Mooie dingen beleefd na al die jaren en heel veel van elkaar geleerd

Hij was uitgedroogd op... hij wou niets anders dan drinken....
Het begon als een zielige pony die ik zag staan met schoolreisje in een weiland...
2 jaar later zocht ik een verzorgpony en ben hem stiekem gaan verzorgen omdat ik wist dat niemand daaer kwam.
2 weken later was het officieel mijn verzorgpony

hij kon niks en wou niks.. steigeren,bokken,bijten niet mee willen lopen en toch bleef ik trainen en steeds werd die band sterker tussen ons.

het was moeilijk en soms dacht ik ergens toch van dit gaat mij niet lukken! ik ben te onervaren en toch ging ik door en door en het lukte hij beet niet meer,steigerde niet en bokte soms alleen nog met longeren.
1,5 jaar later werd hij naar een grotere weide gebracht en werd hij mijn lease pony

vanaf daar was hij net een lief veulen..
ik was zijn leider en hij wist wat wel en niet mocht

we hadden zo een lol samen en de tijd die vloog zo voorbij als ik zei dat ik maar een uur daar zou zijn bleek het 4 uur te zijn dat ik daar was

Ik nam niet zo lang geleden nog les van Eva Roemaat want vrijheids dressuur was iets dat wij beide leuk vonden.

Het ging goed en ik ging zo vaak mogelijk naar Henky toe om te trainen en het ging super en ik was enorm trots op hem

tot dat het 3 weken geleden bleek dat hij hoefbevangen was en voor 2 weken in de stal moest blijven staan maar ik ging stiekem als ik er was toch met hem een stukje door zijn weide lopen omdat ik merkte dat hij 0% energie had en frisse lucht nodig had...
Eergisteren kwam ik in de stal en ik merkte meteen al dat iets niet goed was... hij at niks en ging alleen maar wat drinken en ging daarna telkens weer liggen.
Ik had meteen baasje bericht gestuurd maar die kon pas laat in de middag komen.
uiteindelijk kwam hij en belde hij meteen de dierenarts en ik kon niks anders dan huilen en hopen dat het goed komt..
het enige wat ik van de mensen om mij heen hoorde was hij is op hij red dit niet meer en ik werd duizelig en had mijn vader maar gebeld dat hij mij moest op komen halen.
ik kon het niet aanzien als hij werd ingeslapen maar gelukkig kreeg ik thuis een bericht van de eigenaar dat het wel mee viel en ben ik weer zo snel mogelijk naar henky toe gegaan en hem flink geknuffeld

met een gerust hard naar huis gegaan en blij dat het goed zal komen.
gisteren nog van plan om naar hem toe te gaan maar hij was blijkbaar verplaats en ik wist niet waar hij stond dus dan wou ik vandaag maar gaan.
Slecht geslapen en alleen maar nachtmerries en werd ik wakker stond op en keek naar mijn berichten en dan staat er opeens 'Henky is vannacht overleden'
ik barst alweer los als ik er aan denk dat hij voor altijd weg is mijn lieve maatje

vandaag toch maar heen om afscheid van hem te kunnen nemen

bedankt als je dit helemaal hebt gelezen!
ik moest het even kwijt..
sorry als het allemaal niet goed geschreven staat.

(op de foto leeft hij nog hij sliep daar alleen)
Rust zacht lieve Henky