Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lisa_Fuego schreef:Dag lieve paardenliefhebbers,
Ik denk dat het uitschrijven van mijn verhaal en mijn gevoelens me zal helpen bij het verwerken van dit intense verdriet.
Fuego was het beste paardje waar ik ook van kon dromen. Hij was 21 jaar maar echt een vat vol energie en vreugde, dinsdag ochtend kreeg ik onverwachts telefoon van de stalling dat hij zich had vastgerold in de stal en koliek symptomen had.
Na het dierenartsbezoek was het verdikt snel duidelijk, naar de dierenkliniek in Merelbeke, echo laten nemen, dunne darm zat rond een vetbolletje gedraaid. Een operatie was het enige wat hem nog kans gaf op redding. De dag na de operatie kreeg hij al snel de complicatie dat zijn darmen maar niet op gang kwamen..
Helse dagen aan wachten en waken aan zijn stal gingen voorbij maar de darmen kwamen maar niet op gang.
Gisteren begon hij te verzwakken en konden we niet meer blijven wachten. Het enige wat we nog konden proberen was een operatie om de darmen op gang te masseren. Ik kon het niet aan dat ik hem zou verliezen en wou elke kans hoe klein die ook was nemen. We hebben afscheid kunnen nemen voor de operatie en hij was zo blij nog eens uit die stomme stal te mogen. Na 1,5u in operatie slecht nieuws, hij zal niet meer uit de operatie komen. We hebben in de operatie zaal afscheid kunnen nemen, het geeft een kleine troost dat hij het allemaal niet heeft moeten meemaken en dat hij rustig voor de operatie in slaap is gegaan.
Hoe ik nu verder moet met het verdriet weet ik niet. Je verliest je beste vriend zo plots..
Het doet deugd om hier verhalen te lezen en ik hoop dat mijn verhaal neerschrijven me ook zal helpen ❤️