[IM] Ik zou eigenlijk niet verdrietig mogen zijn...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenah

Ik zou eigenlijk niet verdrietig mogen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 06:54

Ik zou eigenlijk niet verdrietig mogen zijn..
Ik lees hier verhalen waar ik kippenvel van krijg. Paarden jong gestorven, tragische ongevallen, vreselijke pijn ect.
Mijn ponytje is vrijdag gestorven op 44 jarige leeftijd. 44!!! Ik heb nog snel afscheid kunnen nemen, ze heeft niet lang geleden en de veearts heeft haar heel respectvol behandeld en ingeslapen. Verder heeft ze een heerlijk leven gehad op een weiland met andere pony's om de baas over te spelen en was ze nooit ziek.
Die dag kon er niks meer voor haar gedaan worden. Plots was haar aorta gescheurd en ook dat kwam door de ouderdom. De veearts was zelfs nog stomverbaasd zo'n oude pony aan te treffen.
Hoewel ik wist dat ze echt niet het eeuwige leven zou hebben doet het vreselijk pijn.
Ik eet nauwelijks en lig alleen maar op bed.
Ja kom er natuurlijk wel uit om de rest van de kudde te voeren want het leven gaat in principe gewoon door, maar toch...
Ik zou niet mogen klagen en dat doe ik ook niet. Maar mijn god... Wat doet dit pijn....

EngeltjeS

Re: Ik zou eigenlijk niet verdrietig mogen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 06:58

Heel veel sterkte :(
44 jaar is echt een hele mooie leeftijd.

Maar jij mag ook verdrietig zijn!
Het is niet niks om je pony te verliezen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 07:00

Sterkte........44??
Jemig...
En je mag áltijd verdrietig zijn als een maatje je ontvalt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 07:00

Natuurlijk mag je klagen en verdrietig zijn. Het is jouw pony. Alsof je alleen maar in de rouw mag zijn als je een jong dier hebt die sterft. Een dier verliezen is altijd vreselijk. Sterkte.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 07:04

Heel veel sterkte, wees alsjeblieft verdrietig en blij door de tranen heen. Oud betekent nog niet dat ze dan gemist kunnen worden. Dat de toekomst niet vol dromen lag met deze maakt het gemis niet minder.

Hoe lang van die 44 jaar waren jullie bij elkaar?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 07:19

Sterkte! Waarom zou jij niet verdrietig mogen zijn? Of klagen? Je maatje is gestorven. Dat die een mooie leeftijd heeft mogen halen, is natuurlijk hartstikke mooi. Dat de dierenarts erg respectvol heeft gehandeld en dat je paardje niet heeft geleden ook. Maar dat maakt het gemis toch niet minder?

Dus heel veel sterkte, je maatje moeten missen valt nooit mee. :(:)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:30

meid je hebt het recht om verdrietig te zijn ...zooud en zo geliefd! dat is echt al bijzonder en dan ken ik je paardje nog niet eens

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:40

Sterkte met dit verlies! Y;(
44 is een mooie leeftijd!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:43

Wauw, wat een prachtige leeftijd heeft je pony behaald! Sterkte met het verlies van je maatje :(:)

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 21:37

Bedankt voor de lieve steunende reacties! Ze is zestien jaar lang een onderdeel geweest van mijn leven 5 jaar mijn verzorgpony waar ik elke dag was na school en in het weekend. Op een dag moest ze weg en heel kordaat riep ik: dan neem ik haar! Zonder een plan b te hebben eigenlijk:p maar gelukkig hielpen mijn ouders. En zo werd ze elf jaar lang nog mijn eigen lieve pony'tje. Ik mis haar heel erg... Ze is tot het einde toe gezond, sterk, happy en heeeel eigenwijs geweest.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:39

Natuurlijk mag je verdrietig zijn! Het dier is jarenlang een element geweest van je leven en als dat weg valt laat dat een gigantisch gat achter. Petje af voor de leeftijd die het dier (mede dankzij jou) bereikt heeft. Heel veel sterkte!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:48

Wat een bijzonder hoge leeftijd heeft je ponietje beteikt, dat moet een sterk dier geweest zijn waar altijd goed voor gezorgd is. Ik kan me voorstellen dat je haar (toch?) mist. Heel veel sterkte.

