Dag lieve muppet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shari97

Dag lieve muppet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 14:31

Shari 05-04-1997 - 15-05-2025

Na 17 jaar is dan het moment daar dat je er niet meer bent. 28 mocht je worden en daar ben ik natuurlijk ontzettend blij mee. Maar wat had ik je graag nog jaren bij me gehad, en je vriendjes ongetwijfeld ook. Het lijf was op maar in je koppie was je nog steeds die jonge en ondeugende tiener die je altijd was. Hoe dan ook als eerste in de wei. Altijd gespitst op mijn stem of het geluid van mijn fiets (??) want dan kwam dat bakje voer eraan. En als mensen toch nog even stonden te kletsen konden ze net zo goed jou even kriebelen, dus parkeerde je handig tussen iedereen in. Je wist dondersgoed wat je wilde en kreeg dat ook eigenlijk altijd zo geregeld.

17 jaar geleden kocht ik een timide en bang paard die eigenlijk niet zoveel vertrouwen in de mens had. Je rug deed pijn, je was veel te dik en vertrouwde ook niet in jezelf. Langzaam veranderde je in een heel extravert en zelfverzekerd paard, wat de nodige conflicten tussen ons opleverde. Maar samen vonden we een weg naar fijne ritjes en wandelingen, veel lol met grondwerk en vooral heel veel fijne momenten samen. Je was altijd goudeerlijk en duidelijk en hield me niet zelden een spiegel voor. Ook kon ik in een deuk liggen om je streken, want als ik ook maar een klein foutje maakte in mijn communicatie moest ik dat heel duidelijk weten.

Afbeelding

12 jaar geleden verhuisden we naar een plek waar je in een grotere kudde kwam te staan en daar bloeide je pas echt op. Wat vond je het heerlijk om al die vriendjes om je heen te hebben! En wat was je slim door altijd vriendjes met de leider te worden, ook al wisselde die af en toe. Jij wisselde gewoon mee :P Op deze stal stond ontspanning en samen zijn voorop en lieten we het rijden los. Je rug was er inmiddels ook wel klaar mee. Wat volgde waren veel fijne wandelingen en grondwerk in het bijzijn van de andere paarden. Maar ook gewoon uren rommelen op stal terwijl jij grassprietjes zocht of de heg snoeide.

Afbeelding

3 jaar geleden kreeg je de diagnose Cushing en begon het gekwakkel. Ineens was daar gaskoliek bij de overgang van gras naar hooi en andersom. Niet heel ernstig, maar wel vreemd dat het er ineens was. Je bleek EOTRH te hebben en verloor wat tanden, maar hierdoor knapte je wel op en kreeg weer je oude figuur terug. Je bleek ineens hoofdpijn te krijgen van felle zon, dus zochten we een goed UV-werend vliegenmasker uit. Eigenlijk ging het, ondanks alle kwaaltjes, lange tijd nog best fijn. Je was een blij paard en genoot van de kudde en de vele aandacht van je mensen. Maar de laatste tijd werd de koliek een groter probleem. Het kwam vaker voor, werd heftiger en ging gepaard met epileptische insulten. Alles heb ik geprobeerd om je darmen rustig te krijgen, helaas mocht het niet baten. Afgelopen donderdag had je er weer een en was het duidelijk dat dit zo niet meer kon. Vechter als je bent wilde je nog opstaan maar dat ging echt niet meer, je lijf was duidelijk op. Ik heb je dan ook laten gaan.

Afbeelding
De ochtend voor je overlijden maakte ik deze foto nog van je omdat ik je er zo goed uit vond zien

Lieve Shari. Bedankt voor alle fantastische momenten en alles wat je me geleerd hebt. Je hebt me door zoveel heen gesleept en ik ben behoorlijk verloren zonder jouw schouders om me te steunen. Maar ik hoop dat jij daarboven met al je vriendjes weer helemaal fit kunt rondrennen. Ik zie je aan de overkant meisje <3
Afbeelding

5Muzketiers

Re: Dag lieve muppet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:53

Heel veel sterkte met dit grote verlies

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 15:23

Heel veel sterkte gewenst met het afscheid van Shari, na zoveel mooie jaren samen blijven
ook de mooie herinneringen Y;(

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 17:59

Wat een lief koppie, heel veel sterkte :(:)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 18:55

Ach, zo lang samen. Wat zal je haar missen. Sterkte

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:08

Oh, wat een verlies. Heel veel sterkte :knuffel:

wendy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:41

Heel veel sterkte met dit grote verlies! :knuffel: |(

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:06

Dit soort paarden zijn goud waard. Heel veel sterkte!

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:20

Oh jeetje Marloes! Ik klik helemaal niet vaak meer door bij topics op bokt, maar kreeg bij de titel al direct een brok in mijn keel. Des te meer toen ik zag om wie het ging. Wat een ongelooflijk verdrietig verlies... Maar wat heb jij Shari altijd alles gegeven (en wat heeft zij jou veel terug kunnen geven). Het zal wel vreemd zijn nu na zo een lange tijd. Jullie hoorden echt bij elkaar. Ik hoop dat je naast het verdriet ook kan terug kijken op veel mooie (en maffe) herinneringen. Ik ben dankbaar voor wat ik van jou en Shari geleerd heb. Dikke knuffel!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:05

Wat een mooi verhaal samen, heel veel sterkte met dit grote verlies!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:48

Wat een mooi eerbetoon aan jouw bijzondere paardenvriend <3 sterkte

marfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:27

Ik ken jullie niet, maar er klinkt veel liefde in je verhaal. Veel sterkte met het verlies van je dierbare Shari.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:14

Veel sterkte met het gemis.
Uit jouw verhaal over Shari spreekt heel veel liefde.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:47

Heel veel sterkte

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:40

Heel veel sterkte, mooi beschreven.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:03

Ah, heel veel sterkte!!

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:06

Heel veel sterkte met dit grote gemis!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:41

Heel veel sterkte gewenst!

Shari97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 11:52

Dank jullie wel allemaal voor de mooie woorden. Het is bijna 3 weken geleden en nog steeds onwerkelijk, na 17 jaar ineens paardloos. Gelukkig blijf ik welkom op de wei waar ze stond want dat was zowel voor haar als voor mij thuis. Ze is daar inmiddels ook uitgestrooid <3