[IM] Veel dromen over overleden pony.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

Veel dromen over overleden pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 14:02

De laatste tijd droom ik heel veel over mijn overleden shetlander hengstje en ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan of wat het betekent.

Hij was mijn eerste eigen pony en is in december 2012 overleden.
Ik droom er vaak over hoe hij nu zou zijn en wat ik met hem zou doen, maar ook over hoe hij was of wat wij altijd samen deden.
Eerst droomde ik nooit over hem maar de laatste paar weken zeker 2 tot 3 keer per week.

Wel droom ik altijd over leuke dingen :o
Ik heb zijn dood ook nog niet helemaal verwerkt en heb het er nog steeds moeilijk mee, zou het daar mee te maken kunnen hebben?

Met het openen van dit topic probeer ik er achter te komen of dit 'normaal' is in het verwerkingsproces of dat het toch niet normaal is en hoe ik hier het beste mee om kan gaan.

Alvast bedankt.

Anoeska27

Re: Veel dromen over overleden pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:12

Ik heb mijn pony in laten slapen toen ze 34 was. Ik heb vrede met de mooie leeftijd die ze heeft bereikt en met hoe het gegaan is. Ze komt ongeveer 2x per maand langs in mijn dromen en op die manier is ze nog steeds bij me. Ik vind dat alleen maar mooi. Wij hebben 24 jaar samen door gebracht en het zou eerder gek zijn als ik nooit aan haar terug zou denken.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 14:19

Anoeska27 schreef:
Ik heb mijn pony in laten slapen toen ze 34 was. Ik heb vrede met de mooie leeftijd die ze heeft bereikt en met hoe het gegaan is. Ze komt ongeveer 2x per maand langs in mijn dromen en op die manier is ze nog steeds bij me. Ik vind dat alleen maar mooi. Wij hebben 24 jaar samen door gebracht en het zou eerder gek zijn als ik nooit aan haar terug zou denken.

Dat is inderdaad een mooie leeftijd!
Mijn pony was helaas nog maar 2 toen hij overleed.

Ik vind het ook wel fijn dat ik hem in mijn dromen zie en dan ook in de nu tijd, hoe ik verwacht hoe hij er uit zou zien, maar toch ook wel apart dat het na 3 jaar ineens komt.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:20

Mijn vorige leasepaard look komt ook nog geregeld langs in mijn dromen, ik vind het meestal wel fijn, behalve wanneer ik dan s'ochtends wakker wordt met rode ogen omdat er dan tranen uit ontsnapt zijn :P

katie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:20

:z Gelukkig zijn het mooie dromen en herinneringen. Al je herinneringen zitten ergens in je hersens opgeslagen en naarmate je leven vordert, ga je op nieuwe manieren met je gevoelens om. Dromen zijn heel erg nodig om alles het juiste plekje in je hoofd te geven en er weer mee verder te leven. Geniet even lekker na van hoe het was met je pony na zo'n droom, zet je droom in gedachten op een wolkje en laat het weer wegdrijven. Je hoeft er niet over te piekeren. Het gaat ook wel weer naar de achtergrond. :z

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 14:25

Wel fijn om te horen dat ik echt niet de enige ben.
Ik dacht dat ik wel weer de enige was met zoiets :+

Meestal word ik ook in tranen wakker, maar ik word wel met een heel gelukkig gevoel wakker.
Ik las net ook dat het dromen over verloren dierbaren of dieren een deel van het afsluit proces is en als het goed gaat met die persoon of dier in je droom dat zijn/haar geest vrede heeft gevonden.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:26

Ik droom ook af en toe over mijn overleden parkietje. Jammer genoeg maar heel weinig... ik vind het altijd fijn, omdat ze dan toch weer een beetje bij me is.

