8.5 jaar geleden gingen we haar ophalen, mijn allereerste eigen pony. Een bijzonder kleurtje werd het. We hebben veel meegemaakt, veel tranen gelaten omdat niks ging zoals ik hoopte. Een boel ellende en dierenartsrekeningen later, heb ik na 2 jaar besloten haar op pensioen te zetten. Ze verhuisde naar een prachtig paddock paradise waar ze 24/7 buiten kon staan, iets wat ze nodig had met haar equine asthma.
Afgelopen december verhuisde ik haar naar een plekje dichterbij, waar ze lekker verder kon genieten van haar pensioen. Dichterbij betekende vaker er naartoe! Voor mij wel prettig om haar in de gaten te houden.
Maar vanaf mei begon ze hard achteruit te gaan met haar astma. Knijpen met de buik, piepend ademhalen en hoesten vanuit de tenen. Het was heel verschrikkelijk om te zien. Ik heb gekozen om haar op de andere wei te zetten met haar vriendjes, 24/7 in het gras. Als laatste hoop. Maar ze knapte niet voldoende op voor mij en ik wilde niet meer de medische molen in na alle ellende en alles proberen.
Vandaag kwam dan ook na 8.5 jaar, na 6 jaar pensioen, een einde aan dit tijdperk..
Zara 22-04-2006 - 08-07-2024
Het is goed zo meisje. Geniet maar van de eeuwige groene velden, hopelijk zonder astma. Ik hoop dat ik je een prachtig pensioen heb kunnen geven ondanks alles.
Ik ga je missen