[IM] Bye bye Hivina, ik zal je missen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bye bye Hivina, ik zal je missen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:44

nu lijkt het weer niet waar voor me, verdriet heb ik niet veel gehad vandaag, ja nu nu ik dit schrijf wel. ik zal bij het begin beginnen, hivina is ± 2 jaar geleden kreupel geraakt, niets ernstigs, fokken mocht gewoon van de Da en onweis veel pijn had ze niet.

eind maart dit jaar raakte ze hoefbevangen. zware medicijnen geweest die haar laatste redmiddel waren, dus dat was een onwijs spannende week. na ± 2 weken liep ze he-le-maal zuiver, voor ons dus een super gevoel. de da vond het ook super gaan en ze mocht weer het land op omdat het gras nog niet zo eiwitrijk was en het land waar ze opkwam niet veel gras had. dat ging goed, ze liep heerlijk, niet meer kreupel oid. dus de plannen waren van de zomer weer te gaan rijden.

afgelopen donderdagochtend was er niets aan de hand, donderdag avond liep ze al licht kreupel, dus wezen kijken, niets te zien, ze reageerde ook nergens op van pijn oid als je wat deed. vrijdag ochtend kon ze bijna niet meer lopen, dus snel naar binnen, de DA maar weer gebeld. die zei wat dingen die we moesten toen etc. zaterdag ochtend ging het echt niet meer en is smorgens om half 8 de DA geweest, die heeft allerlei testjes gedaan, met tangen ik weet allemaal niet wat ie wel niet gedaan heeft, ik lag nog in bed en wist niet dat ie zou komen. hij kon er niet achter komen was het was, hij is meer dan een uur bezig geweest.
mijn ouders hadden de hoop al opgegeven, de DA wou nog door vechten, dus medicijnen gegeven.
die gaven na 2 dagen geen effect. dus gister weer de DA erbij, dit maal een andere. hij wis er geen raad mee, dus smiddags kwam zijn collega. ik voelde de bui al hangen en wou er niet bij zijn. toen ik hem een kladblok uit z´n auto zag pakken was het voor mij al duidelijk. de tranen vloeide uit m´n ogen. gister eigenlijk heel de middag en avond eraan gedacht. telkens als ik mijn ouders zag sprongen de tranen uit m´n ogen. deze week gaat ze dus weg, ze gaat naar de slacht, zo is het niet meer fijn voor haar. met die pijn rondlopen. nu heb ik pijn door hetverlies van haar, maar ik heb liever zelf pijn dan dat zei dat heeft, ik heb 17 jaar, heel mijn leven dus!!! van haar mogen genieten!

Hivina, je was mijn topper, je hebt 2 mooie paarden voor mij achter gelaten. ik zal je missen!!

Afbeelding

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:22

Jeetje meis, ik zit met tranen in mn ogen, wat zal jij het ontzettend moeilijk krijgen ook omdat je d'r al zolang hebt. Ik wil je zovéél sterkte wensen. en Hivina is er dan wel niet meer maar in je hart zal ze altijd voort blijven bestaan. nogmaals veel sterkte de komende tijd.
en je kan me altijd pb-en..

Niien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:23

Agossi.
Sterkte meid!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:34

Heel veel sterkte meid

Ik weet niet hoe het is om op zo'n manier een paard kwijt te raken (alleen twee veulens), maar ik weet wel hoe het is om na 20 jaar je maatje kwijt te raken. Ook al is ze niet dood, voor mijn gevoel is ze dat wel.
Je maakt een juiste keuze, dat zei ik ook al in een pbtje... Een paard moet geen pijn hebben en al helemaal niet als 't gewoon bezig is 'paard' te zijn.

Ik leef met je mee... Dus nogmaals, sterkte ermee Maak nog maar veel foto's deze week...

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:39

Heel veel sterkte Janneke. En je weet ons te vinden, in het vierjarigen topic. Voor als je even je hart wilt uitstorten.

Mayra_

Re: Bye bye Hivina, ik zal je missen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:58

Heeeeeel veel sterkte Janneke , en zoals twinklebel al zegt, je weet ons te vinden .

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:14

Heel veel sterkte

CharlotteNa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:18

Sterkte! Weet hoe het voelt je paardje te verliezen

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:18

Kun je niet met haar naar de kliniek om te kijken wat het precies is?
misschien is het nog wel te genezen?
of zie ik dit verkeerd?

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:20

heel veel sterkte!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:44

jeeh janneke: heel veel sterkte!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:52

jepsica schreef:
Kun je niet met haar naar de kliniek om te kijken wat het precies is?
misschien is het nog wel te genezen?
of zie ik dit verkeerd?

Als dat nog een goede optie zou zijn hadden we dat ook vest wel gedaan...maar ik laat zo´n paard niet makkelijk, wetend dat het pijn heeft, en er dan nog mee te gaan sleuren...bah...zo is ze beter af. ze heeft 17 mooie jaren gehad, nakomelingen gegeven die het goed doen in de sport, we hebben 17 jaar flink genoten, dus wat wil je nog meer!

Afbeelding
onze laatste foto samen

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:24

Jannes, heb het al gezegt maar nog eens;
Super veel sterkte ermee.

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:18

Sterkte, heel veel sterkte

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:36

Ontzettend veel sterkte

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:38

Heel veel sterkte

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:56

Hee Janneke, wat erg meid..
Heel veel sterkte!

mesastamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:13

ik wil je bij deze ook veel sterkte wensen met je moedige besluit iemand die weer echt aan het paard denkt! goed gedaan!