[IM] Stranger...naar de paardenhemel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

indra2001

Stranger...naar de paardenhemel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 22:48

Vandaag hebben we met pijn in ons hart onze lieve 11 jarige merrie (ze heeft net d'r 12e verjaardag niet gered) moeten laten inslapen. Stranger is meerdere keren geopereerd aan 3 benen ivm ocd en slechte gewrichten, na de laatste operatie hebben we na lange revalidatie weer kunnen rijden maar na een jaar weer kreupel, en nu bleek men er niets meer aan te kunnen doen..Stranger zou op een hele vroege oude dag gaan op het land, maar werd binnen de kortste keren hoefbevangen en niet zo'n beetje ook..dus een oude dag in een paddock of box zonder beweging, dat wilde ik mijn meisje niet aandoen. En ze had pijn, was suf (de ene dag meer dan de ander) en miste het werk. Ze was nog veel te jong om te gaan maar op advies van de DA en uiteindelijk uit mijn eigen beweging, omdat ze een leven in een gevangenis zou moeten leven, met pijn (en dan zouden we haar om egoistische redenen houden!) hebben we besloten om afscheid te nemen. Vanmiddag is ze heel rustig ingeslapen, op d'r eigen plek met d'reigen dierenarts die het super begeleidde (heel rustig en kalm). Stranger is zonder weerstand gegaan, ze vond het goed, ze vertrouwde op onze beslissing en is in onze armen ingeslapen. Ik zal d'r zo afschuwelijk missen, ik heb zo veel plezier met d'r gehad maar ook zo veel zorgen om d'r..onze band is enorm groot.
Meisje het ga je goed boven in de paardenhemel, je bent verlost van de pijn maar je baasjes zijn er nog elke dag voor je, we zullen altijd aan je blijven denken. Je was een kanjer, een uniek paard, een merrie met een gebruiksaanwijzing maar heerlijk eigenwijs, zoooo mooi (allemaal 1e prijzen gewonnen!), je vertrouwde ons en wij jou, we konden achterstevoren zittend buitenritten maken. Je was nergens bang voor, je hebt je ijzersterk door alle operaties en revalidaties heengeslagen en pijn wilde je niet toegeven, maar je had wel pijn, veel pijn!
Kanjer, er is op de hemelse weides altijd genoeg gras voor je, want vreten was je grootste hobby.
R.I.P.

sharonaollie

Re: Stranger...naar de paardenhemel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:51

Heel veel sterkte.
Het blijft een moelijke beslissing.Maar wel de juiste zo te lezen.

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:51

Je heb de goede keuze gemaakt,heel veel sterkte

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:53

Uit je verhaal maak ik op dat je een heel speciale band hebt met je paard.
Je hebt een goede beslissing genomen.
Liefde is ook los lunnen laten.
Ik wens je ontzettend veel sterkte toe.

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:10

Heel veel sterkte! .
Je paardje zal nog vaak vanuit de hemel naar je toekijken van "Dat is en blijft mijn lieve baasje!"

indra2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 23:36

Dank jullie..ik durf niet eens te gaan slapen, ben zo bang dat ik er nachtmerries van krijg..zo rustig als het ging, het was toch indrukwekkend en ik heb het idee dat haar geest nog bij mij is..best raar..

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:39

Heel veel sterkte!Weet een beetje hoe je je nu voelt.....

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:41

Heel veel sterkte!

Zo te lezen heb je een moeilijke beslissing moeten maken, maar diep in je hart de beste!

daaf4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:52

Allereerst heel veel sterkte! We hadden het er nog laatst over op de manege. Dat je ook naar die haflinger van Nathalie zou gaan kijken. (We hebben hem overigens niet gekocht) En toen had je het al over dat het niet ging met Stranger. Je hebt de juiste keuze genomen. Woorden blijven natuurlijk een schrale troost, maar alsnog heel veel sterkte gewenst! Dit was het beste voor haar.

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:28

aaah meis wat vreselijk!
Je hebt ene goede beslissing gemaakt!
heel veel sterkte!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:40

Heel veel sterkte toegewenst. Het is een moeilijke beslissing, maar jij hebt de juiste genomen. Ook dat hoort erbij. En je paardje zal erg blij zijn dat ze niet meer met pijn hoeft te leven en ze kan terug kijken op een fantastisch leven bij jou.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:55

Nogmaals Naat, dit is de enige juiste beslissing die je hebt kunnen nemen. Strangie had te veel last en was nog te jong om niks meer te doen, wat overigens ook helemaal niet goed voor haar was!!!

Je bent al die jaren supergoed voor haar geweest, ze heeft een prima leven bij je gehad en nu moest je een beslissing voor haar nemen. Je hebt voor haar de beslissing genomen, alleen voor haar, de juiste!!! Je bent niet egoistisch geweest door aan jezelf te denken omdat je haar niet kan missen.

Heel veel sterkte en ik kom binnenkort de foto's bij je langsbrengen van Strangie!!!

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:36

Heel veel sterkte!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:40

hey veel sterkte bij dit zware verlies.
ik vind het knap dat je die beslissing hebt gemaakt.
want ik weet dat het echt niet makkelijk is

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:46

Hoi Nathalie,
Wat er maar wel de beste beslissing, voor je meissje.
Heel veel sterkt deze tijd

Mandy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:27

Heel veel sterkte!!!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:48

Heel erg veel sterkte, weet niet zo goed wat ik moet zeggen... ik weet hoe je je voelt. Onthoudt wel dat je de goede keuze hebt gemaakt!

indra2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 22:53

Bedankt allemaal..ik weet ook dat ik de goede keuze gemaakt heb, zeker omdat ik er lang (misschien te lang) ove rheb nagedacht maar ik begin er vrede mee te hebben, ook al mis ik haar nog ontzettend..wij hebben een ander paard nu (samen met een vriendin, is dus niet meer 100% eigen paard, en die zou eigenlijk met Stranger samen "verkeersmak"worden gemaakt, maar dat is niet meer gelukt!) Het voelt nu als verraad dat ik die andere heb en is tegenover haar ook niet leuk..en nog erger is dat ik nog steeds op die stal kom, in haar box, in haar wei, in haar paddock...ik heb besloten om eerst uit te rouwen en dan pas aan de slag te gaan met de nieuwe meid...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:56

je moet pas iets gaan doen als jij er aan toe bent! maar ik weet zeker dat je paardje het je niet kwalijk zal nemen als jij verder gaat met andere paarden.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:44

jammer dat het de operatie's niet hebben geholpen ondanks alle inspanningen
afscheid nemen van een paard blijft altijd zwaar
sterkte met het verlies van Stranger
en succes met het zoeken naar een nieuw maatje ook al heeft dat misschien nog even tijd nodig

ontopic:
ik ben de eigenaresse van Babe (of eigenlijk mijn dochter)

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:38

Jeetje nathalie... Wat erg om te horen dat strangertje er niet langer is!
Je hebt een goede keus gemaakt, erg knap van je dat je haar hebt laten gaan, ondanks dat je haar zelf zo zal missen!
Ik wil je heel erg veel sterkte wensen!