Tot ooit lieve Monty rust zacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Tot ooit lieve Monty rust zacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 13:52

Afgelopen zondag de dag waarvan je weet dat het er ooit aan komt. Afscheid nemen van je oudje. Het komt altijd te vroeg en de dingen die gezegd worden zijn waar. Het voelt alsof een stuk uit mijn hart is, ja ik zag het aan zijn ogen, ja hij liet weten er klaar voor te zijn.

31 jaar en 2 maanden, 24 jaar en 3 maanden bij ons.

Zondag om 18.45 wat gestommel, ik zag mijn merrie wegspurten voor de stallen, weer terug komen en bang doen. Oke doet ze vaker, niks geks. Mijn man gaat toch even kijken wat er aan de hand is en roept dat hij Monty niet ziet. 2 seconden later oliebol hij ligt vast in de stal. Gelijk de regelmodus aan, kom in de stal, zie het zweet op hem en weet gelijk dit is niet goed. Omgetrokken met mijn man, staat op en gooit zich gelijk weer vast maar daarna ook weer zelf los. Hij gaat gelukkig zelf naar buiten.

In paniek gelijk een vriendin gebeld omdat ik toch wel graag iemand met verstand erbij had en waarvan ik wist dat ze eerlijk zou zijn en ook goed mee kon kijken. Coloscan ook snel gegeven, maar de manier van rollen, op de rug willen blijven liggen, snel ademhalen, mest wat er wel uitkwam, de manier van uit de ogen kijken. Ogen weg draaien, zelfs twee keer dat vriendin en ik elkaar aankeken van hij gaat toch niet uit zichzelf nog voor de dierenarts hier is? Tandvlees iets witter, maar niet spierwit. Nee het voelde niet goed en heb ook gelijk de dierenarts gebeld eigenlijk nadat ik coloscan heb gegeven. Hij heeft eerder wel eens vaker koliek gehad bij weerswisseling, maar dan meestal ook in de ochtend als het kouder werd. Dan deed coloscan genoeg, of was het pijnstiller, darmontspanner (eventueel nog een tweede keer) en dan was hij weer goed. Nu was het meer als 2,5 jaar geleden dat hij koliek had. Merrie kwam tussendoor ook kijken, ruiken en haar reactie was ook duidelijk.

Iets na 20 uur hebben we hem laten inslapen. Ik wilde niet dat hij langer pijn had, hij had de leeftijd, deze koliek was anders dan de andere. Kans dat hij door pijnstilling heen zou gaan was groot, hij had melanomen ook in zijn lijf dat was eerder al bij het opvoelen gevoeld. Het was tijd, helaas.

Zo blij dat vriendin erbij was, dat mijn man thuis was, dat hij nog op de grond lag bij het inslapen en dat hij niet door de benen hoefde te zakken. Blij met de hulp en troostwoorden om ons heen.

Lieve lieve Monty, we hebben niet vaak een topic geopend, maar een afscheid na zoveel jaar is wel op zijn plaats. Samen naar de pony club, stappend op zaterdag ochtend twee dorpen verder, daar nog een uur les en weer uitstappend naar huis. Ook wel veel jaren niks gedaan, geen zin of wat dan ook. Maar nooit blessures gehad of wat dan ook. Ik ben geen held, maar de keren naar buiten als ik het hart in de keel had zitten nam hij mij op sleeptouw, kom maar we kunnen dit. Zat ik wat zekerder dan had hij ook wat meer power. Welsh x arabier. Ja die zal wel pittig zijn? ja een boefje, ja hij kan pittig zijn maar ik kan lezen en schrijven met hem. Ja er zat soms ook een kop op, maar hij was altijd eerlijk.

Ruiterbewijs zou ik eigenlijk op de manegepaarden doen, auto wat de trailer kon trekken was gestolen, mijn moeder vond het maar niks als hij op de trailer moest. Dus tja dan maar manegepaard. Tja als je dan vervolgens niet kan springen door je angst met een manegepaard dan is er geen keuze. Monty je moet mee want met jou kan ik springen. Eerlijk is eerlijk, ik had de handen vol in de les als ik met de trailer erheen ging. Een keer had ik zoiets ik stap hier niet op zo gek, dus eerst aan de longe mensen die hem kenden herkenden hem niet eens :+ ahhh daar is de arabier :') Maar in de lessen voor ruiterbewijs was hij echt super, ja handen vol ivm voorwaarts zijn, maar makkelijk terug te nemen, reageerde gelijk en was braaf. Oke naar huis ging niet want hij had bedacht niet de trailer op te gaan. Tja dan maar rijdend door het bos terug, maar het schemerde, man mocht eigenlijk ook niet met trailer rijden. Ja schat ik weet de weg, het is Monty ik geef gas en kom wel thuis. Hij heeft staan wachten waar ik een drukkere weg over moest om zeker te zijn dat het goed ging.

