Ik heb nog nooit zo’n braaf paard als Domino gekend. Hij gaf je heel veel vertrouwen en door hem durfde ik na mijn val uiteindelijk alles weer. Hij was zo betrouwbaar dat ik altijd alleen met hem naar het bos kon. Hij betekende dan ook alles voor mij. We waren van mijn elfde tot mijn 21ste samen, in die tijd maak je belangrijke keuzes. Op minder fijne dagen kon ik met hem naar het bos en dan voelde ik me beter. Domino was erg lief, maar ook wel op zichzelf hij had een nuchter karakter.
In februari 2015 werd Domino steeds minder zichzelf, ik voelde dat hij niet meer de Domino van vroeger was. Op een dag had hij veel pijn, en hoewel de dierenarts niets kon vinden kreeg hij pijnstillers. Verschillende dierenartsen en een osteopaat onderzochten hem, maar de bloedtesten en de foto’s wezen niets uit. De ene dag ging het slecht, maar de andere dag speelde hij nog in de wei. We wisten dat ’t moment was om hem te laten gaan toen Domino twee nachten niet op kon staan in zijn stal en we hem overeind moesten helpen.
We hebben Domino op 24 september 2015 rustig in laten slapen in zijn eigen wei. Toen zijn lichaam opgehaald werd wilde ik er zo min mogelijk van zien of horen, daarom zette ik de radio heel hard aan. Op dat moment was het liedje ‘The sun is shining’ van Axwell Ingrosso te horen. Elke keer als ik een moeilijk moment heb of heel bewust aan Domino denk, komt dat liedje weer op de radio. De tekst past dan ook echt bij Domino.
24 september 2015, vandaag precies 6 maanden geleden..
Onze laatste dag samen op aarde, mijn laatste kusjes en knuffels aan jou mijn beste vriend..
Onze laatste dag was een 'geweldige' dag, je wilde alleen maar bij ons zijn en me vertellen dat je voor altijd van me houdt en bij me blijft..
Je wilde ons bedanken voor alles wat we voor je hebben gedaan, en dat was echt alles!
We hebben gestreden tot t einde, helaas kwam t einde veel te vroeg..
Oneerlijk! Ik mis je nog elke dag..
Bedankt lieve trouwe pony dat jij mijn beste vriendje wil zijn! ❤️