Dinsdag 10.6.2008, de dag waarop ik jou heb leren kennen. Als onervaren manege meisje begon was ik opzoek naar een verzorgpony, na een lange zoektocht had ik jou dan eindelijk gevonden. Zina, een 26 jarige Gelderse merrie. Ik weet nog dat ik dacht "een jaartje hooguit 2, dan moet ik weer afscheid van haar nemen".
Niets bleek minder waar, 8 jaar lang heb ik van jou mogen genieten, van samen het rijden opbouwen, tot mijn eerste spongetjes, van mijn eerste bosritje tot mijn eerste zwem ervaring met een paard, van uren in de wei zitten knuffelen met jou, tot vrijheidsdressuur. Ook mijn eerste ritjes zonder zadel heb ik op jou gedaan. Zo lief en zo zorgzaam dat je altijd was. En als ik weer eens een rotdag had bracht je mij altijd aan het lachen met je clownstrucjes. Altijd lief en leed gedeeld.

Tot februari 2016.. je kreeg een heftige koliek aanval, iets wat je nog nooit eerder had gehad.. de dierenarts was er gelukkig op tijd bij, wel merkte wij dat ze steeds meer achteruit ging. Mei 2016, sochtends vond de eigenaar jou liggend in de wei, je kon niet meer opstaan.. dit was het einde.. tot je uiteindelijk met je laatste krachten toch nog overeind kon komen, wat was jij een vechter!! Maar toch merkten wij dat je steeds meer achteruit ging.. ik ging op vakantie, 2 weken, ik nam maar vast afscheid want die 2 weken zou jij niet overleven.. Wat heb jij mij toen verbaasd!! Toen ik terug kwam was je weer heel vrolijk en bloeide je weer op!! Wat genoot ik er van om jou zo weer te zien!
Vrijdag 10 juni 2016, we waren 8 jaar samen, dit hebben we samen goed gevierd!!
Tot 12 juni 2016.. de dag dat ik het berichtje kreeg dat je net was overleden.. je lag weer en kon niet meer overeind komen, de eigenaar zag dat je het niet ging redden en belde de dierenarts.. maar nog voordat de dierenarts er was, was je al overleden.. Een vechter, ja dat was je, ik ben zo ontzettend trots op jou! Maar na 35 jaar heb je je rust verdient.
Rust zacht lief vriendinnetje!