Mam, bang voor paarden heeft hij regelmatig voor de gek gehouden. Complete constructie gemaakt dat mijn moeder hem binnen en buiten kon doen in geval van nood. Naar binnen ging goed, naar buiten.... 2x toe dat mijn moeder zo slim was om dan achter de deur te blijven staan en hij gewoon vlak voor de deur bleef staan en niet doorliep :+ en kon mijn moeder roepen naar mensen die op straat liepen om hem te roepen. Mam til gewoon de bezem op naast je en zeg dat hij door moet lopen. Dat durfde ze niet. Dus test, ik om het hoekje, mam ging het doen. Ja hoor hij deed het weer ik schraap mijn keel en hij liep door. En een keer dat ze hem niet had gezien, ze ging om het hoekje kijken of hij voor de stal stond maar stond daarbij dus zelf in de wei. Ze kijkt bij stal niks te zien en ineens komt er een grijs neusje naast haar gezicht :') Heerlijk hoe je haar voor de gek kon houden en laten schrikken. Maar ze heeft je wel een kusje durven geven.

En zo kan ik door blijven typen merk ik... Helaas komen er geen nieuwe dingen meer bij en zal hij voor altijd een groot deel in mijn hart zitten.

Lieve lieve Monty, geen kusjes meer op je neus, geen gedwongen onder de buikkriebels, geen dikke knuffels meer, geen boevenoogjes meer, geen goedemorgen manneke en welterusten meer voor ons. We missen je nu al ontzettend. Dag lieverd, dag Monty, dag Meule Ranch Maikel, dag Zienepiene, dag Zine, dag opa, dag wit spook het is goed. We gaan voor je vriendin zorgen. Tot ooit schat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

boemel

Re: Tot ooit lieve Monty rust zacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 14:03

Veel sterkte met het verlies van je lieverd. :knuffel:

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:49

Gecondoleerd ..het is afschuwelijk maar jullie hebben het goed gedaan ik voel de liefde tussen de letters…

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 16:01

Heel veel sterkte!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 16:21

Sterkte met het verlies

Articuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:44

Heel veel sterkte!! :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:46

Wat een mooie herinneringen heb je gedeeld.

Wat een enorm verlies.
Veel sterkte :knuffel:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:49

Jeetje sterkte. Mooi opgeschreven.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:12

Wit spookje, een paar dagen daarvoor gaf ik je nog kriebels en wees je nog zo duidelijk je beste kriebel plekjes aan.
Paar dagen later gooi je je op de grond en is het duidelijkfoute boel.
Met hoop knuffels en aaien gewacht op de arts en kreeg je je rust.
Sterkte

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:34

Sterkte met dit verlies… vreselijk pijnlijk na zo een lange tijd… maar de pijn is er omdat er liefde is…

Hij heeft een mooie leeftijd bereikt

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:46

Sterkte TS, zo te lezen was Monty een zeer bijzonder paard.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 01:57

Heel veel sterkte met het verlies van je grote vriend. Je levert steeds delen van je hart in, maar je houdt alle herinneringen!

Koester die en ooit zie je hem weer.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 04:02

Sterkte

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 05:54

Heel veel sterkte :(:)

Lamujer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 06:50

Heel veel sterkte, wat heeft Monty een mooie leeftijd behaald….

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 06:55

Veel sterkte. Het is naar om je paard zo te moeten zien met koliek. En wat een gemis na zoveel jaren. Koester de herinneringen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:36

Heel veel sterkte met het verlies, hij heeft een prachtige leeftijd mogen behalen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:47

Sterkte met dit plotselinge verlies.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:13

Heel veel sterkte! Wel een prachtige leeftijd bereikt maar na zoveel jaren des te pijnlijker om afscheid te nemen natuurlijk :(:)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:14

Heel veel sterkte met dit grote verlies :knuffel:

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:16

Sterkte met het verlies van je lieve maatje TS <3

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:23

Heel veel sterkte met het verlies, hij heeft een mooie leeftijd gehaald. Blijfttoch altijd heftig. De beste vriend van mijn paardje is dit voorjaarook ingeslapen op 37 jarige leeftijd... blijft nogsteeds verdrietig als ik er aan terug denk. Dikke knuffel voor jou.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 14:30

Heel veel sterkte gewenst, wat een groot gemis na zolang samen Y;(

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:22

Het forum In Memoriam (IM) is zojuist in ere hersteld en ik zal je topic daar heen verhuizen.

Nog veel sterkte met het verlies.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 15:03

Bedankt allemaal, fijn Oscar dat dat gedeelte er weer is.