[IM] Vaarwel lieve lieve lieve Bambi! Je hebt je rust verdient.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Vaarwel lieve lieve lieve Bambi! Je hebt je rust verdient.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 17:50

Met een gebroken hart en vol tranen schrijf ik dit topic.

Afbeelding

Lieve lieve Bambi. Het lijkt als de dag van gisteren dat ik je op de markt zag staan. Vel over bot, zeer zwaar ondervoed met ontstoken ogen en later bleek ook nog een hoofdwond.

Afbeelding

Ik kon je daar niet laten staan, en heb je voor €50,- meegenomen. We zouden je opknappen, verzorgen en je beter maken. Zodat je daarna op stal bij de shetlander groep kon staan. Dus zo begon ons avontuur.

Helaas bleken je tanden zo slecht, dat je uit hooi eigenlijk geen voedingstoffen kon halen en meer proppen maakte dan daadwerkelijk wat naar binnen kreeg. Dus we gingen jouw voeding aanpassen. 3 keer per dag slobber en grasmix. Daarnaast bleek je ook nog cushing te hebben, en hebben we van een gulle bokker/dierenarts medicatie gekregen.

Alle moeite bleek te lonen, je werd al sneller voller en voller:

Afbeelding

Op een gegeven moment was je mooi op gewicht, en besloten we je bij de shetlandergroep te zetten. Zodat je heerlijk de ruimte had, gezelschap en onbeperkt hooi had. Het zou ideaal zijn. Ware het niet dat het dus niet ging. Je viel weer in omdat je uit hooi niet voldoende haalde, en 1 keer per dag slobber niet voldoende bleek. Tevens ging je kreupel lopen, omdat je maar op de been bleef, en niet het vertrouwen had te gaan liggen. Wellicht ook omdat je zicht toch ook niet goed was, en vooral in het donker leek je weinig te zien.

Dus in overleg met de staleigenaren besloten je weer op stal te zetten, en overdag ook op de paddock. Je zag er super uit, en het leek zo echt goed te gaan. Cynthia kwam langs om je op de foto te zetten:

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf hier ging het minder met je. Je kreeg last van luizen, waardoor je jezelf helemaal open schuurde. Dit konden we behandelen met druppels, en het schuren leek gelukkig minder te worden. Vervolgens kreeg je een koliek aanval, maar met 2 spuiten van de dierenarts kwam je gelukkig weer goed op de been. Echter terugkijkend ben je daarna nooit weer 100% geworden. Je stond futloos in de paddock. Op stal was je enkel aan het hinniken om eten. Toen Emmaline bij je stal kwam reageerde je boos op haar. Je kreeg weer plekken op je vacht. Nu niet van het schuren, maar wat en hoe wel, geen idee. Al met al ging ik goed kijken wat nu nog paard waardig was. Je leven bestond uit 4 uur op de paddock, langer kon niet want dan werd je te moe en wilde niet in de paddock gaan liggen. In die 4 uur stond je met je hoofd naar beneden, te staan. En dus 20 uur per dag in stal. Je kon niet samen met andere paarden. Je kon niet bereden worden, en wandelen wilde je enkel graag naar stal om te eten.

En dan komt dat moment... Dat moment dat zo ongelooflijk zeer doet... Ik doe jou geen lol met dit leven. Je lijf is op, je levenskracht verdwijnt langzaam maar zeker. Lieve lieve Bambi, ik heb zo ontzettend voor je gevochten. Ik had zo graag gewild dat het een sprookje werd dat eindigende op "en ze leefde nog lang en gelukkig". Maar helaas, dat is het niet geworden. Ik hield van je, nee ik hou van je! En juist uit die liefde voor jou laat ik je nu los. Je verdiend je rust. Ik hoop dat je nog van je laatste maanden bij mij genoten hebt. En dat je het me niet kwalijk neemt dat ik je nu laat gaan. Ergens hoop ik dat je nu eindelijk pijnvrij, in een jonger lichaam over groene weides kan galopperen. Ik sta achter mijn keuze je te laten gaan, maar verdorie wat doet het toch een pijn.

Hierbij wil ik iedereen bedanken. Die in de afgelopen maanden hebben meegeleefd en zelfs een aantal mensen die dingen hebben gedoneerd! Jullie liefde was overweldigend. Ik had dolgraag gewild dat het sprookje anders afgelopen was.

Lieve lieve lieve Bambi. Verdorie wat zal ik je missen. Maar rust nu lieverd, dat heb je verdient!!

Afbeelding

OutOfTheWood

Re: Vaarwel lieve lieve lieve Bambi! Je hebt je rust verdient.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:52

Ahh ik ken je topic nog, wat was je goed bezig met haar !
Heel veel sterkte gewenst <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:52

Jeetje.. Je hebt de ene tegenslag na de andere gehad.. Maar man oh man ik kan niet anders zeggen dan dat ik je zo dapper vind met een gouden hart! Bambi is je vast en zeker dankbaar dat jij de keuze hebt gemaakt die oh zo moeilijk was, maar wel getuigd van echte liefde voor je kleine bambi..

