Pony vlak bij doodgereden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Pony vlak bij doodgereden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 21:20

Even voorop, het gaat niet om een pony van mij.
Ik werd in de nacht van 3 op 4 mei door de GNR (militaire politie) wakker gemaakt vanwege een doodgereden pony. De beschrijving klopte niet met de pony die ik in mijn kudde heb, dus dat was wel een opluchting, maar het was evengoed een schok. Ik ben erheen geweest om te zien of ik hem kende. Het was een goed verzorgde pony, iemand moet hem missen. Maar op dat moment wist niemand van wie hij was. De GNR heeft zijn chip gelezen en ik hoop dat het geholpen heeft de eigenaar op te sporen.
Hij is die nacht nog uit de berm geschept door een machine. Ik heb gisteren bloemen gelegd omdat ik het zo gruwelijk vind dat hij niemand anders heeft die hem herdenkt. Ik heb vandaag ook een kaars voor hem gekocht.
Ik heb geen foto van hem. Dus een AI plaatje gemaakt.

Afbeelding

PienenMette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 22:04

Ahhh, wat zielig dat niet hem herkent ook. Ik hoop dat de eigenaar word gevonden

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 22:57

Oh wat triest zeg! Je zou toch denken dat iemand zo’n pony mist…

Paar jaar terug reed ik iets na 00:00 op Oud en Nieuw naar vrienden.
Bleek er op die weg een pony op een auto te zijn geknald op een 80 weg ;(
Arme dier lag nog op de weg en wij moesten er langs. Zo’n rot gezicht, dat beeld heb ik lang voor me gehad.
(Bestuurder vd auto was gelukkig oke)

mysa

Re: Pony vlak bij doodgereden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 23:01

Wat tragisch dat niemand zich gemeld heeft. En een mooi gebaar van jou!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 23:42

Fujn dat het je eigen pony niet was, maar het blijft natuurlijk schrikken! Je geeft aan dat de chip uitgelezen is, kan je niet op de politie navragen of dat succesvol is geweest? Deel eigenaar kan toch al gevonden zijn als ik het zo lees?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 23:48

Heftig hoor ts, ook het beeld dat je krijgt van zo'n diertje. Wat lief dat je bloemen bent gaan brengen en een kaarsje aansteekt. Hopelijk word de eigenaar nog gevonden.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 23:56

Ach gos, wat sneu..
Ondanks dat het niet je eigen pony was, toch sterkte.
Mooi van je, die herdenkingsplek.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-25 19:26

Ik ben in het stadje geweest en bij het vrouwtje dat schuin tegenover waar de pony is doodgereden is een fruitstal heeft.
Ik het stadje bij de voerboer gevraagd of iemand wist van wie de pony was, maar dat wisten ze niet, ze konden me wel vertellen dat hij begraven is en dat hij eerder die dag in een nederzetting vlakbij gesignaleerd was.
Ik ben bij het circus langs geweest, dat grappig genoeg "circo Nederland" heet, maar nee, die werken niet met echte dieren.

Het fruitvrouwtje begon zelf er meteen over, tenslotte vlakbij gebeurd, en wist te vertellen dat mijn oude buurman die tegenwoordig bij die nederzetting woont en werkt waar de pony gesignaleerd was langs was geweest. Hij had gezegd dat verschillende mensen de GNR hadden gebeld om die loslopende pony, maar dat die niet was komen opdagen. Zo zuur, ze hadden het ongeluk kunnen voorkomen.
En die mevrouw en ik begrepen ook niet waarom niemand de pony in veiligheid had gebracht, want als het aan haar lag, zei ze, had ze dat gedaan door hem ergens op een stukje land op te sluiten of zo, en ik zei dat ik dat ook gedaan zou hebben. Sterker nog, als de pony niet was aangereden, zou hij bij mij terecht gekomen zijn, hadden de honden aangeslagen en had ik het hek voor hem open kunnen doen. Dan was hij binnen mijn omheining en veilig.
Het fruitvrouwtje wist ook te vertellen dat hij waarschijnlijk een paadje tussen de landerijen door had genomen, en juist waar hij te voorschijn was gekomen moet hij aangereden zijn.
Nu moet je weten dat het helemaal geen drukke weg is, buiten de spits om, en al helemaal niet ´s nachts. Het is zo´n ongelooflijke samenloop van omstandigheden. Een paar seconden eerder of later en er was niks gebeurd. Dan was hij veilig overgestoken en via een zandpad op het pad voor mijn huis terecht gekomen.
Ze vond het wel raar dat de pony juist hier liep, maar dat vond ik dan weer niet raar, de wind staat bijna altijd van mijn huis af en hij kon dus mijn paardjes van grote afstand ruiken. Hij was gewoon op zoek naar andere paarden.
Enfin, heel gesprek gehad dus, ook nog over het paard van de buurman aan de andere kant van die hoofdweg, waar de GNR dus ook had aangeklopt.
We hadden het er ook over dat de eigenaar vrijwillig waarschijnlijk niet op zal staan omdat die de schade aan de auto moet betalen. En de pony was dan wel gechipped, maar als de chip nog op een eerdere eigenaar staat, komen ze ook niet veel verder.
Ik had trouwens kersen en een sinaasappel uitgezocht en die mocht ik meenemen zonder te betalen.
Ik zou naar haar teruggaan als ik meer wist.

Ik heb de GNR gebeld, maar er zit een weekeinddienst en die weten niet van lopende zaken, dus ik moet maandag terugbellen.