Voor altijd had nog te kort geweest…

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvaArt

Voor altijd had nog te kort geweest…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 14:32

Zaterdagnacht zou mijn jongste paard gestorven zijn… door toedoen van een ‘vriend’ die we al jaren kende en toevertrouwden met de zorg van ons hart…

Het verlies valt super zwaar… dit had niet mogen gebeuren… na al het vechten dat we hebben gedaan om Denver de beste kansen in het leven te geven. Hij had niet de beste start gehad en kon nu bij mij oud worden. Zonder verplichtingen zonder pijn.

En nu is hij gewoon niet meer. Op zo’n manier is te vreselijk voor woorden.

Ik ga je missen men beste vriend, je bent bij rebel nu voor altijd. Tot op een dag dat ik je terugzie… ik heb je alles geleerd… je hebt mijn hart veroverd 6 jaar geleden en dat heb je nog altijd mee waar je ook bent…

Neon

Re: Voor altijd had nog te kort geweest…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 14:38

Sterkte

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 14:44

O wat leest dat naar ..wat is er dan gebeurd ? Sterkte met het verlies van je paard.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:37

'Zou' gestorven zijn?
Weet je het niet zeker dan?

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 11:47

Jawel, ik heb hem in de weide zien liggen…
De man zou hem maar 1 kruiwagen hebben gegeven ipv 5 na zoveel instructies en hij had zelf de keuze ze zelf geven of ik zou te toegang geven tot het hooi onbeperkt (dit was niet ideaal maar had ook gekunnen)… onze dominante merrie heeft waarschijnlijk alles opgeëist en Denver zal weinig tot niets gehad hebben… ik kan het gewoon niet geloven…

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 12:19

Wat ontzettend sneu en verdrietig.
Vraag me alleen af , zonder het aanvallend te bedoelen , ben je dan zo lang niet bij je paardjes wezen kijken ?
Het lijkt me dat het toch iemand op moet vallen dan 1 van de paarden iets tekort kwam.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 12:23

Verdrietig.

Maar ze vallen niet zomaar om van een periode wat te weinig hooi. Daar gaan maanden overheen en dat verschrompelen is heel goed zichtbaar in de tussentijd.
Ik vraag me af waar je zelf was in die periode. Waarom heb jij dit niet in de gaten gehad dan?

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 12:27

Gombal schreef:
Wat ontzettend sneu en verdrietig.
Vraag me alleen af , zonder het aanvallend te bedoelen , ben je dan zo lang niet bij je paardjes wezen kijken ?
Het lijkt me dat het toch iemand op moet vallen dan 1 van de paarden iets tekort kwam.

Ik was op vakantie in Spanje voor 8 dagen

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 12:29

Dees schreef:
Verdrietig.

Maar ze vallen niet zomaar om van een periode wat te weinig hooi. Daar gaan maanden overheen en dat verschrompelen is heel goed zichtbaar in de tussentijd.
Ik vraag me af waar je zelf was in die periode. Waarom heb jij dit niet in de gaten gehad dan?

Dit is een periode van 8 dagen en ik was op vakantie in Spanje en blijkbaar wel want hij was kerngezond toen ik vertrok… hij heeft wss ook totaal niets gekregen van die merrie aangezien de man voor nog geen 1 paard genoeg gaf. En wauw wat een lelijk forum is bokt geworden ik kwam hier steun zoeken voor een vreselijk verlies. De dierenarts is hier ook al geweest om mijn merrie te onderzoeken en vertelde mij dat een paard niet lang zonder totaal niets van voer kan wat die man dus heeft gedaan. Dit is een vreselijk verlies voor ons. En wat wordt hier nu gezegd bah om van te kosten vind ik dit.

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 12:33

Of wat wordt hier gedacht?! Dat ik eenbpaard datvik van veulen of aan al maanden lig uit te hongeren?!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 12:40

Veel sterkte!

