[IM] We missen je Zali!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijnxlady

We missen je Zali!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 13:36

Hoi allemaal,

Op 28 april werd bij ons een zwart merrieveulentje geboren: Kiwi! Het was een erg groot en sterk veulen, hier haar eerste topic op bokt: [KS-ITP] Een maatje voor Kamille!

Afbeelding

Haar moeder was Zalitea, een 11 jarige merrie, Sibon W x Ahorn.

Zaterdag 2 mei kwamen Lisa van Vlaanderen en Deena Vet een dagje naar mij toe. We zouden foto's gaan maken van de veulentjes en van mijn pony. Toen we bij de wei aankwamen waar de merries en veulens in stonden, viel het ons op dat Zalitea lag. We zochten er niet meteen iets achter...

Afbeelding

Op een gegeven moment ging ze plat liggen en steeds opstaan, liggen, opstaan liggen en dan weer rollen. Toen ben ik meteen naar mijn opa gegaan en heeft hij de dierenarts gebeld. We hebben Zalitea en Kiwi uit de wei gehaald en zijn met ze in de bak gaan stappen.

Afbeelding

Eerst ging het stappen nog wel goed, maar het werd steeds erger en erger. We moesten er alles aan doen om haar overeind te houden, soms lukte het ons niet en ging ze plat liggen. Kiwi snapte er niks van en raakte in paniek. De bomen langs de bak waren net gesnoeid, en naast onze bak ligt een sloot.. Uit paniek rende ze naar de rand, struikelde over het randje en viel zo tussen 2 bomen door de sloot in. Ik schrok me echt dood en ben zonder erbij na te denken achter haar aan gesprongen. De bodem van de sloot lag vol me blubber, en daardoor werden haar hoefjes en mijn voeten vastgezogen. Het was gelukkig niet zo diep dus ik kon haar hoofd boven water houden, maar ik kreeg haar er niet in mijn eentje uit. Toen is Lisa erbij gekomen en hebben we haar samen uit de sloot gekregen. Ik heb nog nooit zoiets engs meegemaakt! Ondertussen was Deena met Zalitea aan het stappen. Het leek eeuwen te duren voordat de da kwam, en het werd maar erger en erger. Uiteindelijk kregen we haar echt niet meer overeind. Ze had zo ontzettend veel pijn. Uiteindelijk kwam de dierenarts. Hij heeft haar pijnstillers en darmontspanners gegeven. Gelukkig had ze toen minder pijn, maar het ging niet over en we kregen haar ook niet overeind. Eerst wilden we nog afwachten maar toen kwam opeens haar baarmoeder eruit... De dierenarts heeft nog geprobeerd deze terug te duwen, maar toen kwamen er ook al stukjes darm mee en konden we niks meer voor haar doen... We moesten haar laten gaan... Je hoopt allemaal dat je nooit zoiets mee hoeft te maken, en dan gebeurt het opeens recht voor je ogen.. Het was echt heel erg heftig.

We hebben Kiwi terug naar haar stal gebracht, ze begreep er natuurlijk helemaal niks van! Gelukkig was er een oplossing voor haar: dierenkliniek Dennenoord!
http://www.paardvisie.nl/2015/04/een-ma ... e-veulens/

Ze hebben meteen een merrie opgestart, en we hebben Kiwi naar de kliniek gebracht. Ze heeft tot maandag avond de fles gekregen, en maandag avond was haar nieuwe mama klaar! Het ging super goed, Kiwi ging meteen drinken en haar nieuwe moeder, Lady, accepteerde haar alsof het de normaalste zaak van de wereld was! Echt heel erg bijzonder! Donderdag avond zijn Kiwi en Lady weer naar ons gekomen, en wij mogen Lady nu een half jaar 'lenen'!

Afbeelding

Kiwi is super blij met haar nieuwe moeder, en wij zijn ook heel blij dat ze nu toch als een normaal veulen kan opgroeien!

