[IM] Julius...alweer 15 jaar geleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Julius...alweer 15 jaar geleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 13:45

Lieve Julius,

15 jaar alweer….15 jaar zonder jou. Toch zijn de jaren mét jou me veel meer bijgebleven. Al was het te kort. Je mocht immers maar zeven jaar oud worden.
In die jaren samen zijn we naar elkaar gegroeid. Ik kende je door en door en jij kende mij door en door. We werden echte maatjes. Soulmates. Jij was mijn alles, mijn hele wereld. We reden dressuur, springen, en een enkele keer mennen en we reden uren buiten. We hadden nog zoveel plannen. Maar het afscheid kwam te snel.

Afbeelding

We hadden de selectiewedstrijden gewonnen. 1e plaats. We mochten door naar het kampioenschap. Maar toen was jij er al niet meer. Zo onwerkelijk…
Eind november merkte ik voor het eerst dat er wat met je was. Je was sneller moe. Normaal had je had altijd energie voor 10. Er werd gezegd dat ik me druk maakte om niets. Maar ik kende jou. Er was iets. Op zondag hadden we de laatste selectiewedstrijd. Ik zat in dubio. Jou meenemen of thuislaten. Ik heb je meegenomen en zou daar beslissen.

Afbeelding

Bij het losrijden had je weer volop energie. Je was haast niet te houden en je bokte er vrolijk op los. Bokken deed je erg graag. Ik ben gestart. Maar tegen het einde van de proef was je moe. Ik moest hard werken om je voorwaarts te houden. Normaal moest ik je eerder afremmen. Ik wist het zeker nu. Iets klopt niet. Wat ik toen niet wist was dat ik die dag voor het laatst op je heb gereden. Zo onwerkelijk…
Naar de kliniek in Someren dus. Het was niet goed. Het was zelfs heel slecht. Huilend viel ik je om je nek. Zou dit het einde zijn? Wat heb jij toen gedacht? Voelde jij mijn wanhoop? Mijn verdriet? Mijn totale ontreddering?

Afbeelding

Een week later naar Utrecht. Omdat niemand wist wat er precies aan de hand was. Hadden wij die week voor ons zelf. Deze laatste week hebben we heel veel samen doorgebracht. Gewoon jij en ik. Gewoon bij elkaar zijn. Ik zitten in jou stal. Jij de strootjes eten die onder mij lagen. Want die moest jij natuurlijk hebben. Achteraf gezien wist ik wel dat dit de laatste week was. Ik heb deze week afscheid van je genomen en jij van mij.Zo waardevol…

Op 4 december moesten we in Utrecht zijn. De trailer lieten we open staan want we namen je vandaag gewoon weer mee naar huis. Maar al die artsen en al die onderzoeken. Voor jou was dat heel stressvol. Je was normaal zo eenkennig en door de stress ging je hard achteruit. Jou grote en liefdevolle hart liet je in de steek.

Je keek me aan en zei dat het genoeg was geweest. En ik begreep je meteen. Het was genoeg geweest. Ik moest je laten gaan. De moeilijkste beslissing van mijn leven. Mijn soulmate, mijn maatje achterlaten en alleen verder gaan. Maar de beslissing was ook zo genomen. Ik moest doen wat voor jou het beste was.

Ik keek je nog een keer diep in je ogen aan en je zei “Het is goed zo”

Afbeelding

Bedankt Julius dat je de beslissing voor mij makkelijk maakte. Het maakte het verdriet er niet minder om.
Na jou overlijden moest ik met een lege trailer naar huis. En thuisgekomen liep ik langs een lege stal.

Nooit geen Julius meer.

Na 15 jaar is het diepe verdriet en het grote gemis gesleten. Maar ieder jaar op 4 december dan mis ik je weer zo.

Je was zo speciaal. Op wedstrijden stal je vaak de show. En had je altijd publiek. Ik heb je ook vaak kunnen verkopen, wist je dat? Geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht hoor.

Maar je hebt nog meer gedaan. Jij bent de reden dat http://Bokt.nl bestaat. Zonder jou hadden we niet eens het domeinnaam http://bokt.nl. met je bokt kunsten. Je bent zelfs het paardje in het logo.

Ja Julius, je bent maar zeven jaar geworden. Maar wat een indruk heb je gemaakt en wat een indruk heb je achter gelaten. Ik ben zo blij dat ik je heb mogen kennen en zo trots dat ik je baasje ben geweest. Onze band blijft voor altijd bestaan.

