reden dat ik dit deel is dat ik net weer even deze lieve foto's tegen kwam van mijn shetlanderhengst veulen Tessel.
Ik zal het verhaal eens vertellen, voel nu alweer de tranen..
Moeder van Tessel is April, een merrie van 14 jaar. Toen ze tessel kreeg 12. Ik was op vakantie en kwam terug van Texel. We kwamen aan en ik schrok er liep een veulen in de wei! Ik had al vermoedens dat ze drachtig was vanwege rare vreemde bulten in de buik, ze liep samen met een andere drachtige merrie. Ik dus als een gek naar dat weiland toe, en huh.. het was het veulentje van April! Haar eerste veulen. Ik heb denk wel de hele middag in dat weiland gezeten en gekeken. Moeder was erg beschermd maar na de tijd mocht ik het kleintje tessel aaien. Ik zag eigenlijk weinig uier, de tepels waren wel dik. Kleine Tessel was ook erg druk met drinken, niks ergs aan dacht ik want hij was erg goed op de benen. Nou de volgende dag, was het zondag. We vertrouwden het niet, tessel leek wat luste lozer. Hij was allen maar aan het drinken en lag dan weer, en stond weer op om weer te drinken. Mijn oom gekomen en buurman, nee geen genoeg melk om het kleintje te voeden. Dus mijn buurman kwam met flesje melk, savond's eerste keer gevoerd, da gebeld en die zei ik kom morgen langs. De volgende ochtend bracht ik hem weer een flesje, hij had niet echt zuigkracht maar toch dronk hij wat. Zelfde dag nog naar een winkel gegaan waar ze paarden melk verkochten. Nou hup terug naar huis en weer flesje aan gemaakt. Ik was helemaal enthousiast ik dacht, dit gaat lukken! Die kleine komt er boven op.
Smiddags om uur of 1, liep ik de wei in. Moeder April stond bij het hek en de kleine lag op de grond, ik liep er heen en April leek onrustig. Ik kwam aan en zag de kleine met zijn ogen dicht. Ik dacht dat ze sliep, ik raakte hem aan maar zag zijn hartje niet meer. Ik barstte in tranen uit, moeder was van slag en ik ook. Heb haar heel lang geknuffeld en ben naar binnen gegaan. 'Het is over, het veulentje is dood' zei ik. Ik vergeet dit echt nooit meer, daarom dat ik dit even kwijt wil. Het was een super mooi hengstje alleen denk ik dat hij gewoon te vroeg is geboren.
Tessel ik zal je nooit vergeten.
Hierbij nog paar foto's.

Bedankt voor het lezen.