We gaan Zalitea wel heel erg missen, ze was de liefste merrie van de groep! Ze luisterde altijd perfect, en probeerde nooit stiekem wat voer te stelen zoals Thuja en Fresia altijd doen :') Aandacht vond ze super fijn, ze wilde altijd wel een knuffel of even gepoetst worden! De oorzaak weten we niet precies, maar het zou best kunnen komen doordat Kiwi zo'n groot veulen was. Ik wilde dit toch graag even met jullie delen, aangezien het anders een beetje onbegrijpelijk is als ik opeens foto's plaats van Kiwi met een hele andere moeder! Bedankt voor het lezen, het is een beetje een lang verhaal geworden!

Afbeelding

We'll never forget you, I promise! ♥
Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:41

Wat vreselijk om mee te maken :(:) Sterkte!
Gelukkig heeft Kiwi een lieve pleegmoeder gevonden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:45

Wow wat heftig voor iedereen! Arm paard, veulen en jullie...

En wat mooi dat het veulen zo werd opgenomen door een vreemd paard.

Heel veel sterkte ermee.

marjo1996

Re: We missen je Zali!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:19

Jeetje wat heftig... Gelukkig is er voor Kiwi een lieve pleegmama :) Heel erg veel sterkte!

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:52

Bedankt allemaal!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:52

Heel veel sterkte. :(:) . Wat een nachtmerrie om zoiets mee te maken. Gelukkig dat voor het veulen een pleegmerrie gevonden is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:36

Och wat een mooie lieve moeder was het, de blik in haar ogen en zo'n prachtig hoofd. Wat naar om dit zo mee te moeten maken.
Heel veel sterkte met het verlies en wat super fijn dat het veulen een nieuwe moeder heeft gekregen zodat ze goed op kan groeien

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:41

Wat vreselijk zeg... Dit is de grootste nachtmerrie die je kan overkoen :(:) heel veel sterkte! ;( dit mag niemand overkomen... Ik keek altijd jullie filmpjes op YT, vond dat er altijd zo mooi uit zien! Nogmaals heel veel sterkte! Y;(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 02:59

woow, sterkte met het verlies van de moeder.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 03:23

Heel veel sterkte met het verlies van Zalitea, wat een verschrikkelijk verhaal. Ik hoop dat Kiwi mag opgroeien tot een geweldig
Paard. En top dat jullie een pleegmoeder voor Kiwi geregeld hebben.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 06:10

Wat een heftig verhaal zeg, vreselijk! :/ Veel sterkte met je verlies!

Wel fijn inderdaard dat Kiwi een lieve pleegmoeder gevonden heeft :j

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 06:16

Wat verschrikkelijk!
Heel veel sterkte met het verlies, fijn dat er zo snel een pleegmoeder voor Kiwi is gevonden.

nouca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:56

wooh wat heftig, sterkte.. :(

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 11:35

Heel erg bedankt allemaal voor de lieve berichtjes!

Gignala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:19

rip paardje, meis als je wil praten mail me! ik vind het heel erg voor je . xxx pootje van gignala
Laatst bijgewerkt door Gignala op 18-05-15 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:22

Jeetje wat een verhaal, verschrikkelijk dat je dat zo voor eigen ogen hebt moeten zien.
Heel veel sterkte! Y;(

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:30

jeetje wat heftig.

Gelukkig gat het nu goed met het veulen.

Heel veel sterkte !!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:35

Sterkte ts, alle hoop op kiwi nu.
Komt goed

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:51

Wat een nachtmerrie zeg! Gelukkig heeft Kiwi nu een zorgzame pleegmama, maar het zal een schrale troost zijn naast het verlies van Zalitea. Heel veel sterkte en hopelijk groeit Kiwi uit tot een gezond paard.

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:45

Jeeeetje , sterkte zeg!

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 09:34

Nog heel erg bedankt allemaal! :*

Melissamundo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:03

Kippenvel..wat een hel moet dat zijj geweest. Wat was ze een prachtig paard.. heel erg veel sterkte met het verlies. En aan de andere kant veel geluk met haar veulen. /3

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:28

Jeetje wat erg zeg... Heel veel sterkte!
Gelukkig heeft Kiwi een pleegmoeder, maar dat zal het verdriet er niet minder om maken voor jou.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:10

Wat sneu voor jullie en vooral voor je opa, zo'n topmerrie verliezen is heel erg.