Heike

Afbeelding

p.s.
Het verhaal over het ontstaan van bokt vind je in mijn profiel. Ook de reden waarom julius is overleden staat in mijn profiel.
Dat is uit een deel van een dagboek dat ik bijhield. Het hele dagboek vind je hier: http://juliusdagboek.blogspot.nl/ Daar vind je alles terug van Julius.

kirsten4

Re: Julius...alweer 15 jaar geleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:49

Kippenvel Y;(

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:51

Poeh... wat een ontroerend verhaal... veeg even een traantje weg hier...

Ik voel je liefde voor Julius gewoon hier acher mijn bureautje op mijn werk...

Heel veel sterkte vandaag...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:52

Prachtig Heike, wat een topper was en is het nog steeds! :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:54

Wat mooi Heike! Ik leerde jou kennen op de Nieuwe Ark en heb Julius nooit gekend, maar je verhalen over hem zijn me altijd bijgebleven. Ik wist meteen dat jij het was toen ik de topictitel zag. Sterkte!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:55

Jullie tweetjes zijn de reden geweest dat ik ben gaan bokken. Jullie verhaal bracht me toen al in tranen en nu weer,
Bokt is Heike en Julius. Na al die jaren nog steeds!
Dikke knuffel :(:)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:58

Sterkte Heike op deze zware dag Y;( :(:)
Wel erg mooi geschreven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:02

Hij was prachtig. <3

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:04

Heel veel sterkte vandaag Y;(

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:04

Jeetje.. Prachtig geschreven.. Sterkte!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:05

Wat een mooi verhaal Heike. Wat een mooi paard ook. En wat een mooie herinnering. Leuk om het verhaal achter het Bokt logo hier te lezen. Dank je wel daarvoor.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:07

Echt prachtig Heike, ik ben altijd fan geweest van je verhalen over jou en Julius. Wat een prachtpony was hij toch! :(:)
Ik heb gehuild en gehuild toen ik las dat Julius er niet meer was ... het was zo oneerlijk allemaal. |(

Bokt zal voor mij altijd "Heike en Julius" zijn.
Veel sterkte vandaag. :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:07

Wat een ontroerend verhaal Heike, ook in je profiel. De liefde voor Julius spat van het scherm af. :) Dikke knuffel vandaag.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:39

Ik kreeg er kippenvel van :( heel veel sterkte vandaag

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:44

Inderdaad een ontroerend verhaal en best bijzonder dat Julius na 15 jaar hier nog (in een wat andere vorm, maar toch) springlevend is. Hoeveel paarden zou dat na al die tijd gegund zijn?
Veel sterkte vandaag, Heike :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:47

Vergeten doen we hem nooit
:(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:49

Ik krijg er tranen in mijn ogen van. Zo mooi geschreven.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:53

Sommige paarden zijn zo veel grootser dan ze groot zijn... Mooi geschreven Heike!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:18

Na 15 jaar is de liefde nog te voelen in je verhaal, het verdriet tastbaar.

Ook het verhaal in je profiel gelezen en ondanks dat ik wel min of meer op de hoogte was van het ontstaan van bokt, kijk ik toch anders tegen bokt aan nu. Waar velen kibbelen om dingen, waar velen commentaar op, zich niet altijd kunnen vinden in de regel (waaronder ikzelf ook af en toe) en waar velen troost, advies en steun krijgen, gaat een ontroerend verhaal achter schuil.

Bedankt om dit te delen met ons, bedankt om ons kennis te laten maken met het geliefde paard waar dit forum door ontstaan is, bedankt om dit forum met ons te willen delen, maar vooral nog veel sterkte gewenst.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:59

Kippenvel Y;(
Heel mooi geschreven en wat een machtig mooi paard was hij.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:13

wat mooi om iedereen nog eens te herinneren Heike, dank je

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 21:43

Dank jullie wel voor de liever reacties. Na 15 jaar is hij idd nog springlevend in gedachten. Hij heeft een grote indruk achter gelaten. Net zoals Eline zegt...sommige paarden zijn grootser dan groot...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:02

Wat een eervol, vol emotie, geschreven herleving van Julius.
Wat is het toch prachtig dat een dier ons zo kan raken........... en soms heb je het geluk dat je je soulmate vindt. Wat is dan 15 jaar missen. Die blijf je je hele leven missen, soms met een traan en vaak met een lach.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:06

Hoe bijzonder was Julius..... nu ik dit weer lees, realiseer ik me dat ik het verhaal van Heike & Julius bijna uit m'n hoofd ken. Nog steeds heel bijzonder. Een verhaal van trouw, toewijding en grootmoedigheid - en zo belangrijk en ook zo dapper om je liefste paard op het juiste moment te laten gaan.
Veel sterkte vandaag.
Laatst bijgewerkt door Kendra op 04-12-15 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:09

:( 4 December zal nooit meer hetzelfde zijn...