde, al wordt het steeds minder.
Het slijt wel, zeker als er weer andere paarden in je leven komen waar je weer mee aan de slag gaat.