In september 2010 werd ik eigenaresse van een prachtige sprookjestinker Iowa. We zijn gestart met vele doelen & dromen die helaas wegens gezondheidsproblemen van Iowa telkens werden bij gesteld. De eerste jaren deden we nog dagtochtjes, dressuurtraining, grondwerk, vrijheidsdressuur en zelfs af en toe een sprongetje wat bij beide niet onze sterkste kant was

We hebben echter 2 jaar geleden al afgebouwd met nog maar af en toe een buitenritje en wat lange lijnen werk. Helaas werd zelfs dat moeilijker voor je wat ons uiteindelijk nog bij 1 doel bracht en dat was een pijnloos weideleven. Dat heb je ongeveer een halfjaar vol gehouden tot er duidelijk werd dat zelfs dit niet meer mogelijk was... De eerlijkste keuze was om je te laten gaan. Het was gelukkig niet enkel verdriet de voorbije 7 jaar. Ik heb ontzettend veel geleerd, nieuwe mensen leren kennen maar bovenal zo hard genoten van onze ritjes.
Vorige maand had ik nog een topic aangemaakt met prachtige foto's van een fotografe omdat het met Iowa niet zo goed ging ( [ITP] Iowa & Pastis prachtige foto's van hun laatste keer als duo ) Hierin had ik ook het volgende getypt: "Iowa, mijn 13-jarige tinker merrie. Haar gezondheid gaat al jaren op en af waarbij we het laatste jaar vooral af zijn geweest... Na vele onderzoeken is er uiteindelijk gebleken dat ze een chronische darmontsteking heeft waardoor ze voedingstoffen moeilijk kan opnemen en dit ook op haar bespiering slaat (bij haar vooral op haar achterhand) ze heeft de afgelopen maand op cortisone gestaan waar ze heel wat van is opgeknapt en dat ik terug de oude, vrolijke Iowa terug zag. Helaas is cortisone geen lange termijn oplossing."
Ik heb op 7 jaar tijd zo veel foto's van Iowa gemaakt dat ik zelfs niet weet waar te beginnen... Hier enkele foto's en ook een filmpje wat ik nog heb samen gesteld met beeldmateriaal van de voorbije jaren.

Groetjes Emmy