Slapeloze nachten....
ze volgen elkaar op,
zoveel gedachten....
zoveel vragen in mijn kop.
Zoveel gedroomd,
zoveel gewacht.
Dan is het moment daar,
je bent zo mooi en zacht.
Je bent zo mooi,
Nog mooier dan ik ooit had verwacht.
Je moeder deed haar best,
Net zoals wij dat hebben gedaan.
Maar helaas ben je van ons heen gegaan,
Geschreeuwd, gevloekt en gevochten.
Dat hebben wij gedaan,
Want wij wilden niet dat je van ons heen zou gaan.
Knappe kerel ik weet zeker,
Dat jij samen met je broertje op ons wacht.
Ooit zullen jullie weer samen zijn,
Je moeder, Vingino en jij.
------------------------------------------------------------------------
Nooit gehoopt dat ik de volgende zin nog eens zou moeten typen. Eigenlijk had dit bij kraamstal in the picture moeten staan, eigenlijk had het een vrolijk huppelend mannetje moeten zijn, maar wat mijn droom was is een nachtmerrie geworden.
Deze zin schreef ik eerder, helaas...
[IM] LD Vingino Star
Vol verwachting begon Natanalientje gister met bevallen. Alles leek goed te gaan, we keken vanuit binnen mee via de cam. Toen het water brak ben ik heel zachtjes naar de stal gegaan en spiekte ik af en toe even over de rand. Toen ik een pootjesblaas zag met een neusje en maar één pootje gingen mijn alarmbellen rinkelen en ben ik meteen bij haar gegaan om het andere pootje te zoeken. Die had ik al vrij snel gevonden, maar de tong was een beetje blauw. Ik begon dus meteen te helpen, mijn stiefvader kwam en zo hielpen we samen. Het leek goed te gaan, tot het veulen niet verder kwam. Vanaf de romp wilde hij niet verder. We hebben getrokken met al onze kracht, maar het lukte niet. Natanalientje stond op maar ook dat hielp niet mee. Mijn stiefvader pakte touwen en trok de camera eruit want niet iedereen hoefde hier van mee te genieten. Ik trok aan Natanalientje's hoofd en mijn stiefvader aan het veulen. Mijn moeder heeft toen de dierenarts gebeld en die zou met spoed komen. Ondertussen ging Natanalientje liggen en heb ik het veulen beademd omdat het een blauwe tong had, mijn stiefvader bleef trekken. Hij kreeg zijn hand er niet bij in omdat hij te grote handen heeft dus ik probeerde het en ik kreeg mijn hand uiteindelijk op zijn rug. Ik ging dieper en kon zo met mijn hand achter zijn kontje komen. Zo trok ik aan het kontje en mijn stiefvader aan de benen en ineens schoot hij eruit met een rotgang. Hij leefde nog! Beademd, gereanimeerd, hartmassage. Inmiddels kwam de dierenarts die nam het over. De hartslag was heel sterk dus de dierenarts had goede hoop. Tot hij wegzakte, koud water over zijn hoofd en doorgaan met hartmassage. Hij kwam weer terug! Om vervolgens weer weg te zakken...
Een práchtig mannetje, een bruinbont prachtig getekend hengstveulen. Prachtig koppie. Hij was gewoon perfect... Ik had dit absoluut niet verwacht, niet nog een keer...
Gevoelige foto's in link
http://boktimg.nl/img/m/xDCd4b.jpg
http://boktimg.nl/img/m/4Cc8xq.jpg
LD Vingino Star en LD G-Star Jayden zijn nu letterlijk sterren. Jayden was vernoemd naar Vingino = Vingino Star/G-Star. Helaas zijn ze nu beiden sterretjes. Ik weet zeker dat Vingino op Jayden staat te wachten en dat ze samen lol maken. Helaas zal ik dat niet meemaken. Ik ben er kapot van.
Natanalientje maakt het naar omstandigheden goed gelukkig. Wat ben ik trots op haar! Mijn kleine meisje, ze had het zó zwaar! Ze is godzijdank nog bij me en dit is haar laatste veulen. Ik wil haar zoiets niet nog eens aandoen. Ik ben trots op haar, ze heeft twee prachtige veulens gemaakt maar helaas hebben ze het allebei niet gered.
Het hele verhaal: [KS-MK] Nieuwe ronde, nieuwe kansen, Natanalientje is weer drachtig!