Heaven was needing a hero, And that's you<3
Nu ongeveer 2,5 geleden afscheid moeten nemen van me allerliefste paardje, maar voor hem was dit de beste keuze!
Lieve Ramier,
In die 4 jaar dat we jou gehad hebben was er altijd wel iets met je, maar elke dag ging je vrolijk door!
De eerste keer toen we je zagen, wat waren we verliefd op jou!

En zo begon ons avondtuur, Toen je bij ons kwam was je gelijk heel braaf en vond je alles goed! En omdat ze tegen ons zeiden dat je elke dag reed deden wij dat ook, maar na een maand stond je helemaal in het zweet terwijl je niks had gedaan en was je ineens heel mager... Toen de dierenarts kwam had je bloedwormen en spierscheuring maar toch bleef jij zo vrolijk ondanks je op stal moest blijven staan!
Het opbouwen was een vreselijk ramp want je wou alleen maar steigeren maar toch deed je het uit eindelijk heel braaf. Zelfs de eerste keer weer op jou was super!

En ook bouwden we het springen weer op want dat kon je super en vrijspringen vond je helemaal geweldig!

Maar toen in de zomervakantie moest je met andere op de wei en werd je helemaal in elkaar getrapt en zag het voor jou er niet best uit... Maar we bleven doorvechten want je wou nog niet opgeven! En ook geneesde je van een gekneusde knie maar bleven je bekken altijd een beetje scheef staan, maar je deed zo je best!
Dus dat jaar erna was je weer opgebouwd en namen we je mee op vakantie wat je allemaal wel wat spannend vond... Eenmaal daar zag het er weer slecht voor je uit en zat je helemaal vast in heel je lichaam.... Maar ook daar kwam je weer helemaal boven op en wouden we je thuis weer opbouwen!

Toen dit jaar in februari besloten we naar een andere stal te gaan waar je meer naar buiten kon, En daar begonnen we weer met rijden, wat zo goed ging dat we naar Paard en Leven gingen in juni.
En die dressuurles ging super met Inge!

Toen zou je daarna 2 weken op de camping blijven omdat wij daar stage hadden, maar weer was het mis en had je geen spieren bij je schoft dus mocht je weer niks doen... En zo bleef je daar al gauw een maand.
Toen je weer thuis kwam zijn we verder gaan trainen en kwamen je spieren terug, helaas was je na 2weken kreupel wat zich in een week herstelde en we dus weer verder trainde, toen na een week was je weer kreupel dus weer 2weken stappen en toen liep je weer goed en begonnen we weer het rijden op te bouwen!
En ook daar mee was je braaf en dachten we aan onderlinge wedstrijden te starten!

En toen 9 november toen me moeder en Inge op de camping waren voor der stage en ik jou ging rijden ging het allemaal mis en was jij niet meer de Ramier die je altijd was, je ging uit het niets steigeren en liet je zonder te bedenken achterover vallen.... Maar we kende jouw zo niet en kwam er een sportmasseur kijken, en toen kwam eruit dat je een scheve rugwervel had waar niks meer aan te doen was, dus wij omdat het met een ander zadel te verhelpen was weer een ander zadel mee genomen om te passen, maar je liep alleen maar kreupel, dus ander halve week daarna kwam de dierenarts om te enten en je na te kijken, maar je liep zo op de stenen goed tot dat je in de bak aan de longe moest draven en weer slechter ging lopen, op het harde kon je helemaal niet op de volte lopen en had je veel pijn zelf de buigproeven kon jij niet meer. Je voorbenen waren scheef en stonden op scheuren en de dierenarts kon niks meer voor je doen... En was dit de beste keuze voor jou! En we hebben besloten om je maandag 30-11-2015 te laten gaan, want je was op en kon niet meer! Maar in die 4 jaar heb ik veel heel van je mogen leren!

If there comes a day when we can't be together, keep my in your heart and I'll stay there forever!

We keep this love in this photograph
We made these memories for ourselves
Where our eyes are never closing
hearts are never broken
And time's forever frozen still

Als je iemand niet uit gedachte kan houden, is het misschien wel omdat hij daar hoort te zijn!

De regenboog is een kleur armer, de zon een vlam gedoofd.
Mijn boek heeft nu een hoofdstuk minder, ik heb nooit in sprookjes geloofd, maar er was eens kreeg ineens zijn ware betekenis!

Lieve Ramier, ik hoop dat jij nu je rust heb gevonden!
R.I.P Ramier 22-04-2002 ' 30-11-2015