[IM] Voorgevoel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Voorgevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 17:42

Mijn verzorgpaardje, Wervelwind, is ongeveer twee jaar geleden ingeslapen..
Hij lag zwaar onderkoeld in de wei, met veel moeite is hij naar stal geholpen, daar met een warmte-lamp warm gekregen. Naar mate hij warmer werd, kreeg hij meer pijn, het bleek dat hij koliek had, een slag in zijn darm. [doordat hij onderkoeld was voeld hij eerst amper iets]
Opereren was geen optie aangezien hij al bijna 29 jaar oud was.
Ik heb helaas geen afscheid van hem genomen omdat alles nogal plotseling is gegaan.

De avond voordat het gebeurde ben ik nog bij hem geweest, toen was er niks met hem aan de hand. Toen ik weer wegging heb ik hem een extra lange knuffel gegeven, en toen ik wegliep zelfs nog een paar extra keer omgekeken. Ik had niet het idee dat dat de laatste keer was dat ik hem zou zien, maar toch was er iets, iets vreemds, een soort voorgevoel voor wat er zou gaan gebeuren..

Heeft iemand van jullie dit ook gehad?

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:50

Ja, wel zoiets.
Het is alleen vaak na de tijd dat je je dat realiseert. Op het moment dat je zulke gedachten krijgt druk je ze altijd snel weer weg, ik tenminste.

1horsmen1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:53

ja ik heb het ook wel eens voorals heb ik het als je ook een hele goede band heb met het dier of een hele goede vriend

lonneke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:54

ja ook ik had zo'n voorgevoel bij mijn paardje. ze kreeg koliek en ik had er gelijk zo'n slecht gevoel bij. Toen we haar naar de kliniek brachten zij ik thuis dan ook tegen de kinderen van de stalhouder: Zeg maar hoie tegen moontje en een dikke knuffel. Helaas kwam mijn slechte gevoel uit. terwijl we samen gevochten hebben en de moed erin hielden tot op het einde...

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:41

Ik heb dit ook wel gehad met Olympia, maar die was immers ziek, dus elke keer als ik weg ging een hele dikke knuffel geven met in mn achterhoofd dat het de laatste keer zou zijn dat ik haar levend zou zien..

kyrkelover

Re: Voorgevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:38

ik heb dit ook gehad.
toen was ik wel pas een jaar of 8 maar ik weet het nog heel goed.
Het verzorgponytje waar ik op reed had een veulentje gekregen.
Die is toen naar mij en de moeder vernoemd.
de pony's stonden op dieet want ze waren echt te dik.
Langs de wei was een soort opslagplaats waar gras opgeslagen werdt om er hooi van te laten worden.
maar gras gaat dus ook op een gegeven moment gisten maar dat gras was er over heen gevallen en die pony's helemaal eten.
Het gevolg 1 dood veulen 3 shets koliek waarvan 1 ook een miskraam dood veulen er uit.
maar het gekke was ik vond het veulentje er al gek bij stana maar verder tjah.
Pap zij tegen mij dat is morgen wel weer goed het veulentje is wat moe.
Toenw e in de auto zaten zei ik in een keer tegen mijn vader en nu moeten we omdraaien en rond die tijd is dat veulentje ook gestorvn bij iemand anders in de schoot.
maar pap zei dat dit niet hoefde.
de volgende dag komen wij daar en jah het was dood.
dat was toen een hele grote schok voor mij

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:24

ik heb het ook gehad, alleen niet op de manier van sterven.

bij mijn verzorgfriezen staan er drie.
eentje was er hoogzwanger.
in de middag zat ik te bokken (op bokt) en ik was bij Kraamstal.
toen had ik opeens zo'n voorgevoel dat het veulen van die hoogzwangere friesgeboren ging worden.
dus ik ga aan mijn ouders vragen of we 's Avonds iets te doen hadden, dat was niet het geval.
dus ik vragen, mag ik vanavond nog even naar ufra ?? (ufra is mijn verzorgfries)
en ja hoor, er hing melk aan haar uiers.
toen wist ik het bijna zeker, het veulen zou die nacht geboren worden.
en ja hoor, dinsdag ging ik erheen, en raad een, er stond een ontzettend mooi veulen.
het was in de nacht van zondag op maandag geboren. (ik was er zondag heen geweest)

dat was ook zo'n soort verhaal, alleen dan op een iets positievere manier.

ik wens je sterkte met het velies, iedereen trouwens !!

_Henrieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:09

ja zoeits heb ik ook gehad,, ik had de ochtend van de dag dat mijn pony weg werd gebracht een raar gevoel en ging haar poetsen ( kijk me topic hierboven ergens )

_Henrieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:10

ja zoeits heb ik ook gehad,, ik had de ochtend van de dag dat mijn pony weg werd gebracht een raar gevoel en ging haar poetsen ( kijk me topic hierboven ergens )

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:31

Ik heb de laatste keer dat ik Goblin gezien heb, ontzettend veel foto's van hem gemaakt. Ik had net een week daarvoor een leuk nieuw halstertje voor hem gehaald en had die dag eigenlijk nog maar weinig tijd, maar wilde toch nog even langs Goblin om hem even te borstelen en te knuffelen. Ondanks dat mijn vader al gebeld had waar ik bleef, ben ik toch nog een hele serie foto's gaan maken op de wei.
De eerstvolgende keer dat ik bij zijn weilandje aankwam, was hij er niet meer...