[IM] mijn lieve dappere ventje... zo oneerlijk...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

mijn lieve dappere ventje... zo oneerlijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 21:01

Het heeft me zo lang geduurt om dit hier neer te zetten, altijd als ik aan het scrollen was ging ik altijd zo snel langs dit forum. Omdat ik altijd aan hem moest denken.. Maar hij verdient het niet om vergeten te worden dus vandaar dat ik het hier neer zet.

Mijn lieve ventje was een prachtige Shetlander met drie kleuren. Een echte hengst, er waren zelfs al mensen die een veulen van hem wilden. Hij was zo mooi... hij stond samen met mijn IJslander een een van alles en nog wat paard van 34 samen. Ze hadden altijd de grootste lol. Todat ik naar de paarden naast ons keek, 1 tje had zijn hele borst open. Ik hartstikke kwaad, die oude handelaar naast ons had prikkeldraad met hier en daar een paaltje. Dus ik hem opbellen dat hij een paard in het draad had gehad en dat hij z'n borst open had. Jaja.. hij wist het wel. Volgende dag zag ik dat alle paarden snotneuzen hadden, dikke bulten... ik ben naar huis gerent, heb de halsters gepakt en ze direct ergens anders gezet. Ik was al te laat maar ik wist niet hoe snel ik moest lopen.

Het leek goed te gaan, ik was doodsbenauwd dat mijn oudje ook droes zal krijgen... twee dagen later stond hij daar in een hoekje, met een snotneus. Ik was helemaal van de kaart, totaal in paniek. Heb direct de dierenarts gebeld, die met de mededeling dat hij niks kon doen.

Het ging steeds slechter, hij at niet meer deed alleen maar liggen en hij had het benauwd. Weer de dierenarts... hij wou nog geen antibiotica geven, maar een vitaminestoot. Ik heb hem appelmoes gegeven, omdat dat lekker doorslikt, vitamine poeder van alles... Ik was helemaal in paniek. maar hij werd magerder, en hij lag de hele dag. De dierenarts weer gebeld, en antibiotica gegeven. Die avond, lag hij daar. Had het zoo benauwd en weer de dierenarts gebeld. Ik was boven, lag in mijn bed met de dekens over me heen. Wou niet horen wat er gezegd werd. Todat mijn moeder riep, met een trillende stem wat ze anders nooit heeft: Wieteke: kom je we laten hem inslapen. Ik helemaal verdooft naar beneden. Toen ik naar de stal liep, kwam net de dierenarts eraan met die ene spuit. Ik weet nog dat ik dacht: daar ga je jongen. Ik ben naar hem toe gegaan, en daar lag hij... ik heb met hem gepraat. Ben weggegaan, mijn moeder is bij hem gebleven. Dat kon ik echt niet. Ik heb de rest van de dag bij de andere paarden gezeten... ik dacht helemaal niks.

Zo oneerlijk, die buurman wist donders goed dat ze droes hadden en dat dat hartstikke besmettelijk is. Maar gewoon z'n kop dichthouden. Hij vond het niet nodig, we zagen het zelf wel. Ik was net een paar dagen weggeweest, ik had het echt niet gezien. Hij wist dat Pukkie overleden was, komt hij met een krentenbrood aanzetten en met de mededeling dat er zoveel Shetlanders zijn...

Lieve Pukkie, ik zal je nooit vergeten.

Pukkie: 2002 - 2004

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:03

wat een vreselijk verhaal meid! ik ben mijn shet ook op een hele traumatische manier kwijt geraakt!nadat hij eindelijk was hersteld van droes! ik wens je nog heel veel sterkte toe!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:07

Wat vreselijk zeg..
Heel veel sterkte meis!!

JessiiCaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:08

ik vind het heel erg voor je!
heel veel sterkte er mee!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:31

Vreselijk..

Ontzettend veel sterkte

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 21:56

dankjulliewel allemaal

Het meest oneerlijke is dat hij nooit de dierenarts erbij heeft gehad, zijn paarden hebben het allemaal overleefd... tuurlijk gun ik elk paard dat het blijft leven. Maar het is zo tegenstrijdig.

Op die avond kwam ik nog even bij hem, bleek dat de buurman even toen wij zaten te eten even achterom was gegaan, zijn keel doorhad geprikt. (die bult) en het toen even aan ons kwam vertellen... dat vond ik zoo erg...

MayBelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:31

Wow.. hoe kan iemand het in zn hoofd halen zoiets te doen??? En het laten gebeuren...

Sterkte meid!

Daisies

Re: mijn lieve dappere ventje... zo oneerlijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:35

Verschrikkelijk Gewoon.. Hoe kan die boer jou en je paard dit aandoen..
Heel veel sterkte!

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:21

Hee meissie,
Heel erg veel sterkte, ik zal eens met die buurman van je praten morgen. Nee, echt schandalig. Heel veel liefs van je boktvriendinnetje Julia

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:39

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 20:22

ik hou ook van jou hoor...

Het voelt als gisteren. Maar doe het maar op slot...

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:59

ijslanderfan schreef:
ik hou ook van jou hoor...

Het voelt als gisteren. Maar doe het maar op slot...

misschien vind je het een mooie gedachte om bij de link van Nerwen dit verhaal even neer te zetten met een foto erbij, dat hij toch zijn plekje op bokt heeft

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:29