Maar ik snap de verwarring, zoals ik het lees is dat het paard 1 dag geen eten heeft gehad. Daar zou een paard zeker niet aan overlijden. 8 dagen geen eten zou logischer klinken, dan stoppen de darmen ermee.

Kan ook andere oorzaken hebben zoals een hartstilstand ect. Daar is helaas niet zoveel aan te doen..... dat is echt stomme pech.

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 12:47

Zebrastreep schreef:
Veel sterkte!

Maar ik snap de verwarring, zoals ik het lees is dat het paard 1 dag geen eten heeft gehad. Daar zou een paard zeker niet aan overlijden. 8 dagen geen eten zou logischer klinken, dan stoppen de darmen ermee.

Kan ook andere oorzaken hebben zoals een hartstilstand ect. Daar is helaas niet zoveel aan te doen..... dat is echt stomme pech.

Ja ik heb het misschien ook niet fantastisch beschreven maar het is allemaal heel pijnlijk. Ook het vertrouwen dat ik had in de persoon die op ons huis pastte toen we op vakantie waren is ook heel pijnlijk bovenop het verlies…

Dit is inderdaad ook wat de dierenarts mijn vriend zei.. hij was ook kern gezond toen we vertrokken, was nooit ziek of slecht…

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:01

EvaArt schreef:
Dees schreef:
Verdrietig.

Dit is een periode van 8 dagen en ik was op vakantie in Spanje en blijkbaar wel want hij was kerngezond toen ik vertrok… hij heeft wss ook totaal niets gekregen van die merrie aangezien de man voor nog geen 1 paard genoeg gaf. En wauw wat een lelijk forum is bokt geworden ik kwam hier steun zoeken voor een vreselijk verlies. De dierenarts is hier ook al geweest om mijn merrie te onderzoeken en vertelde mij dat een paard niet lang zonder totaal niets van voer kan wat die man dus heeft gedaan. Dit is een vreselijk verlies voor ons. En wat wordt hier nu gezegd bah om van te kosten vind ik dit.

Niemand kan een paard binnen 8 dagen vermoorden door weinig hooi te geven. Dat is niet goed, maar een anderszins gezond, mooi op gewicht zijnd paard kan dit wel een keer aan. Je paard is waarschijnlijk niet aan ondervoeding gestorven maar aan iets anders.

Ik vind het daarom heel raar dat je bij zo'n plotselinge dood die "vriend" schuld in de schoenen schuift.
Dat zegt toch wel iets over jou. Overweeg het eens: kan het ook wat anders zijn geweest? Iets wat helemaal niet aan die 'vriend' te verwijten valt?

EvaArt schreef:
Zaterdagnacht zou mijn jongste paard gestorven zijn… door toedoen van een ‘vriend’ die we al jaren kende en toevertrouwden met de zorg van ons hart…

Het verlies valt super zwaar… dit had niet mogen gebeuren… na al het vechten dat we hebben gedaan om Denver de beste kansen in het leven te geven. Hij had niet de beste start gehad en kon nu bij mij oud worden. Zonder verplichtingen zonder pijn. … (edit)....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:07

EvaArt schreef:
Zebrastreep schreef:
Veel sterkte!

Ja ik heb het misschien ook niet fantastisch beschreven maar het is allemaal heel pijnlijk. Ook het vertrouwen dat ik had in de persoon die op ons huis pastte toen we op vakantie waren is ook heel pijnlijk bovenop het verlies…

Dit is inderdaad ook wat de dierenarts mijn vriend zei.. hij was ook kern gezond toen we vertrokken, was nooit ziek of slecht…

Ik had nog even op je profiel gekeken ik was wel benieuwd maar het paard. Wat ik begreep is het paard in het verleden voordat hij bij jou kwam verwaarloosd geweest?

Maar zolang het paard in de 8 dagen wat krijgt ook al is het maar kleine beetjes zal het niet zomaar moeten overlijden.

Je zou nog sectie uit kunnen laten voeren dan weet je het zeker waaraan het gelegen heeft.