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:49

Heel veel sterkte gewenst :(:)
En het is heel begrijpelijk dat je verdrietig bent wanneer je een dier verliest waar je veel om geeft!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:49

Ohhh, jij mag zeker verdrietig zijn! Je kende haar al zo lang!!
Sterkte met het verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:51

Ergens op de wereld is er iemand die het het aller-aller-aller-ergst heeft. Heeft alleen die persoon recht op verdrietig zijn?
Ergens op de wereld is ook iemand die het het aller-aller-aller-best heeft. Heeft alleen die persoon recht op blij zijn?

Heel veel sterkte, 44 is een prachtige leeftijd :(:)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:53

Natuurlijk mag je wel verdrietig zijn!

Al heeft je pony de bijzondere leeftijd van 44 gehaald, dan nog mis je toch je vriendinnetje!?

Sterkte met het gemis van die bijzondere pony.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 22:10

Ik voel me al een stuk minder schuldig dat ik zo verdriet heb. Het voelde haast alsof ik egoistisch was ofzo. Ik kan het moeilijk omschrijven.. Maar door jullie steun besef ik dat het oke is om te huilen om haar. Ze was de koningin van het weiland, een echte kleine diva. Ook de andere paarden missen haar. Ik heb ze afscheid laten nemen. Maar ook bij hen merk ik dat er een gat is gevallen..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:15

Natuurlijk heb je verdriet, logisch toch, je hield veel van je pony. Misschien dat het feit dat ze zo'n hoge leeftijd gehaald heeft maakt dat je het wat makkelijker accepteert maar dat maakt het verdriet niet minder! Heel veel sterkte!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:22

Mijn oudje is nu 5 maanden uit mijn leven. Zij heeft net als jou paard een mooie leeftijd behaald. Ik dacht, omdat ik wist dat ze oud was, het verdriet misschien minder zou zijn. We hadden immers een supertijd gehad.
Maar och dat viel tegen. Ik ben er nog slecht van. Al zie ik ook heel veel positieve punten.

Maar of ze oud zijn of niet ze zijn zo een onderdeel van je leven. Dus het gemis zal altijd groot zijn. En dat gemis mag er ook zijn. Sterkte hoor.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 01:48

Syrianda schreef:
Mijn oudje is nu 5 maanden uit mijn leven. Zij heeft net als jou paard een mooie leeftijd behaald. Ik dacht, omdat ik wist dat ze oud was, het verdriet misschien minder zou zijn. We hadden immers een supertijd gehad.
Maar och dat viel tegen. Ik ben er nog slecht van. Al zie ik ook heel veel positieve punten.

Maar of ze oud zijn of niet ze zijn zo een onderdeel van je leven. Dus het gemis zal altijd groot zijn. En dat gemis mag er ook zijn. Sterkte hoor.

Jij ook sterkte met je verlies! Ik denk dat ik dat ook zo heb ja. Ik denk ook omdat ze zo oud was en we het leuk hadden met zijn allen dat ik mijn eigen verdriet had onderschat toen het zo ver was... Het deed echt heeeel veeeel meer pijn dan ik gedacht had. Ik zei ook altijd dapper: als ze pijn krijgt slaap ik haar in.
Dat heb ik dan ook gedaan maar toch minder dapper dan ik dacht. Ik heb gebruld gelijk een klein kind!
En met haar dood heb ik vrede maar met het gemis gewoon totaal niet.. Ook nooit geweten dat dat zo opgeplitst was..

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:32

Heel veel sterkte met je verlies.
Mijn pony word van de zomer 30 en is al 27 jaar onze beste vriend. Hij heeft alles meegemaakt. Vriendinnetjes mee, eerste drankje, eerste vriendje, middelbare school, spreekbeurten. Beauty was overal bij en er altijd voor ons, zelfs als hij zelf verdriet had, na het overlijden van onze vorige pony.
Wat ik wil zeggen is, een paard neemt zo'n enorme plek in in ons leven, als je paardje overlijd, al dan niet van ouderdom, is het toch een familielid die je verliest en daar mag je echt verdrietig om zijn.
Nogmaals heel veel sterkte.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:52

Wat een prachtige leeftijd, maar het verdriet is er niet minder om. Heel veel sterkte.