Noppes van de Veenhoeve- het bruine goud

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Noppes van de Veenhoeve- het bruine goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:05

Aan alles komt een einde...

Dit verhaal begon heel bijzonder..in mijn tijd in Nijkerk toen ik bij paardenslachterij van de Veen werkte..
De broer van Jan had een pony staan..8 jaar.. voor zijn kleinkinderen.. maarja zoals wel eens gebeurt hadden die geen interesse in en hij wist eigenlijk niet zo goed wat hij met die pony aanmoest..

Ik liep op dat moment stage in Limburg en om de hoek zat een springstal, die heb ik benaderd en die vonden het wel grappig om een opdonder van 1.36 op stal te hebben :')
Zo gezegd zo gedaan..Noppes meegenomen zodat hij eerst 100 kilo kon afvallen en gewoon weer even pony kon zijn...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben plezier gehad...en met Evelyne van bokt en haar toenmalige paard Devon zijn we ooit nog eens op buitenrit geweest. De grote en de kleine samen.

Maarja hij was niet bedoeld om te blijven... Er kwamen kijkers die laaiend enthousiast waren.
Ze namen hem mee...op proef voor de zekerheid.

Na proeftijd bleek hij voor de mensen toch niet geschikt te zijn en heb ik hem door de eigenaar naar Drenthe laten brengen waar ik woonde. Ik zou hem vanaf daar nog eens proberen te verkopen...

Hij kwam op zn minst behoorlijk in shape terug..

Afbeelding

Afbeelding

Och wat heb ik in Drenthe genoten van deze kleine rakker...
Wetende dat ik te groot was reden we ook het liefst zonder zadel en hoofdstel en bepaalde Noppes wel of hij ergens zin in had of niet...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna is hij nog enkele keren verkocht tot ik enige jaren geleden een bericht kreeg dat de huidige eigenaren zouden emigreren naar Canada..en Noppes kon niet mee...
Het toeval is geweest dat hij gekocht is door mensen die ik via een fotoshoot kende...en ook nog eens hier in de buurt wonen waar ik nu woon...
Zo is Noppes weer op mijn pad gekomen..
Van midden Nederland...naar Limburg...Naar Noord Holland..naar Groningen...en terug naar Zuid Holland... Het contact bleef en ik heb hem enkele keren opgezocht...
Inmiddels heb ik een dochtertje van 7 maanden...ik had zo graag gewild dat zij Noppes had leren kennen... Wellicht ooit nog eens haar eerste stapjes had kunnen doen op Noppes...
Dit waren mooie dromen.. en ik was altijd welkom, wanneer ik maar wilde!
Tot ik recentelijk het bericht kreeg dat het niet meer ging... Cushing... hoefbevangenheid.. waar ze zo voor gevochten hadden afgelopen zomer..
Noppes kon niet meer..
Inmiddels was hij een jaar of 23...

Het was goed zo..
Ik ben afscheid gaan nemen en heb de laatste foto's gemaakt voor de eigenaren...

En mijn dochterje...die is de laatste geweest die op Noppes heeft gezeten... Wat was ik trots...en ik wist zeker dat die 9 kilo voor Noppes echt niet meer uitmaakte...

Afbeelding

Afbeelding

20 oktober is Noppes ingeslapen..

Bedankt gouden vriend... <3

2011
Afbeelding

2025

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Noppes van de Veenhoeve- het bruine goud

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07

;(
Die laatste foto, was was hij prachtig. <3
Ik kan hem mij nog wel herinneren.
Heel jammer dat hij deze wereld moest verlaten.

Wel fijn dat je hem nog hebt kunnen zien en dat je dochtertje nog op zijn rug heeft mogen zitten.

Heel veel sterkte met die verlies. :knuffel:

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:48

Sterkte Y;(

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:54

Wat bijzonder hoe hij altijd zijn weg terug vond naar jouw leven. Heel veel sterkte met het verlies Y;(

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:06

Wat een leuke pony zeg! Die heeft zo te zien een volwaardig leventje gehad, en is mooi tot bloei gekomen, zo te lezen meerdere kinderen een mooie ponytijd gegeven. (en jou een extra stukje ponytijd haha!)
Zat er geen papier bij dat jullie de uiteindelijke leeftijd schatten? Aan het koppie te zien kan ik me indenken dat hij misschien nog wel een slagje ouder was.
Heel bijzonder dat je dochtertje dan als laatste op zijn rug zat. Dat is toch mooi meegenomen.

Sterkte Y;(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:12

Heel veel sterkte Jolliegirl :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:39

In 2011 was hij 8.
Dus hij is van 2003

In mei is hij geboren dacht ik me te herinneren

Dus dan was hij 22.