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 13:12

Zebrastreep schreef:
Veel sterkte!

Dit is inderdaad ook wat de dierenarts mijn vriend zei.. hij was ook kern gezond toen we vertrokken, was nooit ziek of slecht…[/quote]

Ik had nog even op je profiel gekeken ik was wel benieuwd maar het paard. Wat ik begreep is het paard in het verleden voordat hij bij jou kwam verwaarloosd geweest?

Maar zolang het paard in de 8 dagen wat krijgt ook al is het maar kleine beetjes zal het niet zomaar moeten overlijden.

Je zou nog sectie uit kunnen laten voeren dan weet je het zeker waaraan het gelegen heeft.[/quote]
Er staat een dominante merrie bij die hem niet bij het kleine beetje gaat gelaten hebben. En als ik kijk wat er nog over is aan hooi ben ik zeker dat hij in 8 dagen niet zal gegeten hebben.

En ja ik ben 100 procent zeker dat dit niet aan mij ligt. Wat een lef.

Verdorven mensen hier op bokt.

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 13:16

Dees schreef:
Verdrietig.

Dit is een periode van 8 dagen en ik was op vakantie in Spanje en blijkbaar wel want hij was kerngezond toen ik vertrok… hij heeft wss ook totaal niets gekregen van die merrie aangezien de man voor nog geen 1 paard genoeg gaf. En wauw wat een lelijk forum is bokt geworden ik kwam hier steun zoeken voor een vreselijk verlies. De dierenarts is hier ook al geweest om mijn merrie te onderzoeken en vertelde mij dat een paard niet lang zonder totaal niets van voer kan wat die man dus heeft gedaan. Dit is een vreselijk verlies voor ons. En wat wordt hier nu gezegd bah om van te kosten vind ik dit.[/quote]

Niemand kan een paard binnen 8 dagen vermoorden door weinig hooi te geven. Dat is niet goed, maar een anderszins gezond, mooi op gewicht zijnd paard kan dit wel een keer aan. Je paard is waarschijnlijk niet aan ondervoeding gestorven maar aan iets anders.

Ik vind het daarom heel raar dat je bij zo'n plotselinge dood die "vriend" schuld in de schoenen schuift.
Dat zegt toch wel iets over jou. Overweeg het eens: kan het ook wat anders zijn geweest? Iets wat helemaal niet aan die 'vriend' te verwijten valt?

EvaArt schreef:

Het verlies valt super zwaar… dit had niet mogen gebeuren… na al het vechten dat we hebben gedaan om Denver de beste kansen in het leven te geven. Hij had niet de beste start gehad en kon nu bij mij oud worden. Zonder verplichtingen zonder pijn. … (edit)....
[/quote]
Waren twee paarden waarvan 1 zeer dominante merrie die hem nooit bij dat beetje hooi gaat gelaten hebben? Kan je niet lezen?

Hij was perfect op gewicht, en mijn dierenarts is hier kind aan huis voor hem. Ga u beschuldigen ergens anders gooien. De vriend heeft hier zeker de schuld. U was er niet bij, u weet niet hoe de ‘vriend’ dit dan ook nog eens kwam zeggen tegen ons toen we thuiskwamen.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:17

Een snelle zoekopdracht laat zien dat een paard mits voorzien van water bijna een maand kan overleven zonder eten. Daarnaast hadden de paarden een kruiwagen hooi en stonden ze op een wei. Om er gelijk vanuit te gaan dat iemand je paard vermoord heeft zou ik voorzichtig mee zijn. Waarschijnlijk is er iets anders voorgevallen. Dat maakt het verdriet niet minder helaas. Maar denk niet gelijk het ergste van anderen.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:17

Je moet het niet zo verkeerd oppakken.
Ik snap je verdriet helemaal,maar mensen bedoelen het goed.
Als jouw paard kerngezond was en je maar 8 dagen weg bent geweest,kan het nooit zo zijn dat hij door 8 dagen minder eten dood gaat..daar is veel meer voor nodig.
Jouw paard heeft een 'onderliggend iets' gehad en is daardoor overleden..niet door minder hooi/brok.
Ondanks je verdriet hoef je niet zo af te geven op mensen hier die het alleen maar goed bedoelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:20

Het paardje met de zwakke achterkoten..heel veel sterkte met het verlies!

