[IM] Spullen overleden pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

Spullen overleden pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 18:03

Wat doen jullie met de spullen van je overleden paard/pony? Mijn pony is in maart ingeslapen, een aantal dekens en haar zadel heb ik al verkocht. Verder zijn er nog een paar dingen waar ik totaal geen waarde aan hecht (peesbeschermers en de rest van de dekens), dus die verkoop ik ook gewoon.

Ook de borstels kan ik gewoon nog hergebruiken.

Maar dan... Zit ik nog met een hele stapel hoofdstellen en halsters. De halsters zijn sowieso te versleten om te verkopen. De hoofdstellen wil ik best van een paar afstand doen, 1 heb ik bijna verkocht (een roze hoofdstel), maar nu wil ik hem eigenlijk toch houden, omdat ik hem zo speciaal vind. Het hoofdstel paste echt bij haar en ik ben bang dat ik spijt krijg als ik het weg doe. Maar wat moet ik er dan mee doen? Een nieuw paard of pony komt er niet tot ik mijn eigen baan heb (en ik ga nog beginnen met studeren, dus dat duurt nog wel zo'n 10 jaar). Verder heb ik ook dekjes waar ik echt niet weet wat ik ermee moet...

Dus, wat hebben jullie gedaan met de spullen die je niet wil verkopen?

Dit is het roze hoofdstel:

Afbeelding

BrechtCarlos

Re: Spullen overleden pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:08

Hoofdstel kun je aan een hoofdstel haak in je kamer hangen. Maar dan wordt je er wel elke keer aan herinnerd.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:13

Hoofdstel, dekens en barebackpad gebruik ik nu voor mijn nieuwe pony. Halster ligt in de woonkamer. De rest van de spullen heb ik weggegooid. Ik heb haar laten cremeren en ze staat thuis. Ik hechtte daardoor geen waarde meer aan de overige spullen :).

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:20

Wow is idd een geweldig hoofdstel!
Toch denk ik dat je meer aan een foto of armbandje ofzo hebt.
Maar zolang je nog niet zeker weet niet verkopen,spijt krijgen is nog zuurder.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 18:26

Ierpier schreef:
Hier us vgm al een topic over
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 425#unread

Sterkte met je pony :(:)

Oh, sorry dat wist ik niet. Dan zal deze straks wel gesloten worden.

@BrechtCarlos, ik denk dat ik dat inderdaad met deze ga doen. En de rest van de halsters nog even kijken wat ik er mee doe.
@Shanel, ik zou mijn spullen ook graag gebruiken voor een nieuwe pony, helaas geen optie! Ik heb haar niet laten cremeren, omdat ik dat erg duur vond. Wel heb ik foto's van haar.
@Belle2000, ik heb inderdaad ook foto's, maar dit is voor mijn gevoel zo tastbaar. Ik ga dit hoofdstel in elk geval ophangen en de rest moet ik dan nog maar even overna denken. Een armbandje ga ik sowieso laten maken, heb een stuk staart liggen. Eerst even sparen om een hele mooie te kunnen laten maken :)

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:03

Mijn shetje is op 4jarige leeftijd ingeslapen. Van hem heb ik zijn eerste hoofdstelletje met iniemini bitje bewaard en zijn touwhalsterje die hij altijd droeg met het wandelen.
Ook heb ik een mooi armbandje van zijn staartharen laten maken.
Die dingen zijn van waarde voor me, de rest heb ik verkocht (wat nog verkoopbaar was).

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:07

Ik heb alles van mijn overleden paarden juist verkocht ookal pastte het op 1 van mijn andere paarden maar ik wilde er niet steeds aan herrinert worden. Voor mij een manier van los laten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:11

Kan je niet een stuk van een hoofdstel van je paard af halen en daar een armbandje van fabriceren?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:15

Heb laatst ergens gezien dat ze in de neusriem van een halster een bloempot hingen en dan het halster ergens ophingen. Vond t wel leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:17

Mijn eerste paard is 11,5 jaar geleden bij een ongeluk om het leven gekomen en ik heb nog steeds spullen van haar. :)
Het is maar net hoeveel emotionele waarde je er zelf aan hecht. :j
Wel zou ik je het advies willen geven om bij twijfel de spullen niet te verkopen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:23

Ik heb het hoofdstel van mijn pony ook erg lang bewaard. Vijf jaar later heb ik het verkocht. Nu heb ik enkel nog foto's. Het is geen schande om je spullen nog iets langer te bewaren, het loslaten komt vanzelf wel.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:35

Ik heb het hoofdstel en het halster van mijn overleden paard nog steeds.Doe ik ook niet weg,hangt in de zadelkamer.De rest van de spullen heb ik weggegeven of verkocht maar die 2 dingen vind ik speciaal...halster het ik zijn naam in gegraveerd en hoofdstel is het 1e wat ik ooit heb gekocht.Hij is nu bijna 10 jaar overleden.

Spullen liggen mij niet in de weg.

Je kunt het hoofdstel ook gewoon voorlopig opbergen,misschien wil je het later in je kamer hangen of alsnog verkopen.Zou geen haast mee hebben als je het geld niet direct nodig hebt.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:38

Ik zou gewoon even voor jezelf kijken aan welke spullen je het meeste waarde hecht en die houden.
De rest proberen te verkopen of misschien weg te geven aan stalgenoten. Anders weggooien of misschien zelfs bewaren voor een eventuele nieuwe pony (dekjes en zo, kunnen vast wel in de schuur/op zolder oid. Mocht je dan over een aantal jaar misschien een nieuwe pony kopen heb je alvast wat!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:41

Ik zou nog niet te snel spullen weggooien.
Wie weet komt er een x een leuke verzorgpony/paard op je pad waar je de spullen voor kunt hergebruiken
Ik heb nu al 3 x nieuw spul kunnen aanschaffen omdat ik veel verkocht had. Nu weer een leuk paard om te rijden en weer vanalles kunnen kopen omdat de spullen die er wel liggen steeds versteld worden voor andere paarden.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 11:46

Bedankt voor de reacties! Ik gooi het niet weg, maar ben vooral opzoek naar ideeën hoe ik het zal bewaren. Dus niet wegstoppen in een kast. Dekjes enzo gaan wel weg, het duurt nog minstens 10 jaar voor er weer een paard of pony komt. Maar het ging dus vooral om dat hoofdstel en haar halsters...