Sterkte :(:)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:53

Heb het topic van Bambi een tijdje gevolgd en wat erg dat al jouw goede zorgen niet mocht baten, heel veel sterkte :(:)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:53

pffff het zit jullie niet mee... heel veel sterkte met dit verlies. jullie hebben haar een paar prachtige maanden gegeven

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:54

Stille meelezer uit je andere topic wenst je heel veel sterkte. Wat heeft dit paardje een prachtig einde gehad... Dat heb jij haar gegund en daar mag je heel trots op zijn.

jolmer20

Jeetje zeg, onwijs veel sterkte met alles.
je hebt het niet makkelijk :(:)
Heel veel sterkte, en jij hebt echt alles, samen met vele anonieme bokkers en helpers gedaan om Bambi het goed te laten hebben!
Sterkte nogmaals :(:)

Anoniem

Ach, dus toch...
Ik zag de topictitel en was er al bang voor. Heel erg jammer dat het zo kort heeft mogen duren, maar aan de andere kant: ook al was die tijd maar kort, nergens had ze de korte tijd die ze nog had beter door kunnen brengen dan bij jullie. _/-\o_

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:55

Nee toch. ik heb toen je fototopic nog gezien en daar erg van genoten. het deed me goed dat te zien iemand die zomaar voor een pony opkomt .
reageren heb ik toen niet gedaan daar zag ik de meerwaarde niet van in.

nu wel. wat een ongelooflijk naar einde is dit geworden . je hebt alles gedaan wat je kon en nog mocht het niet baten.

heel veel stekte met het verlies van deze pony.

blijkbaar was ze echt op :(

sterkte

terpentijn

O nee, wat immens jammer en zonde... na al die moeite. Nu dan toch dit...Dit had ik niet verwacht.

Mariett
Blogger

Oh jeetje, heel, héél veel sterkte hiermee, zeg. Je hebt een goede keuze gemaakt. Bambi verdiende het, dat fijne leventje die je haar nog gegeven hebt en ze verdient dit nu ook, hoe naar het ook is. Nu heeft ze rust.
Sterkte..

Anoniem

Nee toch...

Heel veel sterkte. rust zacht lieve Bambi.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:56

Wat een dappere keuze heb je gemaakt!
Je hebt gevochten voor Bambi, haar een paar geweldige laatste maanden gegeven!

Rust zacht Bambi. Y;(

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:56

Heb jullie topic mee gevolgd! Wat had ik respect voor jou toen je haar kocht!
Je hebt zoveel voor haar gedaan!

Heel veel sterkte.... Rust zacht Bambi! Y;(

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:57

AH NEE! Wat erg en wat zul je haar missen.
Je hebt haar een paar mooie laatste maanden kunnen geven, koester de mooie momenten
met haar.
Soms is het niet anders.

Heel veel sterkte gewenst!

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:57

Heel veel sterkte. Ik heb jullie lange tijd gevolgd. Je hebt zoveel goeds gedaan voor lieve Bambi.
Ik weet zeker dat Bambi je daar ook erg dankbaar voor was :(:)
Heel veel respect.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:58

Tranen! Van verdriet, maar ook van opluchting. Bambi Hoeft niet meer te lijden. Jeetje Wendy, wat heb je nog verdomt goed voor Bambi gezorgd!

KittyDylan

Nee niet Bambi ;( Ik heb je topic vanaf het begin gevolgd...
Heel erg veel sterkte Y;(

Rest in peace little girl Y;(

Anthemis

Lieve Bambi.. je hebt geweldig werk verricht, ze zag er zo veel beter uit!
Heel veel sterkte en wat een dappere, eerlijke beslissing Y;(

cinniz123

Sterkte met het verlies maar je hebt meer als je best gedaan,je mag trots zijn op jezelf dat ze toch nog even heeft kunnen genieten van een goed leven.

XGabyvkeulen

:(:) Aai, sterkte Wendy!
Je hebt alles gedaan wat je kon doen!

gerpiegorp

Ik heb je topic gevolgd en ik vind dat je het echt super hebt gedaan met haar, helaas is het anders gelopen dan je wilde :(:)

Lieve Bambi....

Heel veel sterkte :)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:59

Ach nee, wat sneu. Ze heeft geluk gehad met jou, ik kan me de eerste foto's en topics nog goed herinneren. Ze was een heel eind opgeknapt en daar mag je trots op zijn. Sterkte! :*

Rinkex

Aw heel veel sterkte |( Y;(

No_No

Bambie.. wie kent haar niet..?

Een goed besluit TS al doet het zo'n vreselijke pijn om deze keuze te moeten maken..
Ik weet wel zeker dat Bambie heeft genoten van jullie liefde en aandacht.

Heel veel sterkte gewenst aan iedereen die haar zo vreselijk moet missen..