Bedenk maar in ieder geval dat hij nog een paar mooie jaren gehad heeft en hij waarschijnlijk (door zijn achterbenen) nooit echt heel oud had kunnen worden.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:22

Heel veel sterkte TS met dit verlies.
Wat moet dit ongelofelijk schrikken zijn geweest bij thuiskomst.
Ik snap je verdriet helemaal en denk dat daar ook deze reacties van komen.

Ik ben het wel eens met de andere berichten. Dat iedereen verdorven is, is niet waar.
Paarden sterven niet zomaar van 8 dagen niet tot weinig eten. Voor bepaalde operaties moeten ze ook heel lang vasten.
Ik vraag me af of er door zijn verwaarlozing al iets niet goed geweest is in zijn lichaam.
Daarnaast kan natuurlijke dood altijd optreden.

Neemt niet weg dat het echt heel erg is wat er gebeurd is en ik wil je dan ook erg veel sterkte wensen!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:23

EvaArt schreef:
Zebrastreep schreef:
Veel sterkte!

Je zou nog sectie uit kunnen laten voeren dan weet je het zeker waaraan het gelegen heeft.[/quote]
Er staat een dominante merrie bij die hem niet bij het kleine beetje gaat gelaten hebben. En als ik kijk wat er nog over is aan hooi ben ik zeker dat hij in 8 dagen niet zal gegeten hebben.

Verdorven mensen hier op bokt.[/quote]

En waar zeg ik dat het aan jou ligt?

Maar als je echt zeker wil weten waar het fout is gegaan, dan zou ik als ik jou was zeker een onderzoek willen hebben. Zeker als het mogelijk andermans schuld betreft en mogelijke kosten op de tegenpartij kunnen leggen.

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:24

Wat verdrietig. Was hij al lang overleden toen je thuis kwam?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:27

EvaArt schreef:

Verdorven mensen hier op bokt.

De dood van je paard ligt niet aan jou.
Maar hoe je hier mee omgaat 100% wel. Bij jou slaat verdriet kennelijk snel over in boosheid.

De dood van je paard ligt zeer waarschijnlijk ook helemaal niet aan die vriend.
Wellicht is het niet zo'n fijne vriend en heeft hij jullie op een bedenkelijke wijze geinformeerd over de situatie. Dat zou kunnen. Maar hij was als vriend wel goed genoeg om hem deze dieren toe te vertrouwen toen je op vakantie wilde.
Hoe jij op deze vriend nu reageert, en wat je hem verwijt.... heeft imo zeer zeker niet de schoonheidsprijs. Hopelijk kun je daar binnenkort met iets meer nuchterheid naar kijken.

Voor nu, sterkte met je verdriet en je gevoelens van boosheid. Het is ook niet niks.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:28

Vreselijk om een paard te verliezen, sterkte.
Wij hebben vaker paarden opgevangen welke zwaar verwaarloosd zijn geweest. Voordat een paard veel gewichtsverlies laat zien gaat er wel een langere tijd overheen dan 8 dagen. Te weinig eten geven terwijl er genoeg is mag gewoon niet gebeuren. Als de instructies juist zijn gegeven en meerdere voerplekken zou je haast denken hoe kan het dat 1 dominante merrie dan zich alles toe kan eigenen. Ik denk net als anderen dat er meer inwendig zich heeft afgespeeld bij je paard en dat het een enorm ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:32

Hier moet meer aan de hand geweest zijn dan alleen een paar dagen niet kunnen eten. Ik begrijp dat je nu volledig uit emoties reageert, maar ik zou even rustig worden voordat je daadwerkelijk mensen de schuld gaat geven.