[IM] Rust zacht lieve Never

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalieK

Rust zacht lieve Never

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 21:29

Zie ook http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1886120

Sinds vrijdagochtend 29 april stond Never in de kliniek in Utrecht. Zaterdagmiddag ben ik nog bij hem geweest en was hij stabiel, kon hij het nog goed aan en heeft hij genoten van mijn aandacht en een uitgebreide poetsbeurt. Met een gevoel van hoop dat hij er uit zou komen ben ik die middag naar huis gegaan, met de gedachte dat ik hem de volgende dag weer zo'n lekkere poetsbeurt zou gaan geven en heel veel dikke knuffels. :(:)

Maar toen, om half 2 's nachts in de nacht van 30 april op 1 mei, kwam het door mij zo gevreesde telefoontje. De dierenarts uit Utrecht... Never zijn toestand was erg verslechterd, zijn dikke darm zat nu zo strak om het bandje gedraaid en de gasbel was zo groot geworden, dat de kans dat dit zichzelf op zou lossen verdwenen was. Zijn bloedwaardes waren ook achteruit gegaan. Daarnaast werkte de pijnstilling ook niet meer en m'n lieve maatje had nu zoveel pijn, dat ik hem moest laten gaan... |( Binnen 40 minuten stond ik daar, in zijn box in de kliniek, vol ongeloof en verdriet afscheid van hem te nemen. Mijn beste vriend, mijn maatje, zo'n einde had hij niet verdiend. Ik heb gezegd hoe trots ik op hem was, hoe dapper hij geweest was de afgelopen dagen en hoeveel ik van hem hield. Toen was het tijd voor zijn laatste wandelingetje, wat ik gelukkig zelf mocht doen. We liepen richting de speciale euthanasieruimte, waar hij heel rustig is ingeslapen. Na een allerlaatste afscheidsaai en kus, liep ik naar buiten... met een leeg halster, een stuk van zijn staart en met heel veel verdriet en een hele grote leegte.

Never heeft mij zo ontzettend veel gegeven, zoveel liefde, vriendschap en vertrouwen. Hij was mijn grote held en mijn waargemaakte meisjesdroom. Als ik één ding mocht noemen waar ik gelukkig van werd in mijn leven, dan was hij het wel. We hebben zoveel mooie dingen meegemaakt en er zijn ook zoveel dingen die ik nog met hem mee had willen maken, maar het mocht niet zo zijn. Mijn enige troost is dat hij geen pijn meer heeft en dat verder gesjoemel aan zijn lijf hem bespaard is gebleven. Never was een heel stoer en dapper paard, maar ook erg gebouwd op vertrouwen. We hebben echt een band op moeten bouwen, in het begin was hij erg onzeker (en ik ook), maar al snel ging alles op gevoel. Hij vertrouwde mij en ik vertrouwde hem, ik kon alles met hem doen en hij vond alles leuk, hoe spannend hij sommige dingen ook vond, hij ging er altijd 100% voor.

Never heeft net zijn 21e jaar niet gehaald, op 5 mei zou hij 21 geworden zijn... Hij is altijd kerngezond geweest, dus ik had verwacht dat hij zeker 30 zou worden! Zo zie je maar weer hoe verraderlijk koliek kan zijn, zo onverwachts en plotseling is je beste vriend ineens weg. Hoe ik zonder hem verder ga, ik weet het nog niet. Voor nu zal ik eerst dit verdriet en gemis een plekje moeten gaan geven. Ik ben Never heel dankbaar voor alles wat hij me geleerd heeft in de afgelopen 3,5 jaar en vooral het vertrouwen wat hij me heeft teruggegeven, dat pakt niemand me meer af. Lieve, trouwe vriend, het ga je goed... uit het oog maar nooit uit mijn hart <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lindalacht

Re: Rust zacht lieve Never

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:45

wat verdrietig, veel sterkte gewenst!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:50

Nogmaals heel veel sterkte Y;(

kiertje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:53

Heel veel sterkte...

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:58

Sterkte, je maatje verliezen is nooit leuk.

Hij heeft vast prachtige jaren samen met jou gehad!

Apache7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:01

Heel veel sterkte!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:37

Ook hier in zijn eigen topic wil ik je sterkte wensen...vind het echt erg voor je :(:)

Slaap lekker, Never :*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:47

Och arme, wat zijn er weer veel koliekslachtoffers, wat een verdriet en verlies. Heel veel sterkte.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:53

Heel veel sterkte met het verlies van Never!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:56

Heel veel sterkte met dit verdrietige verlies..... Y;( Y;( jullie waren een mooi koppel samen.

Er zijn zeker veel koliek slachtoffers, gisteren bij ons op stal ook 1 aan overleden helaas....

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:01

Ik had je topic al gelezen en wil je nogmaals heel veel sterkte wensen :(:)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:08

ik had het gevolgd en was geschrokken van het nieuws! nogmaals , onwijs veel sterkte!! gecondoleerd! bewaar het halster en het stukje staart goed! het zal je steunen! Y;(

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:02

Och... Heel veel sterkte...

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:35

Jeetje zeg, stonden onze mannen samen te vechten voor hun leven daar in de kliniek... Ook mijn poown heeft het niet gered. Heel veel sterkte de komende tijd, ik weet precies wat je doormaakt nu :n |( Y;(

NathalieK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 11:45

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, doet me goed. Vandaag is een moeilijke dag, Nev had vandaag 21 geworden... Mis hem vreselijk Y;(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:24

Herdenk dan zijn geboortedag en al het moois dat jullie samen beleefd hebben :*

Nogmaals sterkte :(:)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:26

Wat verdrietig, rot koliek ook. Sterkte