Vind je het vervelend?
Ik denk dat dit wel bij het verwerkingsproces hoort. Je moet het een plekje gaan geven (ook al is het al wat langer geleden) en dromen is daarvoor een belangrijke manier.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 14:31

amber15 schreef:
Ik droom ook af en toe over mijn overleden parkietje. Jammer genoeg maar heel weinig... ik vind het altijd fijn, omdat ze dan toch weer een beetje bij me is.

Vind je het vervelend?
Ik denk dat dit wel bij het verwerkingsproces hoort. Je moet het een plekje gaan geven (ook al is het al wat langer geleden) en dromen is daarvoor een belangrijke manier.

Ik vind het soms wel en soms niet vervelend, door deze dromen krijg ik er wel steeds meer vrede mee dat hij er niet meer is, maar het gemis word wel groter.
Ik heb ook nog erg veel woede(tegenover de dierenarts) en verdriet in mij, het is inmiddels dan wel 3 jaar geleden, maar ik kan dat soort dingen moeilijk los laten.

katie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:57

Als je veel van dieren houdt en ze van dichtbij mag meemaken, maak je soms ook rottige dingen mee. Soms kan je daar zelf niets aan doen. Soms maak je zelf een verkeerde keuze. Niet goed opgelet, te laat een beslissing genomen of een telefoontje gepleegd. Ergens de urgentie niet van ingezien? Dan kan het wel aan je knagen he. Ik heb ook wat lastige herinneringen die pijn blijven doen. Maar je pony is er nu niet meer. Hij heeft ook geen pijn. Het is verleden tijd. Probeer, als je aan hem denkt maar op de leuke dingen te focussen. Je hebt vast echt wel je best gedaan toen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:31

Volgens mij leven dieren ook verder in het hiernamaals; misschien komt hij je gewoon opzoeken.Leuk toch? Zoiets kan wel minder worden als je een nieuwe pony zou hebben. /3 O:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:33

Hoi dit is absoluut normaal dromen is ook verwerking, sterkte

2Horsxe7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:39

volgens mij betekent dat dat hij bij je is en je nooit in de steek zal laten:)
Is het niet geweldig om hem in je dromen te zien
Ook nog is leuk een mooie dromen

Ik denk dat als hij met je kon praten hij dit zei:
'Baasje niet verdrietig! :( Ik ben op een hele mooie plek en je was een super baasje Daarom kom ik je af en toe nog is een keer bezoeken :) We hebben veel lol gehad '
Ik denk dat veel baasje dit wel zouden willen. :D

Wees blij dat je hem zo vaak ziet ! :D

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 18:51

Dankjewel voor de reacties, daardoor ga ik me beter voelen en krijg ik een beter gevoel over die dromen.

Als ik hem zie is hij ook altijd vrolijk.
Een nieuwe pony zit er eerst niet in en ik wil dat eigenlijk ook nog niet :o
Heb mijn handen momenteel vol aan Serena en Lola :=

Volgens mij is zijn 'ziel' nog niet gegaan, want hij is overleden in de schuilstal achting iets wat in t land staat waar de pony's nu staan en zelfs na 3 jaar wil Serena er nog niet in de buurt staan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:56

x_Nadia schreef:
Dankjewel voor de reacties, daardoor ga ik me beter voelen en krijg ik een beter gevoel over die dromen.

Als ik hem zie is hij ook altijd vrolijk.
Een nieuwe pony zit er eerst niet in en ik wil dat eigenlijk ook nog niet :o
Heb mijn handen momenteel vol aan Serena en Lola :=

Volgens mij is zijn 'ziel' nog niet gegaan, want hij is overleden in de schuilstal achting iets wat in t land staat waar de pony's nu staan en zelfs na 3 jaar wil Serena er nog niet in de buurt staan.

Dat zou goed kunnen, want jij houdt hem vast.Wat trouwens best lief is. Maar je hebt dus nog 2 andere ponies?

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 19:01

Serena en Lola zijn van een vriendin maar kan ze beschouwen als mijn eigen en er alles mee doen wat ik wil :j